Reklama

Reklama

Skrytá identita

  • USA The Departed (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Oba pocházejí z chudinských bostonských čtvrtí, oba vystudovali policejní školu, každý však má jiný původ a jinou motivaci. Zatímco Colin Sullivan vyrostl pod ochranou psychopatického gangstera Franka Costella a k policii se dal proto, aby měl přístup k informacím a mohl ho včas varovat, Billy Costigan pochází z rodiny, kde byl každý nějak zapleten do podsvětí, a k policii nastoupil, aby se z tohoto prostředí vymanil. Dostane nabídku, aby jako tajný agent infiltroval zločineckou síť a pronikl až ke Costellovi. Když přijme, je po fingovaném prohřešku vyhozen od policie. Poté co si odsedí trest, upoutá na sebe gangsterovu pozornost. Podaří se mu projít všemi nástrahami a dostat se do jeho blízkosti. Problém je, že Costello zjistí, že má ve své blízkosti policejního informátora, a pověří Sullivana, aby ho našel. Costigan vypátrá, že gangster má u policie informátora a je odhodlán ho odhalit. Oba stoupají v kariérním žebříčku, snaží se odhalit jeden druhého a současně chránit své utajení. Navíc je ve hře ještě někdo, kdo hraje na obě strany. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 598)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Scorsese se sešel s nejlepšími kameramany, herci, sřihači, osvětlovači i scénáristy, ale doma zanechal něco, co pro něj bylo tak typické: srdce. Formálně totiž jeho nejnovějšímu dílu není co vytknout, ve všech oblastech se jedná až o perfektionisticky dotažené dílo. Lepší otázka by snad byla, co mu proti té řadě mafiánských filmů chybí. Pro odpověď není nutné chodit daleko, stačí se podívat na Scorseseho Mafiány, se kterými má jeho nejnovější snímek společné už jen minimálně to, že si v obou jistý gangster vychovává svého kluka. A i když možná za Mafiány nestálo Oscarové obsazení, při porovnávání těchto dvou snímků bych Goodfellas nejradši vynesla na vyrchol Olympu a The Departed zahodila někam do hlubin Mariánského příkopu. Skrytá identita stejně tak nemá jedinou scénu, kterou bych si z ní po letech odnesla. Kde je sakra nějaké "You talkin' to me?" z Taxikáře? Stylová píseň The House of Rising Sun znějící za pádu všech postav v Casinu? "Hit me!" ze Zuřícího býka? Sakra, vždyť i rvačka v billiardovým klubu ze Scorseseho mafiánské prvotiny zvané Špinavé ulice je stylovější než celá Skrytá identita dohromady. Omlouvám se, pane Scorsese. Mám vás skutečně hodně ráda, jste podle mě jeden z nejlepších amerických režisérů všech časů, ale v poslední době jste bohužel též zářivým příkladem toho, že vývoj nemusí jít vždy jen dopředu. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

