Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Diane Lane září v roli, za kterou byla nominována na Cenu Akademie, v erotickém thrilleru o vášni, jež je tak neovladatelná, že zničí vše, co se jí postaví do cesty. Edward a Connie Sumnerovi (Richard Gere a Diane Lane) mají na první pohled dokonalé manželství. Když ale náhodné setkání Connie s pohledným cizincem vyústí v sexem nabitý milostný vztah, touha se stává posedlostí a její důsledky jsou smrtelné. Film Nevěrná v režii Adriana Lynea (Osudová přitažlivost) nabízí strhující napětí, kterému vaše smysly neodolají. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (209)

Piškotka 

všechny recenze uživatele

Bylo evidentně jasné, o čem film bude, jak to vyplývá ze samotného názvu. Naprosto skvěle a přesvědčivě se v hlavní hrdince bije její id se superegem. Nechce ublížit své rodině, přesto ubližuje sama sobě. Jenže touha se nedá ovládnout, je to něco iracionálního, mezi nebem a zemí. Měla jsem pocit, že setkání s francouzským milencem je osudové, že se prostě museli potkat. Její sexuální vášeň sešněrovaná konvencemi nakonec spustila svou živočišnou uzdu. Freude, Freude, však na tě dojde. Richard Gere mě zklamal, nabarvenými vlasy dodal svému výkonu korunu, působil příliš staře a usedle oproti manželce. Možná proto, že musel makat a ona jako správná středostavovská žena v domácnosti trávila svůj volný čas tak, jak trávila. Zakončení filmu bylo plytké, jakoby autor chtěl děj za každou cenu nějak ukončit, ale nevěděl jak. Vraždu bych určitě nečekala. A těžítkem už vůbec ne. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Chabrolovu klasiku z roku 1968 mám hodně rád, byl jsem proto zvědavý, jak moc ji Američani zprasili. V tomto ohledu jsem byl příjemně překvapený, Lynův remake je nečekaně skvělý. Film má skvělou psychologii postav a krásnou kameru, ale nejvíc se mi tam asi líbila fantastická Diane Lane, která zde ztvárnila velmi podobnou postavu nevěrnice jako o 3 roky dříve v dalším skvělém snímku Procházka po Měsíci - tyto role záletných žen zmítaných pochybnostmi jí vyloženě sedly. Její herecký protějšek, Richard Gere, mě ale moc nebavil, on podle mě nikdy neuměl moc hrát (btw. s Diane Lane si společně zahrál už v r. 1984 v Coppolově snímku Cotton Club). Chabrolova původní verze se mi ale asi přece jen líbila trochu víc - jednak má svižnější tempo (Lynova verze je téměř o půl hodiny delší, mj. kvůli tomu, že věnuje tolik pozornosti seznámení obou milenců, a celkově si v posouvání děje dává dost na čas) a jednak se nějak vyjadřovala k tehdejší době (pro Chabrola typická skrytá kritika buržoazie), což když se přeneslo do amerických reálií roku 2002, už tam žádný takový přesah bohužel nebyl, a možná o to více vynikla banálnost námětu o manželské nevěře, citelná už tenkrát u Chabrola. A nelíbil se mi ani Lynův relativně otevřený závěr, který nechává finální zakončení příběhu na divákovi, zatímco v Chabrolovi měl manželův čin jasný následek. Btw. potěšily mě tam dvě nepřímé narážky na původní Nevěrnou ženu - postava podváděného manžela má stejně jako ve starší verzi vůz Mercedes (konkrétně Mercedes-Benz 420 SEL [W126], který byl btw. v r. 2002 už zastaralý, neboť jeho výroba skončila v r. 1992) a Connie a Paul si vyrazí do kina na Festival francouzského filmu (a sice konkrétně na snímek Jacquesa Tatiho Prázdniny pana Hulota z r. 1953). ()

