Režie:
Max MakowskiScénář:
Max MakowskiHudba:
John SwihartHrají:
Francis Ng, Lung Ti, Harvey Keitel, Vivian Hsu, Steve Yap, Yann Yann Yeo, Tian Wen Chen, Lawrence Wong, Sunny Pang, Thomas Lim, Fang Rong Foo, Titus HoObsahy(1)
Cha je profesionální zabiják, pracující na systému červených obálek. Ty obsahují jedinou věc – jméno oběti, o kterou se má postarat. Vše jde hladce, Cha má výbornou a obdivuhodnou pověst a žádné problémy na obzoru. Věci se však začnou komplikovat ve chvíli, kdy se má Cha dostat na stopu vraha, který zabil syna právě Choova zaměstnavatele – na stopu sebe sama… (t_gon)
(více)Recenze (11)
Len sa mi to zdalo, alebo Harvey Keitel parodoval DeNirove herectvo? :-) Mňa tento filmík dostalo. Humor je síce riadne žltý, ale nie je tým podstatným. Hlavný hrdina totiž nemá zmysel humor. Je drsňák a má štýl. Natočené je to tiež zaujímavo, celkom ma bavila aj dokreslovaná krv. Dokonca sa mi páčili aj dialógy s policajtom - celému filmu dodávali šmrnc i určitý filozofický presah... ()
Singapurská variace na Pulp Fiction trpí nesmyslně klipovou kamerou a zbytečnými kličkami ve scénáři. Ústřední téma však nabízí tak veliký prostor pro "cool hláškování", že i přes menší klopýtnutí film úspěšně dostrká do konce. Plus za excelentního ústředního zabijáka a závěrečnou scénu po titulcích. (Kristýna Pleskotová, Ci 06/2008) ()
Hlavním rysem Posledního tance je nesourodost. Kdykoliv je na scéně Francis Ng, je to vynikající a o minimálně dvě úrovně lepší, než kdykoliv v přítomnosti představitele Koa. Jak už napsali t_gon a honelnik, tak ten herec je tak špatný, že to snad režisér nemohl přehlédnout a asi to má znamenat něco hlubšího. Nedovedu si ale vysvětlit, co by to mohlo být. Kamerové a jiné hrátky mi nijak extra nevadili, ale to příšerné pitvoření většiny vedlejších postav naprosto dokonale zabíjí atmosféru. Kdyby někdo vystříhal jen příběh Chaa, byl by z toho dokonalý krátký film, takhle je to bonboniéra, kde je každý druhý bonbón zkažený a to je škoda. PS: jestli se někdo těší na Keitela, tak jenom varování, že je na scéně dohromady tři minuty, tak aby nebyl zklamaný. ()
Cha (Francis Ng) je profesionální (děj v obsahu)... Ač se nejedná o převrat v žánru, tak děj z prostředí mafie (ano, na Chaově cestě se setkáme i s italskou mafií) nabízel mnoho. O to horší je zklamání z výsledku. A je tak mnoho prvků, které k tomu přispívají. Největší a do očí bijící jsou Makowskiho experimenty s kamerou. Člověk, který nenatočil nic pořádného se snad nechal příliš inspirovat „klipovým střihem“ a výsledek je místy až příšerný. Rychlá kadence překládaní obrazů, mozaikovité rozkládání, kamerové úhly... to vše působí dobře pouze první minutu, kdy se nám odehraje celý příběh v doprovodu výborného songu (opravdu výborného a zapamatováníhodného). Další „hřebíček“ tvoří herci, respektive herec (Cha), pač zbytek gangsterů a mafiánů jsou vyloženě kašpaři, kteří nejen že neumí hrát, ale navíc kazí i Chaův výstup, který se nemá o co opřít. A to je opravdu obrovská vada na kráse. Tohle se prostě nepovedlo a ten průměr se drží jen tak tak dobrým slovem… ()
Velká škoda, že Makowski rozředil vážnou a dramatickou konzistenci filmu, kterou namíchal svým výkonem Francis Ng, lacině groteskními scénami většiny ostatních postav. Ani velmi trefně zvolená hudba nebyla nic platná. V první půli filmu jsem nevěděl, jestli je to drama nebo parodie na komickou gestikulaci Jackieho Chana. Samozřejmě, že označit tento snímek za komedii, by bylo dosti hloupé a tím více jsou ony rádoby komediální scény dráždivě kontrastní. Nebýt této nepochopitelné režijní koncepce, byl by Poslední tanec dílkem k zapamatování. ()
Galerie (2)
Photo © Bleiberg Entertainment
Reklama