Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Javier NavarreteHrají:
Ivana Baquero, Doug Jones, Sergi López, Ariadna Gil, Maribel Verdú, Álex Angulo, Federico Luppi, Roger Casamajor, Ivan Massagué, Manolo Solo, Fernando Tielve (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Píše se rok 1944 a dvanáctiletá Ofélie jede se svou těhotnou matkou za otčímem, frankistickým důstojníkem, který kdesi v horách na severu Španělska potlačuje zbytky republikánského povstání. Život ve vojenské posádce ale nenabízí Ofélii pouze realitu poznamenanou boji s povstalci, všeobecným nedostatkem jídla a velmi chladným vztahem s otčímem – v nedalekém starodávném labyrintu potká dívka jednou v noci starého fauna, který ji prozradí, že je ztracenou princeznou kdysi mocné pohádkové říše a současně poslední nadějí na její záchranu. Než se ale opět setká se svým královským otcem, musí splnit několik úkolů. Fascinující podívaná a silný příběh o tom, že ve světě dětské fantazie se za život, čest a odvahu platí stejná cena jako ve světě dospělých. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 606)
Unikátní pohádkový namět se svým osobitým zpracováním nabízí spíše odrostlejšímu publiku, které dozajista nejenom že skousne dekadentní atmosféru, ale rozhodně si užije i spousty vymazlených detailů, kterými vdechuje svému fantasknímu světu režisér Del Toro oduševnělost a celkový feeling dokonalé propracovanosti. Úžasná výprava, masky či kontrast občanské války s fantasy světem je jenom klouzací plocha. To pravé se skrývá pod povrchem, kde je třeba zapojit i diváckou fantazii a mozek. Bravo! ()
Všechny žánry v jednom filmu. Příběh je zasazen do roku 1944 ve dvou světech, pohádkovém a válečném. Přítmím mezi těmito světy tvoří holčička Ofélie, která z války utíkala do pohádek pouze prostřednictvím čtení pohádek. Nyní objevuje skutečný svět a já jako divák jsem mohl s ní. Přestože už jsem dospělým, film mě dokázal unést a vtáhnout přímo do filmu a emocionálně prožívat dobrodružství s Ofélií. To co jsem prožíval během 112 minut sledováním Faunova labyrinthu jsem nikdy nepocítil a ani to nedokážu vyjádřit, možná to byla touha vrátit se do dětských let a znovu mít stejně bujnou fantazii jako ona. Když jsem na to šel do kina, očekával jsem něco úplně jiného (zvyklý z režisérových předchozích filmů) a odcházel z něho nadšený, plný zážitků. Velký podíl na tom má vizuální a technická stránka filmu s nádherným a nerušivým hudebním podkladem. Ještě teď mě mrzí neproměněný Oscar za nejlepší zahraniční film. ()
Film, ktorý má všetko, čo kedysi mali a dnes už nemajú burtonovky - duchovný obsah v objatí úžasného vizuálu. Jedinečné fantasy skĺbujúce fantaskný svet predstavivosti dievčatka s najkrutejšou tvárou sveta dospelých. Dva silné filmy v jednom, smerujúce k nečakanému, poetickému vyústeniu s veľkým myšlienkovým presahom. Faunov labyrint je akoby adaptácia slohom bohatého fantasy románu, scenáristicky perfektne upravená pre veľké plátno. A génium Guillerma tkvie v tom, že ho stvoril bez akejkoľvek predlohy, iba podľa vlastného, natoľko komplexného scenára. Že je celý z jeho hlavy. Nastavenie desivého rozmeru filmu činmy postavy Sergi Lópeza hneď v úvodných minutách je diskutabilne brutálny, ale dokonale funkčný ťah! ()
Guillermo del Toro je v dávkování brutality až nezdravě umanutý. Některé scény jsou intenzivní jenom díky krvavým zásekům, což je postupem času nejen repetetivní ale i velice neoriginální. Stejně jako partyzánská báchorka, která by bez svého fantazijního bratřícka, jež jí dodává hloubku a poetický přesah, byla jen opakováním všeho, co už tady bylo. Del Toro tak jako dramatik postrádá cit pro řetězení událostí, ale zato jako snílek, kterému se zdají především noční můry, u málokoho najde důstojnou konkurenci. ()
Fantasy film? Rozprávka s hororovými prvkami? Poeticky spracovaný vojnový film? Del Toto by mohol pokojne točiť siedmeho Pottera a poniektorí by boli v siedmom nebi. Pri Faunovom labyrinte mrzí akurát to, že fantasy línia je spracovaná o dosť lepšie ako tá vojnová, ktorá až na pár drsnejších scén neprináša vlastne nič nové. Celkovo nejde o film, ktorý by som si púšťal zas a zas ale kvalitné dielo hodné povšimnutia je to určite. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (57)
- Náklady na výrobu byly v přepočtu zhruba 19 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Doug Jones (Faun) byl jediný na place, kdo neuměl španělsky. Musel se tedy naučit nazpaměť celé pasáže v jazyce, kterým nikdy nemluvil, a to nejen své postavy, ale i postavy Ofélie (Ivana Baquero), aby věděl, kdy přesně zareagovat. (DaViD´82)
- Faun (Doug Jones) oslovuje Ofélii (Ivana Baquero) výrazem "vos". Ve španělštině se toto oslovení používá pro osoby, které mluvčí velice respektuje. (KidWithGun)
Reklama