Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Javier NavarreteHrají:
Ivana Baquero, Doug Jones, Sergi López, Ariadna Gil, Maribel Verdú, Álex Angulo, Federico Luppi, Roger Casamajor, Ivan Massagué, Manolo Solo, Fernando Tielve (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Píše se rok 1944 a dvanáctiletá Ofélie jede se svou těhotnou matkou za otčímem, frankistickým důstojníkem, který kdesi v horách na severu Španělska potlačuje zbytky republikánského povstání. Život ve vojenské posádce ale nenabízí Ofélii pouze realitu poznamenanou boji s povstalci, všeobecným nedostatkem jídla a velmi chladným vztahem s otčímem – v nedalekém starodávném labyrintu potká dívka jednou v noci starého fauna, který ji prozradí, že je ztracenou princeznou kdysi mocné pohádkové říše a současně poslední nadějí na její záchranu. Než se ale opět setká se svým královským otcem, musí splnit několik úkolů. Fascinující podívaná a silný příběh o tom, že ve světě dětské fantazie se za život, čest a odvahu platí stejná cena jako ve světě dospělých. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 606)
Hodnej strejda Guillermo mi jako obvykle nabidnul technickou brilanci... od nespoutane kamery, pres obstojne triky az po mamuti davku fantazie, ktera to vsechno obehnala neviditelnou pavucinkou. Ta pevne spojuje i nespojitelne... radeni vojaku v realu a prerostlou zabu zvracejici vlastni vnitrnosti v dutinach zakleteho stromu. Pripadal jsem si jako ve snu, protoze prechazet takhle ostre mezi obema realitami prece nejde ani skrz dvere nacrtnute kouzelnou kridou... S odstupem casu bych uznal argumenty o vykradani, vetsina pohadkovych prvku se uz objevila jinde a kdyby Del Toro nenechal kapitana Vidala s tak ocividnou radosti "kuchat" svoje obeti (vazne jsem mu veril, ze je to zaporak... stacilo se na nej divat pri holeni :), zrejme by to byla "docela pekna pohadka". V tom je ale ta nadherna "rozhozenost" celeho snimku, ktery by se ve svych nejroztomilejsich momentech dal prirovnat k detske klasice, aby jen o dve klapky dal trumfoval v brutalite unrated verze Ajovych hororu. Mozna je to tim, ze dokazu byt ditetem, ktere oceni pastelove barvy, pohadkovou ukolebavku a svet princezen a zaroven i rozjivenym mladikem, kteremu na tvari naskoci ulisny usmev, kdyz vidi Del Tora jak necukne zbabele kamerou, kdyz dojde na amputaci nohy pomoci flasky skotske a nabrousene pilky. Nekomu tyhle kontrasty rozmasiruji na kusy krehkou atmosferu Faunova sveta, me skrz ne probleskovalo Del Torovo nadseni a mozna i jeho radost, ze je konecne zase "doma" a toci si po svem. A nejsem rad jen za nej... jsem rad i za sebe, protoze vysledek ve me bude rezonovat jeste dlouho. Bila je belejsi, cerna je cernejsi a Guillermo je definitivne v mem velmi vrtkavem zebricku oblibenych tvurcu. ()
Bylo, nebylo…. a dceru krále podsvětí dělí tři úkoly od vysvobození…Kouzla neexistují, Ofélie.…. G. del Toro mne touto ne- pohádkou odrovnal a přesvědčil, že SVĚT JE JEDNO KRUTÉ MÍSTO!! Miluju příběhy, kde ,,temná" je krásná. A tady je takovej i obsah. Buďte si jisti, že jde-li situaci vyhrotit na maximum, stane se tak! Drsný, smutný, ale hravý. Příběh má dvě silné linie, ale už jen jedna by dokázala utáhnout ,,normální“ film ,,obyčejnýho“ tvůrce. Může být smrt radostná? Ano! Protože TAM v podsvětí na nás čekají ti nejbližší! Nebo je to jen hra? Ne! Žádná hra nemůže mít takové následky jako ta v mysli G.del Tora. Nebo si to nechci připustit? Nebo jen nevím, co mám sledovat, abych uviděl svoji budoucnost? Někdy prostě děláme chyby. Děti dělají chyby a musí zůstat navždy člověkem. Kouzla neexistují Ofélie! Pro NIKOHO !!! ()
