Režie:
Brett RatnerKamera:
Dante SpinottiHudba:
John PowellHrají:
Hugh Jackman, Halle Berry, Ian McKellen, Patrick Stewart, Famke Janssen, Anna Paquin, Kelsey Grammer, James Marsden, Rebecca Romijn, Shawn Ashmore (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Mutanti – bez Jean Greyové (Phoenix), která zahynula v jezeře, a bez Scotta Summerse (Cyclopse), jenž se její smrtí trápí – trénují simulaci boje s lidmi. Eric Lehnsherr (Magneto) je stále na útěku. Vědcům se mezitím podaří vyvinout v laboratořích Worthington lék na potlačení genu X. Jeho zdrojem je mutant Jimmy (Leach). Profesor Charles Xavier s Ororo Munroeovou (Storm) navštíví doktora Hanka McCoye (Beasta), mutanta a ministra pro záležitosti mutantů, který jim o léku vypráví. Americký prezident pronese projev před laboratořemi, které lék vyrábějí. Je přesvědčen, že může mutanty osvobodit. Storm je rozhořčena. Tvrdí, že nejde o lék, protože nejsou nemocní. Řada mutantů je odhodlána proti medikamentu bojovat. Cyclops ve svém žalu odjíždí k jezeru a slyší, jak ho volá Jean. Když se to profesor Xavier dozví, pošle k jezeru Wolverina a Storm. Najdou Cyclopsovy sluneční brýle a živou Jean. Xavier brzy zjistí, že v rozdvojené osobnosti Jean převládl Phoenix bojující za svobodu. Zabila Cyclopse, který ji miloval. Když se Jean probere, žádá Wolverina, aby ji zabil, než ona zabije někoho jiného. Wolverine to však odmítne. Když se Raven Darkholmeová (Mystique) po výstřelu stráže změní působením léku v člověka, Beast obviní prezidenta, že si lidé udělali z léku zbraň. Prezident je však přesvědčen, že někteří z mutantů představují hrozbu. Magneto začne v ilegalitě budovat armádu. Protože je Jean opravdovou hrozbou, vydají se Xavier s Magnetem za ní. Jean však Xaviera zabije. Magneto si ji odvede do vojenského tábora v lesích. Nechce ji omezovat. Oznámí, že boj za svobodu mutantů začíná... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (954)
Při celkem vlažném rozjezdu člověk kouká na to, co už dnes počítače dokážou, a říká si, kdy ho to sakra chytne. A pak přijde ta strhující bitka v rodném Jeanině domě a jste v tom až po uši. Nadupaná akční jízda, která je tak dobrá právě díky propracované psychologii postav v Singerově dvojce. Rozhodně velmi dobrý důstojný konec, který nemůže urazit. ()
Ratner není Singer a to by nebyla až tak velká vada na kráse, kdyby neplatilo, že Singer = X-men. Mladý režisér vetknul sérii X-men natolik vlastní styl, že Ratner prostě nemá kudy. Akční sekvence sice dokáže stejně efektně jako předchůdce, dobře si poradí i s dynamikou a napětím (film opravdu svižně plyne), udrží i slušnou porci chemie mezi hlavními postavami. Ale. Kreativní přístup k věci mu chybí, nové postavy jsou bezkrevné, povrchní, jakékoli hlubší dialogy vyznívají v Ratnerově rutinérském podání náhle křečovitě a nedůvěryhodně. Přibylo i klišé a nadbytečného patosu, který nahrazuje poctivou práci s nosnou myšlenkou, v níž byl Singer mistrem nad mistry. X-men sice nebyli nikdy velkými filozofy, ale hloubku a propracovanost jim upírat nešlo. Díl číslo tři má energii, dobré momenty i charakteristické rysy předchozích dílů, ale singerovskou bravuru a pečlivost Ratner imitovat nedokáže. Proč jen nemohl Bryan ještě jeden díl počkat? Poslední vzdor mohl být vrcholem, takhle zůstává jen dobrým komiksákem. ***1/2 ()