Reklama

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Komentář k tomuto filmu pojmu jako obhajobu mého milovaného režiséra Adriana Lynea. Mám pocit, že je zde řada lidí proti němu zaujatá a dost mi to vadí. Přijde mi tedy, že hlavně mužská část uživatelů tady. Na to, že natočil dost málo filmů (škoda!), tak je tady většina jen kritizuje. Jděte se vycpat! Dokonce i v jeho biografii je napsáno cosi o kýčovitých motivech a o tom, že ve filmu 9 a 1/2 týdne hnal do hranic snesitelnosti i silné využívání protisvětla (mně se to líbilo, asi to je zrovna to, co mně mj. na jeho filmech přijde tak jedinečné - to světlo). Podle mě je Adrian Lyne jeden z mála mužů vůbec, který dokonale rozumí ženské duši a má neobyčejnou vnímavost k různorodosti lidských povah a dokáže vidět svět v rozmanitých podobách, i maličkosti díky němu získávají nový rozměr. Dokáže připodobnit stav věci ke stavu lidské duše. Jakoby se v jeho filmech svět kolem odrážel v chování lidí. Je neuvěřitelné, co všechno lze v jeho tvorbě najít a jak už tu někdo psal, je to skutečně výborný psycholog. Nechápu, jak někdo může napsat, že Nevěrná je plná klišé, kde? Jak natočit film o nevěře bez počátečního vzplanutí, průběhu vzplanutí a pak destruktivního konce? Jako komedii? To by to pak ale nebyl Adrian Lyne, který právě ve zpodobnění vyhrocených situací exceluje. A je snad jasné, že pokud je někdo v něčem opravdu dobrý, třeba právě v točení thrillerů s nádechem erotiky, a o tom není pochyb, tak v tom bude pokračovat. Díky bohu! A na závěr tady někdo chtěl osvětlit motivy postavy Connie, kterou ztvárnila Diane Lane (a ještě neuvěřitelně zprasil její jméno! Kdo je sakra Diana Lyne??). Tak já ti je osvětlím. Lidi dělají chyby. Nemůžou předvídat, co jim život přinese, a i kdyby se sebevíc snažili si svůj život do puntíku naplánovat a pak i svoje chování, nikdy se jim to nepodaří. Když tě nezradí mozek, zradí tě tvoje tělo, někdy i srdce. V tu chvíli mozek někam zmizí, aby se po čase vrátil a poslal tě zpátky na zem. Tak to někdy v životě chodí. Někdo se ubrání, někdo ne. Někdo to bere jako sport, jen jako zábavu a žádné výčitky se nikdy nedostaví. O těchto lidech ale tento film naštěstí není a těmto lidem ani já nerozumím. Své kouzlo má Nevěrná právě v tom, že si to ta ženská nenaplánovala, prostě se to stalo a ona se opět jako malá holka normálně zamilovala. To je snad všeobecně známé, že až po sexu se pak ženská totálně zblázní a ještě víc zamiluje a hrozně v tom lítá. A ještě víc v tom, pak už nešťastně, lítá do té doby spokojeně zadaná matka od rodiny. Netoužila po tom, přišlo to samo a nešlo to ovládnout. Každý přemýšlí o minulosti. Jaké to bylo, když byl mladší a všechny závazky a starosti byly jen hudbou budoucnosti. Někdo to vyřeší rovnou rozchodem, rozvodem, a pak po čase prožívá stejně to samé znovu, někdo zůstane jen ve světě vzpomínek. A někomu to přijde naproti, a pokud je on sám co k čemu a jeho vztah je taky co k čemu, tak se po čase dostaví tak silné výčitky, že to nelze dál skrývat. I když jaké tady bylo skrývání. Semlelo jí to natolik, že nebylo vůbec těžké uhodnout, že se něco změnilo. Její odtažitost, až fyzická nechuť ke kontaktu s manželem, to, že byla ve svém vlastním světě, neslyšela, neviděla, doma pokazila, co mohla. Nebyla to žádná zkušená záletnice. Její život se úplnou náhodou obrátil naprosto jiným směrem a ona se chvíli vezla a jí blízcí lidé kolem ní trpěli, než jí to konečně došlo. Přesně takhle má vypadat film o nevěře! () (méně) (více)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Ač Nevěrná obsahuje jednu z těch nejobyčejnějších filmových zápletek, režisér na ní dokázal více než zdařile postavit dvě hodiny trvající snímek. Z průměrného námětu dokázal vytvořit působivý příběh stavějící na postupně gradujícím ději s napínavými scénami, nenásilnou erotikou a skvělém rozehrávání utajovaných či objevovaných skutečností (zejména mezi manželi) a silném ústředním hereckém triu. Diane Lane mě nikdy svým výkonem ani osobností nedokázala oslovit, ale zde se mi její postava i výkon zalíbily. Je tu fakt dobrá:) Olivier Martinez je fešák jak sviňa a docela mě zamrzelo, jak nečestně se k Diane Lane zachoval, když jsem si, zřejmě naivně myslela, že ona je jeho jediná:) Richard Gere opět prezentuje svůj šarm a galantnost a jako gentleman také dokáže nastalou složitou a bolestnou situaci vyřešit. Sice ho zachvacují čas od času mírné záchvěvy paniky a výčitek, ale nakonec vše elegantně a s chladnou hlavou zvládne vyřešit. Zejména oceňuji jeho docela tolerantní a klidný přístup k nevěrné ženě:) Jejich sympatický malý synek mi byl po celou dobu povědomý a po zhlédnutí jsem zjistila, že ten malý rozumbrada se již blýskl v Pravidlech moštárny. Erik Per Sullivan. Dobrý kluk:) ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Kto nevie, ako oživiť vzťah, tu je recept ...Film, zachytávajúci ľudskú dravosť, hlad po vášni a túžbu po úteku od stereotypu ... áno, aj ženy môžu hodiť napospas svoje dieťa kontra vášnivý sex s mladým milencom v kine ... ale kto sme my, aby sme priebeh či dopady záveru tohto filmu mohli súdiť? kto sme my, že sme si tak istí, že nás toto nemôže stretnúť? Kto Diane Lane neveril, že si rolu s Olivierom Martinezom užívala, nech sa ide zahrabať, pretože tento film dokáže udržať ľahké erotické nabitie aj pre budúce generácie. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (3)

  • Zda to byl záměr, ví zřejmě jen režisér obou filmů Adrian Lyne, ale jak ve filmu Nevěrná, tak ve filmu Osudová přitažlivost (1987), nabízí Paul Martel (Olivier Martinez) v Nevěrné a Alex Forrest (Glenn Close) v Osudové přitažlivosti, kteří oba stojí za hrozbou rozpadu manželství, nápoje ve stejném pořadí. Nejdříve skotskou a pak vodku. A oba představitelé nabízejí tyto nápoje  v situaci, kdy se návštěva neobejde bez nepříjemných následků. (selfesteem)

Reklama

Reklama