No, musim říct, že jsem rozhodně čekal daleko víc od Scorsesho, sice natočil dobrý akční drama se slušnou atmosférou, ale jestli si myslí, že za tohle může dostat svýho prvního oscara ze režii, tak to se teda mýlí (Tak nakonec se nemýlil). Celej příběh se fakt neskutečně vleče, někdy skoro až uspává, hlavně v první poílovině, kdy se Scorsese snaží tak trochu rozmotat příběh, kterej zamotal hned na začátku, jenže jelikož sem z tý spousty recezní co o tom bylo napsáno věděl o čem to v podstatě je, tak sem se nic moc novýho nedozvěděl. Po tý první slabší hodince se to sice docela slušně rozjede a některý scény jsou natočený mistrovksy, tak to stejně nestačí, aby to bylo něco víc než jen další nadprůměrnej film, kterej by si teda moc velký ambice dělat neměl a závěr je sice slušnej masakr, ale tak moc děsně narychlo vytvořenej, že to nakonec taky moc dobrej dojem nenechá. Co se týče herců, tak samozřejmě zaujme Nicholson, kterej je výbornej, ale opět sem čekal ještě o něco víc, za to Di Caprio nezklamal a opět ukázal, že hrát umí, stejnětak v Mattu Damonovi něco je. Celkově je to dobrej film, ale na Scorseseho slabý ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem původní trilogii Infernal affair a považuji ji za kvalitní podívanou. Na nový film Martina Scorseseho jsem se vůbec netěšil a to říkám upřímně. Od první chvíle, co jsem slyšel, že chce Martin udělat remake vlastně celé trilogie po Americku se všemi hvězdami, které dokáže zaplatit opravdu jsem se bál výsledku. Bohužel moje obavy se mnohonásobně potvrdili po shlédnutí Departed. Jediné v čem se liší původní trilogie od své předělávky je v umístění. Všechny další odklony jsou na první pohled malé, ale scénáristicky jsou velmi špatně zvládnuté. Inovace se nedočkáme, vykrádání ano. Nejen základní kostry, postav a jejich psychologického rozpoložení, ale např. kompletní vykradení několika dialogů, vtipů a scén. Scorsese je mnoha nazývám filmovým bohem, ale poslední jeho filmy mají neuvěřitelně klesající kvalitu a pro mě se Martin řítí do pekel. Co se týče postav polovička jich je zbytečných. Nekoukám na kvalitu herců, ta se u 90% herců nedá popřít. Obrovský trn v oku pro mě je postava psycholožky. Od začátku je její osud řízen pouze scénáristou, který s ní neuvěřitelně manipuluje a ona se stává nejméně uvěřitelnou postavo. Milostný trojúhelník je další zbytečnost, kterou film nevyužije. Bohužel nefunguje ani to nejhlavnější a to vztah Damon X DiCaprio. Jejich postavy mi přijdou spíš jako dva muži z milionu a ne dva kohouti, kteří bojují za svého pána. Ani psychologie obou postav není zvládnutá a nic o jejich rozpoložení neříká. Velká hvězda a velké očekávání vkládané do Jacka Nicholsona se v mých očích také vytratilo. Já osobně mu nevěřím. Jeho postava je filmem posunuta na úroveň(možná nad úroveň) obou infiltrátorů a to je obrovská chyba. Mark Walhberg hraje postavu novým remakem naprosto vymyšlenou a samo účelovou, která je jen v půlce filmu. Na druhou stranu se mi velmi líbil Martin Sheen, který se na postavu nadřízeného Leonarda hodí. Vše od kamery, která je místy neuvěřitelně nudná a jindy příjemně "retro", přes střih až k reřii je pro mě zklamání. Vtípky filmu podle mě jen ubližují a narážka na Polsko(sakra Američani ani nevědí, že taková země existuje!) nebo na Jamese Joyce(jeho citace zná přeci každý 8letý chlapec....) jsou zbytečné až nesmyslné. Další věcí jsou pro mě střelecké hody, hlavně Headshot-y. Tolik teatrálních pádů, tolik počítačové krve(někdo někomu ustřelí hlavu a v příštím záběru jeho krev už stihla zaschnout na zdi, wau) a nerealistických smrtí(kolik ran dostal Frank a kam?). To vše na mě působí humorně, neskutečně moc a není to ta slavná satira, ironie a nebo kritika společnosti, kterou tu všichni tak rádi předkládají. O tomto neuvěřitelném nesmyslu bych tu dokázal mluvit ještě min. dalších 5 tisíc znaků, ale už toho raději nechám zbytek by byl stejně cenzurovaná. Pro mě film plný nevyužitých možností, který vykrádá původní trilogii a nepřidává naprosto nic. Jak řekl kamarád Kaka, možná jsem ten film nepochopil, což je možné a já se za to nestydím, nejsem Bůh:). ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Po hodně dlouhé době dokonalý americký thriller strhující divákovu pozornost po celou dobu své stopáže a svou rafinovanou fabulací jasně odkazující k tomu, kdo jej natočil - k panu Martinu Scorsesemu! Pro mě osobně filmová událost roku a důkaz toho, jak VELKÉ filmy se ještě dají v Hollywoodu točit. Tady se snad už nic nedalo udělat líp! Jistě, jde o remake asijského snímku, ale poetika amerického velkoměsta prorostlého světem mafií moji kulturní zkušenost doplňuje mnohem víc než původní asijský příběh, ať už by byl jakkoliv skvěle vyfabulován a zrežírován. Pro Martina Scorseseho je to však ještě něco jiného - jeho opus magnum. On sám pochází z tohoto prostředí, postavy jeho mafiánských filmů jsou věrnými kopiemi skutečných postav z míst, kde vyrůstal a to je na jeho filmech sakra vidět. Skrytá identita jde však k meritu věci jakoby z druhé strany - zatímco Mafiáni či třeba Coppolův Kmotr popisují fenomén Mafie shora, obrazem bossů a kmotrů celého patriarchálně spravovaného systému nastiňují divákovi principy fungování mechaniky mafie, Scorsese tentokráte svou optiku zaměřil na dolní článek celé chobotnice - na pěšáky ulice. Připomněl mi tak jiný, stejně skvostný mafiánský film, dokonce popisující obdobný fabulační rámec - film Mikea Newella Krycí jméno Donnie Brasco. I zde se agent dostává do prostředí mafie a složité soukolí nakonec všechny hrdiny psychicky i fyzicky rozdrtí. Skrytá identita má hned několik stěžejních vrcholů - 1. rámcová kompozice celého snímku - pytlík s pečivem a několik nikláků symbolizujících vyšší, přesahující osudovou roli jedince determinovaného prostředím, v němž vyrůstal a z něhož pochází - novodobý otrokář si symbolicky kupuje svou ovečku a toto neviditelné vnitřní jho si pak postava nese celou svou existencí... 