Režie:
Alejandro AgrestiScénář:
David AuburnKamera:
Alar KiviloHudba:
Rachel PortmanHrají:
Keanu Reeves, Sandra Bullock, Shohreh Aghdashloo, Willeke van Ammelrooy, Christopher Plummer, Ebon Moss-Bachrach, Dylan Walsh, Lynn Collins, Nathan Adloff (více)Obsahy(2)
Doktorka Kate Forsterová se rozhodne přijmout místo v chicagské nemocnici. Opouští svůj krásný dům na břehu jezera a nechává ve schránce vzkaz jeho novému nájemci. Píše o psích stopách v betonu před domem a krabici věcí po původním majiteli na půdě. Alex Wyler, talentovaný architekt, ale nalézá dům v žalostném stavu. Po otiscích psa ani stopy. Vzkazu od Kate proto nevěnuje žádnou pozornost až do doby, kdy mu při betonování chodníku před domem přes něj proběhne zaběhnutý pes, zanechávaje otisky přesně tam, kde to Kate popsala. Proto Kate odepíše a vzkaz opět nechá ve schránce. Kate a Alex zjišťují, jakkoli je to neuvěřitelné, že je dělí nejen vzdálenost, ale i čas. Kate žije v roce 2006, zatímco Alex v roce 2004. Skrze své dopisy se do sebe postupně zamilují. Dokáže jejich láska překonat i tuto překážku? (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (496)
Romanťák ako sa patrí. Introvertka Sandra, životom deprimovaný Alex a ich spoločná snaha o prekonanie prekážky - času. Samozrejme, sálajú z tohto diela tie najčistejšie úmysly, pričom mi bolo jasné, že doň Agresti vstupoval s istou romantickou naivitou. Celá stopáž však bola neskutočne naťahovaná a ja som sa nudila k smrti. Mdlé herecké výkony, originál som nevidela, takže ho nemôžem porovnávať, avšak námet je to rozhodne zaujímavý - hoci ma trochu frustruje jeho neuváženosť. Keby jeden z hlavných hrdinov žil kedysi v povojnovom období - to by bol ešte len úchvatný dobový (hoci trošku gýčový) kontrast! Uf... to si už však vymýšľam svoj vlastný scenár... :-) ()
Romantickým blábolům dávám maximálně dvě hvězdičky, a pokud mě ještě štve logika, ani to ne. Příjemně civilní Keanu, tradičně protivná Bullock (a to i přes původní zvuk). Neznám hezký kout přírody, který by už lidé nezkazili svou přítomností, takže se samotě na pilotech můžu jen smát. A závěrečné "propojení"? Otravné! Jo von je to remake něčeho z východu...? ()
Původní film jsem neviděl a je to rozhodně moje štěstí. Pro dvojici Keanu Reeves a Sandra Bullock mam od jejich Nebezpečné jízdy slabost a nemohu si pomoct, ty dva se k sobě prostě neuvěřitelně hodí. Je dobře, že se oba potkali v romantickém filmu s malou kapkou mystiky(jak jinak nazvat hrátky s časem, když nechci použít problematickou zkratku sci-fi?:)). Kamera si vybere pár skvělých momentů a prolínání dvou časových rovin(např. v parku) je opravdu dokonalé. Alejandro Agreti film pojal jako rozhovor dvou lidí skrz čas(a poštovní schránku). Oba spojuje jen Dům u jezera. Od začátku vám bude jasný důvod proč ALex nepřijde na domluvenou schůzku a stejně tak odhadnete konec, ale proč si kazit tento příjemný film? Myšlenka čekání na toho pravého skrz místo i čas bohužel není rozpracována na 100%. Podle mého názoru je film veden poměrně slušně a naplňuje svůj potenciál. Dokáže potěšit, ale bohužel nenadchne. Velká škoda, ale přesto doufám že má oblíbená dvojce si svou spolupráci zopakuje v něčem malinko více odvážném a originálním. ()
Keanu Reeves a Sandra Bullock opět spolu!!! Ale musím říct, že ta svižnost jim slušela mnohem víc... Film je to nicméně pěkný, pěkně zahraný, ale nějak jsem tu pointu s autonehodou čekala už dlouho předtím, než přišlo její oficiální odhalení... A ještě jedna věc. Hra s časem byla asi natolik složitá (a to vážně byla), že se filmařům nepodařilo vychytat všechny věci tak, aby do sebe ve finále zapadly. Například scéna, kdy Kate marně čeká na Alexe, je ohledně časové posloupnosti více než nelogická.;-) ()
Ano klišé, ano slzopudná romance, ano, ano, ano ... Odpovídám na tisíce dalších výtek. Avšak film má nesmírně silnou atmosféru, která je jednak daná výtečnou a detailní práci s exteriéry, konkrétně s architekturou domů ... a pak také étericky půvabným dialogem dvou lidí z různých mírně vzdálených časových rovin - dialog, který se skrze nápadité filmové prostředky stává dialogem téměř tváří v tvář současným. A herci ... tentokrát jsem nedokázala najít nikoho, kdo by byl jen na ozdobu. Keanu Reeves ztratil svoji sošnou tvář a-lá Neo (která mě nikdy neseděla) a přešel do roviny, kterou jsem u něj snad nikdy nezažila, Sandra Bullock naštěstí není potrhlá romantička - ve výsledku jsou oba civilně příjemní. A časové paradoxy??? Sama nechápu o co jde a nebudu předstírat, že to vím, je mi to fuk... Pokud člověk nepřistoupí na pravidla nastolená od prvních okamžiků, těžko bude pro něj film snesitelný. Dům u jezera mě překvapil, protože jsem od něj nic zásadního nečekala a vlastně jsem ráda, že jsem nezasažena originálem Il Mare, možná bych pak film proklínala. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (29)
- Film se proslavil velmi viditelným „product placementem“ - na plátně se až příliš často objevuje batoh značky Louis Vuitton. (imro)
- Když spolu sedí Kate (Sandra Bullock) a její matka (Willeke van Ammelrooy) na lavičce, má Kate v kabelce vrcholný román Fjodora Michajloviče Dostojevského „Zločin a trest“. (noelcoward73)
- V jedné scéně Kate (Sandra Bullock) zapomene na lavičce knihu „Persuasion“ od Jane Austen. V České republice vyšla pod názvy „Anna Elliotová“ (1968, 1993, ...) a v novém miléniu jako „Pýcha a přemlouvání“. Ve filmu zní název „Přesvědčení". (noelcoward73)
Reklama