Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Hodiny líčí jeden den v životě tří různých žen obývajících tři různé časoprostory, které sdílejí pocit, že zasvětily svůj život někomu jinému. Richmond, Anglie 1923. Spisovatelka Virginia Woolfová píše v azylu svého venkovského domu jedno ze svých vrcholných, nejintimnějších a vnitřně nejkomplikovanějších děl, Paní Dallowayovou. V Los Angeles roku 1951 si touto knihou prosvětluje depresi každodenního stereotypu těhotná žena v domácnosti Laura Brownová, připravující narozeninovou oslavu pro svého manžela. Také moderní paní Dallowayová - Clarissa Vaughnová, emancipovaná nakladatelka z New Yorku roku 2001 - chystá oslavu pro muže, kterého miluje: pro básníka Richarda umírajícího na AIDS. Tři ženy, které od sebe dělí téměř osm desetiletí a které musí čelit podobným krizím, spojuje jediné literární dílo. Snímek si vysloužil devět nominací na Oscara, včetně kategorie Nejlepší film, a Nicole Kidmanová získala Oscara za ztvárnění Virginie Woolfové. (HBO GO)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (791)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Filmové Hodiny, stejně jako knižní předloha, nesmí být nazírány dnešní (2019) optikou - jde o svědectví pozdních 90. let, jde o film ze stejného těsta jako Americká krása. Dekonstrukce nukleární rodiny, pocit osobního nenaplnění, revolty, příznaky třetí vlny feminismu a legitimizace LGBT komunity jako něčeho, co se může konečně objevovat v mainstreamových dramatech jako pozitivní věc. Z dnešního pohledu je na Hodinách cosi polovičatého, snobského, midcultového - ale ve své době hrály důležitou roli a jako dokonalý akademický film dosvědčující společenskou náladu jsou... holt dokonalé. Byť k nim jde vznášet řadu výhrad. Zvlášť když ty tři roky, které dělí film od předlohy, vydají za století vzhledem k prudké změně paradigmatu, jakým si americká společnost prošla v roce 2001 - Filmové Hodiny přišly do jiného světa, než v jakém byla napsána kniha. Nakonec ale necítím potřebu je proto odepsat. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Kedze tento film patri medzi najoblubenejsie dramy uzivatelky Madison, musel a chcel som si ho pozriet s nou a urobil som dobre, pretoze mi niektore prepletene casy roznych postav podrobnejsie vysvetlila. Mna nielen prekvapil zaujimavy scenar, ale aj herecke obsadenie, kde sa stretli najväcsie hollywoodske hviezdy, ktore nie je podla mna jednoduche zohnat do jedneho filmu, ale podarilo sa. Nesmiem zabudnut i na genialny soundtrack Philipa Glassa, ktory tomu filmu pomohol vdychnut tu dramaticku alebo depresivnu atmosferu, pretoze kazdy z tych hrdinov trpel nejakou depresiou alebo chorobou a aj to znamenalo pre hercov vyzvu si tieto postavy zahrat a vyplatilo sa. Na nepoznanie zmenena Nicole Kidman ziskala Oscara za najlepsiu herecku v hlavnej ulohe. To stastie uz nemali Ed Harris, ktoremu sosku vyfukol Chris Cooper za vedlajsiu ulohu v drame ADAPTACIA (2002) alebo Julianne Moore, ktorej pre zmenu sosku prebrala Catherine Zeta-Jones za muzikal CHICAGO (2002). Julianne Moore bola v tomto rocniku Oscarov nominovana este aj za dramu DALEKO DO NEBE (2002), aj v tomto filme vysla naprazdno. Meryl Streep alebo John C. Reilly neboli vobec nominovani za Hodiny, avsak obaja boli nominovany za hercov vo vedlajsich uloh v inych filmoch, v ktorich tiez vysli naprazdno - Reilly za muzikal CHICAGO a Meryl Streep za ADAPTACIU. Dost prepletene, ale herci mali stastie zahrat si v kvalitnych filmoch, ktore sa doslova bili o Oscara :-) V kategorii najlepsia rezia prebral sosku Daldrymu Roman Polanski za vojnovu dramu PIANISTA (2002), aj ked nie osobne, kedze Polanski ma dlhodobo zakaz vstupu do USA a v kategorii najlepsi film zvitazil uz spominany muzikal Chicago. _________ Nicole Kidman - (Virginia Woolf) +++ Julianne Moore - (Laura Brown) +++ Meryl Streep - (Clarissa Vaughan) +++ Ed Harris - (Richard Brown) +++ Stephen Dillane - (Leonard Woolf) +++ Miranda Richardson - (Vanessa Bell) +++ John C. Reilly - (Dan Brown) +++ Toni Collette - (Kitty) +++ Claire Danes - (Julia Vaughan) +++ Jeff Daniels - (Louis Waters) +++ ()