2. dualita hlavních hrdinů - zatímco zpočátku vypadá jako jednoznačný pozitivní hlavní hrdina postava Matta Damona (jeho čítankový životní příběh, kariéra přesně postihující americký sen, vizáž neodolatelného sympaťáka atd.), která strhává veškerou divákovu pozornost a zatlačuje do pozadí rozporuplnou, šedivou, morálně nejednoznačnou a zprvu nevýraznou postavu Leonarda DiCapria, zůstává otázkou, jak do sebe obě postavy vlastně zapadají? Na principu jin-jang nebo je to ještě složitější, variabilní vztah? Kauzalita určuje neodvolatelný konec celého příběhu, smrt plodí pouze smrt, ale jak se postavit k otázce pravdy, etického jednání a morálního odsouzení? Agent Sullivan je nejenom dějovým, charakterovým a morálním opakem agenta Costigana, ale vlastně i jeho doplněním a gradováním. Samozřejmě že hlavně v kontextu filmu by jeden bez druhého neměla jejich role smysl, ale i v otázkách etických by bez srovnání obou nebylo možno dojít k závěru - totiž že život a svět je tak složitý, že se nedá nijak smysluplně ovládnout a naplánovat, systém amerického práva a federálních úřadů funguje bezvadně do té doby, než na to jediné, nejzranitelnější místo dochází vadný lidský článek, systém funguje, selhává lidský faktor... 3. psychologicky opodstatněné jednání všech postav - ačkoliv je fabulace značně zamotaná a děj skutečně dosti složitý, na rozdíl od jiných snímků mám pocit, že takhle by skutečně jednali skuteční lidé v analogické životní situaci. Psychologicky velice věrohodné jednání všech zúčastněných... 4. neuvěřitelné herecké obsazení, skutečná plejáda těch největších hvězd, kdy většina z nich podává strhující herecké výkony a celý ansámbl je tak dokonale sladěný, že nikdo nevybočuje, byť DiCaprio s Nicholsonem berou dech. Úžasné! 5. verbální stránka snímku - autentický jazyk americké ulice symptomaticky upomíná k příslušenství k sociální spodině, nadměrná vulgarita (nejenom verbální, ale i obsahová) přesně koloruje atmosféru díla. Navíc každá z postav si nese svůj specifický slovník, který dotváří její povahopis. 6. obsahové hyperboly - mnoho (i dějově) důležitých věcí se divákovi představuje jen v jakési zkratce, mnohdy pouhém prostřihu, často projev násilí, což přispívá k absurdní grotesknosti a zvýšené dynamice filmu. Navíc divák je nucen mnohé si domýšlet, dějová osa získává na rafinovanosti (boss Costello má potřísněné ruce od krve a přichází odzadu z baru, není však jasné, kdo je jeho obětí atd.) 7. gradace napětí - napětí je tak rafinovaně uvolňováno a pak náhle znovu gradováno, že divákovi nelze polevit. Tohle jsem už dlouho nezažil, abych po tolika dějových zvratech stále vyšroubovaně očekával, který z možných závitů se mnou snímek utáhne... 8. princip hry - veškerá motivace všech postav spočívá na tomhle principu, každý něco hraje, vše je o to složitější, že některé formy hry jsou hned zjevné a jiné zůstávají do poslední chvíle skryty. Geniální, filosofická rovina filmu. 9. filmový cit - asi nejdůležitější prvek, Pan Režisér má obrovské filmové cítění a není to jen naplňováním pravidel žánru (např. expozice bosse Costella, kdy nejdříve mluví jen jeho černá silueta, poté hovoří z polostínu a pětiminutová scéna vrcholí okamžikem, kdy Nicholson vystupuje po dlouhém ántré na přímé světlo v baru), ale i používání archaických roztmívaček i zatmívaček, výřezů, práce s detailem, s polocelky, v pointování záběrů a scén, v práci s filmovým obrazem atd, atd... Jestli se dávají v USA Oscaři takovýmhle filmům, pak to s nimi ještě není tak špatné... () (méně) (více)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Skrytá identita je mimořádná hra kvalit. Setkají se tu taková jména jako poslední dobou u mě stále oblíbenější Leonardo DiCaprio, hollywoodský trasořitka Matt Damon, Boss Jack Nicholson, který se na roli záporáka těšil o to víc po delší komediové sérii, uřvaný Mark Wahlberg a řada dalších. Dokázali nakonec také upoutat diváky a i přesto, že je to pouze lehce namíchaný příběh asijské Volavky, stalo se to úspěšné opravdu dosti. Odemne to, ale dostalo tolik hvězd jako to dostalo Oscarů a řekl bych, že naprosto oprávněně. Sice příběh za to rozhodně stojí, Martin Scorsese natočil film přesně podle jeho míry, ale vidět něco, co jsem už jednou viděl v jiném podání není nic originální. Přesto byl oceněn takovou cenou jako je právě Oscar. Je fakt, že to za tu námahu stálo. Herců se objeví řada, zvratů obdobně a to je právě to, oč stojí tento film sledovat od začátku až do samotného konce. A také kvůli Jackovi Nicholsonovi, který si svojí roli jednoznačně užívá. Mimochodem pokud jste si všimli častého znázornění písmena X, tak je tu jako pocta filmu Zjizvená tvář od Howarda Hawkse a Howarda Hughese z roku 1932. X značí smrt. Stejně takovou, jaká se objevuje v tomto filmu, zákeřná, důsledná a nekompromisní. --- Možná že jo, možná že ne, možná že hovno. ()

