Tvůrci:
Paul ScheuringHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, Rockmond Dunbar (více)VOD (1)
Série(5) / Epizody(90)
Obsahy(1)
Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)
(více)Videa (2)
Recenze (1 455)
Hrabě Monte Scofield z tetovacího salónu.. Prison Break mi připomíná T-Bagovu obrácenou kapsu na vězeňských kalhotách. Vy jste vyjukaný bažant, co neví, jak to tu chodí a naivně se jí chytnete. Z počátku jste nadšen, vše vám přijde fantastické a držíte se jí, jako klíště. Po čase však na vás příběh několikrát zkusí ve sprše trochu něhy se spadlým mýdlem a vám to vzhledem k předchozím zážitkům přijde docela líto. Ale co, řeknete si.. Jednou se té kapsy držím, tak to dotáhnu do konce, ať to bolí sebevíc.. Hodnoceno po II.sérii a v hlubokém přesvědčení, že kvalitativní zlepšení již nenastane.. ()
První dvě série kompletní. Při sledování první série mi tuhla krev v žilách, mlátil jsem sebou nervozitou v křesle... Jednoduše řečno, ukázkově mě to vtáhlo a celou první řeadu možná na pár dílů někde v prostředku jsem zhltal bez větších připomínek. Dobrý nápad, zkušené stavění a hrocení atmosféry, přesvědčivé výkony herců, ztvárňujících živé postavy, s vlastním charakterem. Ke konci už bylo cítit, že děj ve vězení už se nedá natahovat a všemožné komplikace plánu na útěk už začali pomalu otrvaovat, ale drtivý závěr vše bez potíží vyřešil. Skvělé. 90% I nástup druhé série byl velice slibný, ale už záhy se začal neuvěřitelně zvrhávat v pro mě dost nudnou špiónskou jízdu, kdy se naprosto přeskupily priority, prim v dosavadním relativně realistickém příběhu začala hrát kompoziční motivace, scénáristé si uměle vypomájí mechanismem deus ex machina (zastoupené tajemnou Společností)... Některé prvnky působí najednou hodně komicky, dříve centrální hrdinové jsou najednou skoro až do počtu, celý příběh je prostě děravý a nesoudržný a konec a pointa posledního dílu mě doslova znechutila. Škoda. Z mého pohledu velký kvalitativní propad. S ohledem na sérii první a některé nepopiratelné kvality (herecké výkony, akční scény) však pořád čtyřhvězdičkové. 70% ()
Často porovnávaný seriál s LOSTem....už jen pro svoje kvality a opravdu výborný příběh. Že mi to chvilkami přišlo nemožné, fantaskní a prakticky k neuvěření?...No a co, vždyť je to seriál. Trošičku mi sice vadilo stálé nabalování dalších lidí tudíž přehršel informací a opravdu hodně hlavních rolí, kterých se autoři v posledních pár dílech první série pekelně zbavili a nakonec jich zbylo jen pár i když tamti mohou v dalších dílech určitě překvapit a to spíše nemile než s pocitem soucitu a nadšení z opětovného shledání. Hlavní herci ať už jsou svině nebo lidi, kteří opravdu za nic nemůžou jsou vcelku sympatičtí a většinou se divím jak dokážou vybruslit ze situací, které se zdají být bezvýchodné. A jestli je to lepší než Lost...těžko soudit...možná až na uplném konci jak se sami autoři poperou s koncem. Momentálně rozhodně jeden z nejlepších seriálů, který jsem měl tu možnost vidět (94 %) ()
Dat Prison Breaku 5* proste nejde, Lost je jen jeden. I kdyz v Lost uz scenariste zacali pouzivat osvedcene nastroje k prodluzovani sezon a je to znat s kazdym novym dilem, ani PB puvodne planovanemu jako uzavreny projekt na 13 dilu se tento jev nevyhnul. A tak uz tu mame dilu 22, ve kterych se ale neustale neco deje, divak je neustale konfrontovan s novymi skutecnostmi a hlavne misty opravdu napinavymi scenami. I tak je bohuzel znat od 14. dilu jista plytkost, improvizace ve scenari a nekolik nelogicnosti (napr. Haywire zvracejici pilulky na podlahu v psychiatrickem oddeleni, jakoby uklidova sluzba na toto neprisla apod.). I tak nadprumerny serial z opravdu kvalitni hollywoodske produkce poslednich let. *** Od druheho seasonu je potreba tento komentar opravit a zmenit i hvezdickove hodnoceni. Ihned od zacatku prvniho dilu druhe sezony se rozjede poutavy a divaka pohlcujici hon na 8 uprchliku z Fox River a drivejsi plytkost je tatam. Lost ztraci s nove nastupujicimi serialy a pokracovanimi tech jiz rozbehlych dech a Prison Break pomalu, ale jiste prebira stafetu pro sampiona. Je sice pravda, ze zvraty v druhe serii jsou uz trochu divoke a prvotni uveritelnost cele prvotni myslenky je tatam, ovsem postavy obou bratru nuti cloveka hltat tento serial dal a dal... P.S.: Zakladam fanklub Wentwortha Millera, kdo chce vstoupit? :) ()