Nejvyrovnanější i nejlepší del Torův snímek. Navíc s hlavním hudebním motivem jak z Cirkusu Humberto. Komorní příběh z války s řádnou špetkou posmutněle pohádkového fantastična. Problém je délka, jelikož zvláště v první hodině je tempo pozvolné až příliš. Naopak druhé polovině již není co vytknout; vše je bezchybné. Je to takový zdařilý mix Prince bez království s nezaměnitelnou poetikou příběhů z pera Neila Gaimana. ()
Guillermo del Toro. Zvláštní to člověk, který z Bladea udělal akčního Boha a z Hellboye hláškujícího ďábla. Jako další svůj film si před pokračováním Hellboye vybral právě Pan´s Labyrinth. Pohádka o dívce, která možná je a možná není dcerou Krále podsvětí. Musí projít třemi důležitými zkouškami, při kterých se zjistí, jestli je smrtelná jako všichni ostatní nebo stále nesmrtelnou dcerou svého otce. Zní to krásně, že? To jste ještě neviděli fauna, který malé hrdince všechno rád vypráví a je úchvatný. Všechno to zní tak krásně a kde je chyba ptáte se? Ta je v tom, že tato pohádková linie je spíš druhá v pořadí. Hlavní a většinu stopáže je věnována příběhu nevlastního otce dívky, který je španělský vojenský kapitán. Tento kapitán má jeden problém a tím jsou povstalci v okolních lesích kolem jeho velkého panství. Ti jsou informování z kapitánova domu a připravují se na úder. Kdyby Del Toro celý film obětoval na příběh dívky, hledající svůj skutečný původ, pravděpodobně by šlo o jednoznačných 5*. Tak kouzelné a půvabné atmosféry nedosáhl nikdo jiný. Budu doufat, že del Toro nalezne podobné téma a využije svůj úžasný cit pro fantasy. Představte si Alenku v říši divů natočenou tímto ďáblem z Mexika... ()
Nádhera, od filmu jsem mnoho nečekal a musím říct, že zatraceně výborný a smutný film. Velice se mě líbí režisérův styl brutality, jež nemá žádné výhrady a to velice oceňuji. Výběr herců, masky a výprava jsou naprosto famózní a nemám co bych filmu mohl vyčíst. Ještě jsem v kině nezažil, aby všichni seděli více jak 10 minut na svých místech i když už film skončil. Jak jsem psal nádhera a jestli budu mít podobný pocit i při druhém zhlédnutí, tak se u mě Faunův Labyrint řadí okamžitě do TOP30. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (57)
- Zvuky, ktoré vydávala obria žaba, mal na starosti sám del Toro. (Greenpeacak)
- Guillermo del Toro je známý tím, že si celé notesy zaplňuje poznámkami, poznatky a nákresy, které pak využívá ve filmech. Sešit, do kterého si dlouhá léta zaznamenával všechny své poznámky k Faunovu labyrintu, jednou zapomněl na zadním sedadle taxíku. Když to zjistil, celý projekt již odepsal. Ovšem taxikář si hodnotu svého nálezu uvědomil, del Tora po čase na vlastní výdaje vyhledal a zápisky mu vrátil. Del Toro to považoval za požehnání a ještě více ho to utvrdilo ve snaze celý, mnoho let odkládaný projekt dotáhnout do konce. (DaViD´82)
- Podle režiséra se scéna s obří žábou měla natáčet ve velkolepém "stromovém chrámu", ale potom si uvědomil, že ve velkém prostoru by žába nevypadala tak obrovsky a během dvou dnů byly postaveny menší kulisy, které byly nakonec použity. (Morien)
Reklama