Galerie (204)

Zajímavosti (65)

  • Skrytá identita je jedním z nejoblíbenějších filmů fotbalisty Franka Lamparda. Bývalá hvězda londýnského týmu Chelsea se nechala slyšet, že si mnohdy snímek pouští před důležitým zápasem jako motivaci. (betyn)
  • Jack Nicholson (Frank Costello) měl pocit, že při rozhovoru s Leonardem DiCapriem (Billy Costigan) nepůsobí dost hrozivě. Následujícího dne si na plac vzal zbraň, tu při natáčení scény nečekaně vytáhl, aby DiCapria vyděsil. Uspěl na sto procent; překvapil totiž nejen kolegu, ale i všechny okolo, včetně režiséra Martina Scorseseho. Leonardo se nechal slyšet, že to byl jeden z nejpamětihodnějších momentů v jeho herecké kariéře. (Sevcik)

Související novinky

Ze Skryté identity bude seriál

Ze Skryté identity bude seriál

24.08.2016

Zrovna včera jsme tu řešili, jak se streamovací služba Crackle ujala Ritchieho Podfu(c)ku a (po vzoru Farga) z něj udělá samostatně fungující seriál. A víte co? Přesně to samé teď potkalo i Skrytou… (více)

DiCaprio krutým zabijákem

DiCaprio krutým zabijákem

12.08.2015

Gangy New Yorku, Letec, Skrytá identita, Prokletý ostrov a Vlk z Wall Street. Pětice společných filmů Leonarda DiCapria a Martina Scorseseho je impozantním odkazem, který se již brzy rozšíří o šestý… (více)

Mark Wahlberg je „desperado“

Mark Wahlberg je „desperado“

19.12.2012

Ale nebude mít kytarové pouzdro s bouchačkami. Spíš kufry plné kokainu. Ve filmu studia Paramount American Desperado si totiž zahraje Jona Robertse, známého drogového dealera ze sedmdesátých let.… (více)

Scorsese a DiCaprio jsou závislí

Scorsese a DiCaprio jsou závislí

28.08.2011

Jeden na druhém a tentokrát i na hazardu. A připojí se i William Monahan (foto), scenárista oscarové Skryté identity. Žádný div, že opět půjde o remake – tentokrát filmu The Gambler z roku 1974. Jeho… (více)

Reklama

Reklama