Mno... tak máme vymalováno. Ratner udělal mimořádně odvážný krok, když Singerovy figurky smetl ze šachovnice a rozehrál svojí vlastní partii (podobně to udělal John Powell... původní X-Men motivy ve trojce nenajdete, čeká vás "zimmerovská" smršť ;). Prvních patnáct minut rozhodne o tom, zda budete Last Stand jemně milovat nebo jemně nenávidět. Ratner udělal z dospělého comicsu nářez pro náctileté, ale díky jeho neutuchající snaze to nelze považovat za přílišnou degradaci. Třetí X-Meni se snaží stihnout za 96 minut hrozně moc věcí - jako by Ratner vytrhal z celé X-Men historie to nejlepší a snažil se to nacpat do jediného filmu. Paradoxně mu nepodrážejí nohy vypjaté situace, které zvládnul elegantně (i když méně "hmatatelně" než Singer), ale nízký rozpočet. Hmm? Ano, na to co se odehrává v X-Men 3 by zřejmě i 300 milionů bylo málo a proto se některé triky hlasitě dožadují reparátu (ale pořád vypadají minimálně nadprůměrně ;). [[]] Kocourovo přirovnání k Terminátorovi 3 sedí až trestuhodně. Noví X-Meni jsou hlasitější, chtějí za každou cenu trumfnout svoje starší bratříčky a trochu při tom ztrácejí na osobnosti. Jenže... když odhodíte stranou předsudky a uvědomíte si, jak obrovské gesto Ratner udělal, když s celou sérií uhnul svým směrem, místo aby pokračoval v Singerově linii, dojde vám, že líp to v jeho rukou dopadnout nemohlo. A pokud se mě ptáte jak má vypadat letní blockbuster, odpovím, že takhle... hlášky, akce, trocha neřízené drzosti a scenáristické naivity, to všechno smícháno s tunou hollywoodských zlaťáků a režisérem, který se nebojí překročit svůj vlastní stín. X-Men 3 možná pobrali méně intelektu, ale blíží se k té nadsázkové comicsové atmosféře z jiné strany a nad očekávání úspěšně. A to mi k potlesku stačí. [[]] btw Cameron Bright opět hraje svoje "vykulené děcko". Moc jsem se na něj těšil a nezklamal. ;) [[]] btw2 Famke Janssen je "one bad mamma" ;) ()
Hodiny se začaly točit nazpět a Brett Ratner se vrátil zpět do 80-tých let, vzal s sebou partu frajerů přes triky a natočil velkohubě údernou akční podívanou, která by jistojistě sama o sobě byla plnohodnotným filmem, kdyby se mermomocí nechtěla vázat na předchozí dva díly své série. Samotný námět a scénář (až na příšerné dialogy!) jsou OK, ale Rattner absolutně nepochopil smysl celé zápletky a tak si pouze hraje na vypravěče. Mutanti jsou postavy bez psychologie, historie a osobitého rozměru. Kvantum nových příchozích, z nichž většina nemá ani jméno, je kočírováno nepřehledně a jakékoliv jejich jednání je naprosto samoúčelné. Bez této osobitosti pak vyznívají jejich emoce vůči sobě samým buďto směšně a nebo (a to spíše) absolutně nepochopitelně. Pouze parta starých harcovníků z pole páně Singerova táhne snímek dopředu, ale ani oni nestačí k tomu, aby se mutanti (smutně) nepohřbili. Napoprvé pecka, napodruhé absolutní kolaps. ()
Na poslední X-meny jsem se těšil tak, že jsem na ně do kina šel nemocný. Musím bohužel konstatovat – nezasloužili si to. Ratner slíbil dvě věci: 1)“Budu pokračovat v Bryanově duchu.Zachovám jeho styl.“ ; 2)“Příběh velkolepě uzavřu, vše do sebe zapadne. Máme skvělý scénář, který je emocionálnější než u předchozích dvou filmů.“ Co se týká bodu jedna, toho dostál skoro bezezbytku, což je sice nejspíš dobře, na druhou stranu možná už by se trojce hodil trochu novější háv. No a k druhému bodu se radši moc vyjadřovat nebudu, sprostě mluvím nerad. Ratner představuje nové mutanty,kteří jsou buď dějotvorně naprosto zbyteční – co tam proboha dělal Angel?! – nebo k uzoufání ubozí – chlap, kterému s rukou vyrůstají ostré kolíky nebo baba, která umí rychle běhat a poznávat, na které úrovni (!!!!) ten který mutant je... Ratnera samozřejmě očividně dost svazovala stopáž, nutící ho v krátkém čase uzavřít všechny dějové linie, načaté Singerem-to se mu jakžtakž podařilo, i když to bylo na škodu kvalitě (a třeba teleportéra Kurta Wagnera vypustil úplně).Až na pár scén zklamání, škoda přeškoda! I tak, fanouškům série doporučuji. 50% ()
Galerie (181)
Zajímavosti (53)
- Pro jednu scénu byla postavena 762 metrů dlouhá replika sanfranciského mostu Golden Gate. (imro)
- Angelova (Ben Foster) křídla byla vyrobena z molitanu. (HellFire)
- Supervízor špeciálnych efektov John Bruno prezradil, že scéna na Golden Gate Bridge si vyžiadala minimálne šestinu z celkového rozpočtu. Teda ak vychádzame z rozpočtu 210 miliónov amerických dolárov, stála táto scéna 35 miliónov. (Greenpeacak)
Reklama