Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (199)

smrt.ka 

všechny recenze uživatele

Že nesouvislý příběh? Netradiční možná, ale šlo přece o jakýsi portrét Rudého barona, část jeho života (chyba je, že film nenese podžánr biografický). Normálně bych dala tři h., ale za pacifismus, který bych rozhodně v Německém válečném filmu z 1. sv. války nečekala, a za krásná letadýlka (a taky ten pocit, že se neřídím kritiky vyštudovaných žurnalistů - juchů!) přidávám směle čtvrtou. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Manfred von Richthofen létal s rudým trojplošníkem Fokker DR 1. Měl 80 sestřelů. Stal se ikonou flotily První světové války. Vyprávějí se o něm legendy. V dílnách Filmového studia Barrandov se vyrobilo 19 dvojplošníků, tři jednoplošníky a letecké vraky. Ve filmu mi chybělo více leteckých soubojů a vypjatých situací. Mohly být také zajímavější. Milostná zápletka také není zrvona příliš přesvědčivá a moc dobře nefunguje. Měla jsem jinou představu o legendě jménem Red Baron. Pokud budete pozorní, tak poznáte pár českých herců. Za zmínku stojí pan Vinklář, Frej a Vlasák. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet €18miliónovTržby Celosvetovo $2,743,093║ Odbitá plochá réžia, nudný dej, prázdne dialógy, zlá až príšerná kamera, obsadenie by sa dalo zniesť, jedine vzdušné súboje uspokoja a trikovo v celku fajn, ináč je to nezáživné utrpenie sledovať. Nemci nevedia točiť takéto filmy, ťažká latka pre nich, tématicky podobný Rytieri Nebies boli omnoho zručnejšie natočení. /25%/ ()

movieband 

všechny recenze uživatele

Příběh o mladém šlechtici Manfredu von Richthofenovi a jeho vzestupu na bojištích 1. světové války, kde si vybojoval přezdívku Rudý baron díky svému trojplošníku natřenému na červeno a víc jak 80 sestřelených nepřátelských letadel. Zajímavý film, který sice není tak akční jak Rytíři nebes, ale je víc zaměřený na postavu ml. Richthofena a jeho prožiky během války. Solidní válečné drama. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Film jsem plně ocenil až napotřetí. Primárně očekávaný napínavý akčňák plný leteckých soubojů se nekoná, něco soubojů sice užijeme, ale těžiště děje leží v psychozrání mladíčka von Richthofen, kdy z rozmazleného floutka pomalu vyrůstá zodpovědný muž. K tomu mu napomáhá vztah se zdravotní sestřičkou a postupná smrt všech jeho kamarádů z letky. V tomhle filmu se americké přímočarosti nedočkáme, je tu znát spíš frustrace z porážky a tíha viny. Potěší i spousta českých herců a lokací. Myslím, že tenhle film se vcelku povedl, kéž by evropská produkce stvořila ještě mnoho aspoň takových filmů, jsme své historii mnoho dlužni a ty americké splácaniny to nenahradí. 70% ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • V Česku vznikla řada dekorací. „Hledali po celém světě výrobce, kteří by zhotovili letadla, protože původních strojů z první světové války se dochovalo velmi málo a nikdo z muzeí je nepůjčí," vysvětluje Petra Wagnerová z produkční společnosti Bioscop. (adams89)
  • V čase 1:19:01 je jasně vidět, že hořící bedny na zásoby jsou z OSB desek (desky lepené z dřevěných třísek), což neni možné, protože děj filmu se odehrává v době 1. světové války, kdy ještě systém výroby OSB desek nebyl znám. (Ace.A.T.L.)
  • Celkem bylo potřeba 19 dobových letadel, která sice neměla létat, ale musela věrně odpovídat originálům - velikostí, tvarem, pomalováním, musela mít stejné palubní desky, „pracující" motory, funkční vrtule i aviatickou vnitřní konstrukci. Všechna nakonec vyrobili čeští modeláři. Nejvíce bylo vyrobeno německých trojplošníků Fokker Dr. 1, dvouplošných Albatrosů D.III i Albatrosů D.V. Vznikly u nás i britské stroje - stíhací Sopwith Camel, S.E.5a nebo průzkumný letoun R.E.8. (hippyman)

Reklama

Reklama