Režie:
Boris SagalKamera:
Russell MettyHudba:
Ron GrainerHrají:
Charlton Heston, Anthony Zerbe, Rosalind Cash, Paul Koslo, Lincoln Kilpatrick, Eric Laneuville, Brian Tochi, Monika Henreid, DeVeren Bookwalter (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Slunečný den. Vylidněným Los Angeles se v kabrioletu prohání doktor Robert Neville (Charlton Heston). Je posledním člověkem na zemi, je Omega man. Nebezpečná nákaza zachvátila svět a proměnila lidi na fotofobická monstra. Nezbavila je však schopnosti myšlení. Sdružili se tedy do uskupení s názvem Rodina a rozhodli se skoncovat se vší moderní technikou, kterou viní za vznik nákazy. Doktor Neville však stále pracuje na léku. Stihne jej vyrobit dřív, než ho Rodina dostihne? A stojí vůbec nakažení o lék? (TobRieper)
(více)Videa (1)
Recenze (53)
Tak jako spatny film by to nebyl - klasicky becko, s hloupymi maskami, drsnou zenskou hrdinkou, pseudo-sarmantnim Hestonem a drobnymi nelogicnostmi ve scenari. Tohle vsechno muze dat dohromady okouzlujici klasiku, tady se to ale nepovedlo. Prvni pulhodina je skvela: Robert Neville si tu jezdi v kabrioletu po liduprazdnem meste, osahava zenskou figurinu na spodni pradlo... Jenze pak se film zacne placat v cemsi slizkem (ze by ta recena "fotofobicka monstra"?), ubere na akci a vas uz prestane bavit poslouchat ty trapne dialogy. Skoda. ()
Začátek pozvolného úpadku kdysi velkého herce ve vážně míněné sci-fi, která se díky fušerské režii stává parodiíí sebe samou. Heston tu je jenom proto, aby mohl pobíhat s obnaženou chlupatou hrudí, zlí nakažení budí hrůzu bílými parukami, bílými kontaktními čočkami a tvářemi pomazanými pudrem. Budete se smát nad zhovadilostí scenáře a žasnout nad nemotorně natočeným akčními scénámi s jasně viditelnými kaskadérskými náhradníky. I Bert I. Gordon by to natočil lépe. Sagala do gulagu, Douglase do psychiatrické léčebny! ()
Je to už dávno, co jsem viděl film I Am Legend (2007) s Willem Smithem. Stejnojmennou knihu od Richarda Mathesona jsem nikdy nečetl, stejně jako jsem dosud neviděl původní film The Last Man on Earth z roku 1964. Takže nemůžu moc srovnávat. I Am Legend se mi však docela líbilo a tak jsem chtěl dát šanci i jejímu předchůdci. Tentokrát jde však spíše o čistokrevné scifi, ze kterého hororová atmosféra moc cítit nebyla. Tím však nechci říci, že by šlo o vyloženě špatný film. Jen mi tu chyběly zombie - (jenž jinak vůbec nemusím), které zde byly nahrazeny lidmi v kápích s moukou na ksichtu. A to vážně moc velká výhra nebyla. Navíc jsem se cítil lehce ochuzen i pořádnou atmosféru, která mnohdy doslova stagnovala. Náznaky napětí tu fungovali snad jen ve chvílích, kdy vědec musel bojovat se společenstvím. I tak šlo spíše o přehlídku akčních scén, které však trpěly nedostatkem důvtipu. Bohužel musím souhlasit i s tvrzením, že zvolená hudba filmu spíše ublížila, nežli by jej pozvedla na výší úroveň. Největší problém jsem však měl s důvěryhodností postapokalyptického světa. Tvůrcům se moc nepodařilo zakrýt všechny nedostatky, kterých tu byla spousta. Již v úvodní projížďce lze spatřit normální provoz na silnici (dálnici) za hlavním hrdinou, či chodící lidé. Ani samotný scénář se pak nevyvaroval zbytečným chybám a hlavně mi přišlo, že množství scén – situací bylo nedotažených do konce, či naprosto zbytečných. I ten samotný závěr rozhodně nepatřil mezi vydařené. Podobně bych se mohl vyjádřit i k dialogům.50% ()
Kravina na n-tou to je, ale v kolika filmech se vám poštěstí pozorovat plesnivé pošuky v černých kápích? Charlton Heston je zde nehorázně cool, což se však nedá říci o jeho protivníkovi - ubohém, pseudomoudra vypouštějícím vůdci Rodiny. Film má mnoho nedotažeností, sám o sobě je dosti naivní a místy velmi trapný, ale na tu hodinku a půl člověka zabaví ... přehlédne-li dotyčný právě ony stupidity ve scénáři. ()
Heston sa pre podobné úlohy narodil, rovnako výprava je rovnako pôsobivá, ako aj v prípade Lawrenceovho nedávneho príspevku k téme. Lenže niekedy po polovici sa temná nálada náhle mení smerom k optimizmu, aby každý tušil, že nový raj na zemi ale v skutočnosti nenastáva. Omega man sa tak začína trochu rozrieďovať a v niektorých momentoch to drží nad hladinou iba Heston. Samozrejme ako filozofický komentár doby to výborne funguje, len škoda tej dramaturgie. Ak film, trvajúci niečo vyše hodiny a pol, ledva dokríva do konca, niekde je skrytá chyba. Možno nejaký vírus... ()
Galerie (49)
Zajímavosti (15)
- Charlton Heston s producentom Walterom Seltzerom už o dva roky neskôr spoločne natočili ďalší dystopický film Soylent Green (1973). (Real Tom Hardy)
- Aby filmári navodili dojem, že mesto Los Angeles je prázdne, používali viacero trikov, najmä však natáčanie počas ranných nedelí, čo prakticky v roku 1970 znamenalo takmer žiadnych ľudí. Nie vždy sa to však podarilo a v niektorých záberoch je v diaľke možné vidieť chodcov a autá. (Real Tom Hardy)
- Charlton Heston chcel, aby film režíroval Orson Welles. (Real Tom Hardy)
Reklama