Režie:
Nicholas MeyerKamera:
Gayne RescherHudba:
James HornerHrají:
William Shatner, Leonard Nimoy, DeForest Kelley, James Doohan, Walter Koenig, George Takei, Nichelle Nichols, Ricardo Montalban, Bibi Besch, Paul Winfield (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Khan, geneticky upravený "nadčlověk" s megalomanskými sklony, byl po porážce v eugenických válkách vyhnán na opuštěnou planetu Ceti Alpha 5. Přísahal pomstu kapitánu Kirkovi, kterého viní za své vyhnanství jakož i za smrt svého syna. Když se mu po dlouhých letech naskytne možnost uprchnout, neváhá. S pomocí cizopasného tvora ovládájího mysl získává brzy kontrolu nad celou lodí Reliant. Teď už Khanovi zbývá pouze jediná věc, přilákat Kirka a zabít ho. Jako nástroj své pomsty se chystá použít zbraň vpravdě ničivou - střelu "Genesis". (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (241)
Filmový Star Trek skoro ve všech svých podobách hrozně trpěl na "televizní feeling" který z něj sálal a na rozdíl od prvního filmu je hlavní vadou i Khanova Hněvu - děj tu připomíná delší seiálovou epizodu mezi které svým způsobem i patří, kamera a masky taky nejsou žádný zázrak, někteří herci tu přehrávají seč můžou... Jenže no to stejně výborně funguje a i přes mnohem mainstreamovější a akčnější přístup než v prvním filmu nabízí dostatečně zajímavou, a rozum neurážející zápletku, i tolik napětí, že by se od něj jeho nejmladší pohrobek z roku 2009 mohl učit. 8/10 ()
Tak jsem se dostal i k této klasice. Ve srovnání s novým Do temnoty dost pokulhává. Khan se mi v Cumberbatchově podání líbil rozhodně víc. Máme tady loď Enterprise, na které je kromě klasické posádky i posádka kadetů. Díky Khanovi se dostanou do potíží a musí jednat. V sázce je totiž Genesis, vynález, který dokáže vytvářet, ale také ničit život na planetách. Khan zaslepen svou pomstou ke Kirkovi přestane používat svůj intelekt a taky tak dopadne. Jinak docela slušná podívaná. "Půjdu po tobě do posledního dechu!" ()
Khanův Hněv jsem už před nějakou dobou viděl, ale až teď, napodruhé, jsem ho víc docenil. Sice se Khan na postavu s "nadměrným geneticky vyšlechtěným intelektem" chová docela jako idiot, přesto je pěkné vidět sci-fi nutně nezaložené na dechberoucí akci, ale spíš charakterech a jejich interakci. Škoda, že právě tenhle jeden aspekt nezvládá Abrams, jehož postavy se chovají strojově "podle kánonu", ale chybí jim osobnost a osobitost. ()
Enterprise sice ve druhem Star Treku opustila lehce filozoficky vesmir ala 2001 z jednicky, ale o to zazivnejsi a plnohodnotnejsi je to napodruhe typicky trekovske zradlo. Kupodivu mi nijak zvlast nevadil ani James Horner, ktery nahradil Goldsmithe a zdatne pokracuje v jeho praci. Clenove posadky stale v plne forme a hlavne to spravne pritvrdilo diky az Cronenbergovsky hororovym vsuvkam s cervama lezoucima do ucha, ze kterych jsem mel v mladi nocni mury. Finale navic hraje silne na emoce, takze je The Wrath Of Khan vyborne funkcni i jako samostatny film, ne jen jako jedna z mnoha Trek kapitol. 8/10 ()
Po prvním Star Trekovém filmu přišla změna režiséra, změna hudebního skladatele a všechno se obrátilo vzhůru nohama. Změna to ale nebyla ani k horšímu, ani k lepšímu, prostě vznikl naprosto odlišný film. Akčnější, dobrodružnější, zábavnější, ale také zase méně filozofický a hluboký a ani tak veliký. Výborného Jerryho Goldsmithe nahradil rutinér James Horner (který se ale snaží a výsledek není sice výborný, dobý ale ano), znovuobjevení záporáka Khana, který se objevil už kdysi dávno v seriálu bylo na druhou stranu velmi zajímavým tahem a dobrou volbou. Smrt na konci filmu (je tu snad ještě někdo, kdo neví, pro koho si tady přišla zubatá?) musela být pro fanoušky opravdový šok a vlastně i mě pořád ještě dojímá. Velmi dobrý ST film. ()
Galerie (63)
Zajímavosti (30)
- Režisér Nicolas Meyer Khanovým hněvem debutoval a Star Trek mu byl jako fenomén zcela cizí. Do své vize filmu tak začlenil zkušenosti se svým oblíbeným dětským hrdinou Horácem Hornblowerem. Pokud tedy Enterprise v některých ohledech připomíná loď anglického námořnictva z napoleónských dob, není to náhoda. (Marigold)
- Pri nakrúcani obrovského výbuchu bežala kamera rýchlosťou 2500 snímok za sekundu. Scéna sa natáčala v Cow Palace v San Franciscu iba jednu sekundu, ale vo filme trvá 104 sekúnd. Klasická 35 mm kamera natáča rýchlosťou 24 snímok za sekundu. (ursinko)
- Podle všeho jde o první film, ve kterém byla použita CGI animace (sekvence s prezentací projektu Genesis). (Marigold)
Reklama