Reklama

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Niektorí muži sú presvedčení, že ak je nejaký film emocionálnou bombou, automaticky spadá do pomyselnej kategórie ženský film. Je síce pravda, že fyziológia centrálnej nervovej sústavy postuluje ženu ako emocionálnejšiu bytosť, no schopnosť náležite vnímať umelecké dielo je daná nielen ženám, ale i mužom. V rovnakej miere (dejiny umenia sú napokon takmer výlučne dejinami mužov). Myslím, že Hodiny vôbec nie sú ženský či dokonca feministický film (režisér, scenárista a autor predlohy sú muži). Hodiny nie sú o ženách, ale o ľuďoch. A dokonca nie sú ani o smrti, ale o živote (a nádeji) - prečo by ináč John C. Reilly hovoril, že život poháňa predstava šťastia? Je to jeden z mála filmov, pri ktorých si človek naozaj naplno uvedomí, že pohyblivé obrázky sú aj o umení a že kvalitné herectvo môže dať človeku viac než výkladový filozofický slovník. Na tomto mieste nemôžem nespomenúť predstaviteľku Kitty, malichernej predmestskej slečinky, ktorá príde na návštevu k Julianne Moore. Až po hodnej chvíli mi došlo, že je to Toni Collette a že spôsob, akým hrá svoju tuctovú "bezvýznamnú" postavičku je tak báječný, že na ohodnotenie tohto výkonu neexistuje žiadna cena (a už vonkoncom nie ten ligotavý chlapík s chýbajúcimi mozgovými hemisférami). ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Esenciálně ženský film, kde se vše točí okolo knížky Paní Bovaryová, napsané jednou z průkopnic feministické literatury, Virginií Woolfovou, která zároveň představuje jednu ze tří hlavních podstav (oscarový výkon Nicole Kidman). Zbylé dva ženské osudy jsou zasazeny do Ameriky padesátých let, respektive roku 2000. Mezi osudy hrdinek hned od začátku vidíme zřetelnou paralelu, která po čase nabývá hlubších rozměrů - např. v podobě do různé míry potlačovaných lesbických sklonů. Moc pěkně natočený film, který poukazuje na to jak rozdílně mohla žít "jedna" žena v různých etapách 20. století. Všechny tři ženské herecké výkony byly prvotřídní, nezapadli však ani ty mužské (zj. strhující Ed Harris). 80% ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Nuda, nuda, nuda, nuda a ešte raz nuda. Na tento film som sa tešil, lebo sa odohráva okrem iných rokov aj v dvadsiatych a päťdesiatych rokoch min.storočia. Film sa ale nehoráznym spôsobom tiahne a naťahuje, že ma ani celé vyvrcholenie filmu vôbec nezaujímalo. Ťažko sfilmovateľná téma sa nepodarila previesť na plátno dobrým spôsobom. Samotný dej mi pripadal veľmi slabý. Je to pravda, že aj s bezchybnými hereckými výkonmi to bolo len proste rozprávanie o ľuďoch, ktorí sa správajú odlišne ako väčšina iných. Alebo o ničom - aj tak to možno vidieť. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (30)

  • Náklady na výrobu byly zhruba 25 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Superhvězdná britská špionáž

Superhvězdná britská špionáž

14.11.2010

Inteligentních špionážních thrillerů je dnes zoufale málo (opakuji: „inteligentních“), takže když se David Hare, dvakrát nominovaný na Oscara za Hodiny a Předčítače, rozhodne napsat a režírovat… (více)

Tom a Sandra blízko a hlasitě

Tom a Sandra blízko a hlasitě

24.08.2010

Ještě takhle před rokem by nám tato kombinace jmen zněla nepatřičně. Tom Hanks ve filmu Stephena Daldryho – v pohodě. Ale po boku Sandry Bullock? Jejda! Všechno se změnilo. Sandra je teď držitelkou… (více)

Čertova švígrmutr

Čertova švígrmutr

30.06.2006

Někteří charakterní herci hrávají v inteligentních hlubších filmech, když jim jde o umění a touhu něco po sobě zanechat. Z toho se ale objeví v tak prvoplánovém hloupoučkém čemsi, že se člověk… (více)

Reklama

Reklama