Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
„Chlapče, vieš, kto ja som?“ – „Japonský Justin Timberlake?“ Príjemné prekvapenie, ale to by po príšernej a úplne zbytočnej dvojke s Walkerom bolo takmer všetko. Druhý diel prakticky so sériou RYCHLO A ZBESILO nemá nič spoločné, ak nerátame rýchle autá. Nielenže sa v ňom neobjaví žiadna zo známych postáv predchádzajúcich dvoch dielov (SPOILER no dobre, cameo má Vin Diesel, ale je to úplný koniec, scéna má dve minúty a s ústredným hrdinom prehodí asi 5 viet SPOILER), ale nejde ani o „klasické“ závody, ale o štýl, ktorý som doteraz nepoznal – tzv. driftovanie (toto pomenovanie sa dokonca dostalo do pôvodného amerického podnázvu). A hoci nie som žiadny fanúšik áut, celkom ma to zaujalo. Nečakane ma tiež zaujali sympatické herecké výkony (najmä Sung Kang je ako sebavedomý a vlasatý hrdinov mentor-rovesník a „medzi Dobrom a Zlom uväznený“ Han veľký talent), dobre nakrútené akčné scény a exotické Japonsko, v ktorého fascinujúcich reáliách sa dej odohráva. ()
Japonské šlapky, nadupané autá, parádna hudba, vkusná kamera, ale hlavne scenár deravý ako rešeto, prihlúple dialógy a nadčasová naivita a klišovitosť, to sú hlavné záchytné body tohto odvaru prvých dvoch častí. Ale musím uznať, že nápad bol sľubný. Zaujímalo by ma, koľko za tú minútku v závere skasol Vin. 55%. ()
Spoře oděné šlápoty, barevné autíčka, rčení o hřebících, vzletné kecy, tokijský smog z exhalací a především umění driftovat - důležitější než erudice v kardiovaskulární chirurgii. Když si k tomu připočtete hlavního hrdinu o charismatu ochcaného patníku, neucítíte ve vzduchu spálenou gumu, nýbrž výkaly. Tohle všechno píšu s vědomím, že jakýkoliv film ze série Rychle & zběsile není primárně postaven na propracovaném příběhu a duchaplných dialozích, ale já jsem v daném žánru zkrátka „gaidžin“ (japonsky „cizinec“, neplést s homosexuálním duchem v láhvi). Vše mi přijde stejně atraktivní, jako kdybych sledoval japonskou důchodkyni, co si v ojeté Toyotě Prius jede nakoupit mořské řasy a acidofilní mléko do supermarketu. Dámu s vyndavacími bílými zuby, co nejezdí smykem, dodržuje předpisy a nosí dioptrické brýle. Pomalu & rozvážně.. ()
Panebože... dopadlo to jediným možným způsobem - naprostou katastrofou od první do poslední pneumatiky. Bez děje, bez nápadů a bez talentu. Všechno chybí a přesto se Justin Lin pokusil naplnit vakuem 104 minut. Začíná to bolet už po pěti minutách, kdy vyjde najevo, že v hlavní roli máme poleno, za kamerou režiséra, který neví kudy kam a někde ve vzduchu poletuje ten nejhorší scénář za posledních pár měsíců. Rychle a zběsile pochází z béčkových předků, ale oproti svým dvěma bratrům nenabízí už ani ty povrchní hodnoty (nablýskané káry, solidní honičky, thymolinové sympaťáky). Lucas Black v hlavní roli prostě čas od čas sedne do auta, vybourá se a nakonec se z něj mávnutím magické hůlky stane nejlepší závodník v celém Tokiu. Pokud scénáři takového béčka vyčtu nedostatek hloubky, znamená to jediné. Hollywood už zase tluče hlavou o dno. Dost mě mrzí, že u toho musím být. :) (3/10) ()
S výběrem hlavního hrdiny tvůrci pohořeli... Lucas Black má 24 let a hrál 17ti letého kluka, co miluje rychlou jízdu a závody. Vůbec mi to nesedělo. Hlavní příběh je taky špatný tah - jednoduchý, předvídatelný... Na tento film se dá dívat jen kvůli autům. Takové nádherné káry se jen tak nevidí. Adrenalinové závody si milovník aut taky určitě užije. Mě se ta motorová část filmu líbila, ta druhá je o ničem. Takže když to shrnu: Kdo nemá rád auta, tak ať se na to raději nedívá. ()
Galerie (73)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (39)
- Celosvětová premiéra proběhla 4. června 2006 v Universal City v Kalifornii. (Varan)
- Společnost EA Games se nechala filmem inspirovat při tvorbě videohry "NFS Carbon". Driftové závody ve hře jsou vždy v horách, stejně jako ve filmu. (darek kartac)
- Ve scéně, při výjezdu z tunelu během útěku ze skladiště vyjíždí Mitsubishi po několika kolizích zcela nepoškozené. Podobně pak při posledním závodě v horách utržené křídlo poškodí přední sklo Mustangu, které je ale o dvě scény později opět v pořádku. (Ewe561)
Reklama