Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (252)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

U kormidla téhle superkocábky sice stojí Leslie Nielsen, ale smát se příliš nebudeme. Jakmile totiž přijde vlna, je všechno vzhůru nohama. Doslova. Spousta plavících se cestujících tenhle obrat k horšímu nepřežije, některým se to převrátí i v hlavě, ti zbylí zachovávají paniku. Ještě štěstí, že tady máme jednoho odvážného pastora - a hele, on vypadá jako Gene Hackman, to by mohl být i stejně drsný a správňácký, ne? Je. A zrovna tak jsou na tom všichni, kteří se s ním vzhůru ke dnu vydají. Takže paráda. Dobrodružství Poseidonu patří k těm nejlepším katastrofickým snímkům, jimiž se stříbrné plátno v sedmdesátkách jen hemžilo. Film je to napínavý, na svou dobu slušně trikově zvládnutý, s parádní hudbou Johna Williamse a herci, jimž držíte palce, ať dělají, co dělají. Dávám čtyři čisté hvězdy, zvedám kotvy a vyplouvám se podívat na Petersenův remake. To jsem zvědav. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Jeden skutočne z najlepších katastrofických filmov, sedem nominácii na oscara to potvrdzuje, ktorý je aj po toľkých rokoch ukážkou poctivého remesla. Nové spracovanie Poseidonu od Petersona opäť potvrdzuje, že ani tie najlepšie triky nezachránia nedostatočnú charakteristiku postáv, či skĺbenie minipríbehov v jeden úžasný celok. Dobrý katastrofický film nestarne a tento je o to nestarnúcejší, že o tie triky tu až tak nešlo. Gene Heckman v úlohe kňaza, ktorý chce všetko dokázať bez božej pomoci je výborný, ale hlavne originálny, pretože kňaza ako muža činu nevidíme často. Ak by Petersen v novom spracovaní otrocky okopíroval záber po zábere, urobil by lepšie. Takto bude táto klasika v tomto žánry ešte dlho na popredných miestach. Film 90%. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Tak nevím co je na tomto filmu tolik ceněné. Já jsem se vysloveně nudil, pouze místy jsem kroutil hlavou nad tím jak patetický scénář může být. Přišlo mi to dost laciné. Zápletka se dobrá, ale dialogy jsou opravdu příšerné. Asi je to jeden z těch lepších katastrofických filmů, ale ono jich zas tolik dobrých není. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Atmosferický a stylový "katastrofáč" let 70. Tzn. hutná atmosféra, důraz na individualitu, vysoká úmrtnost hrdinů a na dnešní dobu poněkud vycházkové tempo, které ale jaksi patří k věci. Pokud si tento stylový přístup porovnám s módou hypertrofovaných trikových oblud let 90., vychází mi Dobrodružství Poseidonu jako opravdu poctivý a propracovaný kus filmového řemesla, navíc okořeněný o slušné herecké výkony. ()

malylada 

všechny recenze uživatele

Další katastrofická klasika nesoucí se v podobném duchu, jako například Sopka. Bez žádných okolků, hned od krátkého úvodu probíhá hodina a půl intenzivního pekla na převrácené lodí. Musím kvitovat, jak ve scénáři umí pracovat s jednotlivými charaktery, postavami a každá ztráta člověka dokázala zasáhnout. Hackmann, "Paulie" jsou nejvýraznější a závěr s kazatelem? Nemůžu prozrazovat, dostane každého. Místy trošku monotonní zápletka , ale od neskutečně brilantní scény ve strojovně až do konce, nabízí to nejlepší. Zajímavé, že se podařilo pracovat více s emocemi, než s napětím.......7/10 ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • Ve scéně, ve které reverend Frank Scott káže na palubě, má na sobě herečka Pamela Sue Martinová žlutobílé pončo - to bylo původně zhotoveno pro Rosemary Forsythovou, která je nosila v akčním televizním filmu City Beneath the Sea (1971), jejž Irwin Allen produkoval a režíroval rok předtím. (džanik)
  • S výjimkou nejnebezpečnějších sekvencí si herci všechno odehráli sami. Všichni se shodli na tom, že bylo natáčení fyzicky namáhavé. (džanik)
  • Natáčecí plac strojovny jako celek posloužil hned dvěma scénám, které jsou podle scénáře od sebe dosti vzdálené. Scéna, kdy pasažéři lezou do vodního tunelu, aby objevili strojovnu, a scéna, kdy se ve strojovně objevují - tato dvě místa jsou v jednom a tom samém prostoru malý kousek od sebe. Obě scény jsou rozdílně nasvícené (temná a světlá), takže divák běžně rozdíl nepozná. O tuto chytrou úsporu natáčecího prostoru se zasloužil William Creber, výtvarník filmu. (FIBO)

Reklama

Reklama