Galerie (675)
Photo © 20th Century Fox Television
Zajímavosti (119)
- LJ (Marshall Allman) znamená Lincoln Junior. (Kulmon)
- Mezi natáčením epizod Konec tunelu a Krysa byla čtyřměsíční pauza, protože v květnu začalo zničehonic sněžit. (don corleone)
- Představitel LJe (Marshall Allman) je ve skutečnosti pouze o 14 let mladší než představitel jeho otce Lincolna (Dominic Purcell) a představitelka Lincolnovy přítelkyně Sofie (Danay Garcia) je dokonce mladší než představitel LJe. (ČSFD)
Ten lineup drám, ktorý vychádzal z produkčných dielní Foxu a ABC Studios na prelome milénia a v ranných nultých rokoch bol neskonalo monštruózny. A Prison Break patril medzi jedných z kráľov. Celkom paradox berúc do úvahy, že z bližšieho pohľadu bol síce plný prekvapení a zvratov, majorita z nich však predvídateľná a/alebo absurdne nereálna (nielen teraz, ale aj pred 20 rokmi), avšak na prvú dobrú divácky atraktívna. Na vznik bol ale najprv nutný úspech Lost a 24, ktorý dal do popredia TV exekutívy prospešné možnosti dlhodobých serializovaných formátov v prime time. --- Jedným z obľúbených trópov televíznej tvorby je obrovská nekonečná spleť konšpirácií mýtických rozmerov a polien v ceste za vytúženým cieľom namierených proti protagonistovi. Prison Break na týchto prvkoch stavia tak silne (plus dnes už legendárne, no dosť repetetívne Djawadiho tóny), že bez nich by nedokázal fungovať a všetky zaujímavé zvraty by v takom štýle replikovať a ani inak vystavať nemohol. Obojsečná zbraň, ktorej môžeme poďakovať za to, čo scenáristi v prvej sérii dokázali vymyslieť a poskladať dokopy, no tiež opačne, čo nakoniec z počinu vzišlo v neskorších fázach. --- S1: Tá už navždy klasikou a synonymom TV tvorby predminulej dekády. Pútavo roztiahnuť plánovanie a realizáciu jedného úteku naprieč štandardným formátom 22-24 epizód bez toho, aby prekyprovali hluchými miestami, je umenie. Tiež brilantne ťaží z drsnej atmosféry skazeného prostredia väznice Fox River a prím hrá aj mýtus D. B. Coopera. (x) ♪♫ / ♪♫ --- S2: Road trip po Amerike a všetkých jej vidieckych kútoch naprieč štátmi od západu po východ, od severu na juh, a hľadanie stratených zakopaných miliónov niekde na ranči v Utahu. Plus tradičný koncept vysoko inteligentného "zloducha" a jeho dolapiteľa. Fichtner ako Mahone tu masívne exceluje a popri tých priemerných hereckých výstupoch drvivej väčšiny účinkujúcich je to práve on, kto tu ponúka ako-takú reálnu hereckú platformu. A Robert Knepper. Ten je na samostatnej priečke geniality, a to v rámci komplet celého seriálu. --- S3: Alias príjemné osvieženie exotikou pod panamským spaľujúcim slnkom v zabahnenom špinavom pekle menom Sona. Dianie pomerne mohutne pritiahnuté za vlasy. Zrejme príprava divákov na posledné tango so Scyllou v nasledujúcej sérii. --- S4: Konvenčné elementy dramatického seriálu o vládnych konšpiráciách a sprisahaniach tu už plne uchopili jeho smerovanie. Úplná rutina a neprekvapivý šedý (pod)priemer, ktorý oprávnene schytával a zrejme aj dnes schytáva bomby. Za mňa ale rozlúšťovanie šifier v atlase vtákov T-Bagom jedna z najzaujímavejších liniek. A pravdou je, že ako samostatne stojaci celok ďaleko z dohľadu vysoko nastavených štandardov predchádzajúcich sérií by dokázal uspieť bez akýchkoľvek problémov. A vlastne celá tá neskoršia fáza v druhej polovici série presahuje to, čo by dokázal ponúknuť zvyčajný produkt toho času a toho žánru. --- The Bag Man: Povinná spin-off jazda pre fanúšikov T-Baga. Proste musíš. (x / x) (x) --- S5: Návrat radšej ani nekomentujem, škoda reči... "Ako chceš prevŕtať betónovú stenu niečím, čim sa šľahajú vajcia?" / "Nikdy nepodceňuj stenu." (S1 1.2007) (S1-S4: 6.2011) (S1-S4: 7.2013) (S1-S5: 3-4.2017) (S1 11.11.2022-18.11.2022) (S2 27.1.2023-1.2.2023) (S3 4.2.2023-6.2.2023) (S4 7.2.2023-11.2.2023) (S5 11.2.2023) () (méně) (více)