Režie:
Chris ColumbusScénář:
Stephen ChboskyKamera:
Stephen GoldblattHrají:
Anthony Rapp, Adam Pascal, Rosario Dawson, Jesse L. Martin, Wilson Jermaine Heredia, Idina Menzel, Tracie Thoms, Taye Diggs, David Fine, Mackenzie Firgens (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Žít naplno, jenom tady a teď. Filmové zpracování slavného muzikálu ověnčeného Pulitzerovou cenou... Muzikál Rent měl premiéru v roce 1996 na Broadwayi a zaznamenal fenomenální divácký úspěch. Jedná se o netradiční rockový muzikál Jonathana Larsona, který volně vypráví příběh klasické Pucciniho opery Bohéma. Na broadwayských jevištích vydržel dlouhých dvanáct let a jako jeden z prvních představil na scéně homosexuální a bisexuální postavy. Mírně upravený děj představil v roce 2005 stejnojmenný film v režii Chrise Columbuse. Ten zachycuje život skupiny mladých kontroverzních umělců během jednoho roku v bohémské newyorské čtvrti East Village. Mladí vyděděnci se snaží přežívat ve zrádném světě peněz, drog a AIDS. V hlavních rolích se představila většina členů původního broadwayského obsazení, výjimku představují pouze Rosario Dawsonová a Tracie Thomsová. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Lapila si mě už úvodní písnička „ 525 600 minut, 525 600 tak vzácných okamžiků. 525 600. Čím můžeme měřit rok? Denním světlem, západy slunce, půlnocí, šálky kávy.. Čím můžeme měřit rok života? Možná láskou? Pravdami, které tě naučil nebo chvilkami pláče. Mosty, které spálil“ a byla jsem ztracená. Kontroverzní muzikál o životě umělců žijících ve společném bytě kdesi v New Yorku, kteří se perou s problémy, které život přináší 525 600 minut ročně. AIDS, drogová závislost a nedostatek peněz na nájem, ale život je naštěstí i láska, přátelství... P.S. Dost mě pobavil i text „ . za empatii i extázi, Václava Havla, Sex Pistols.“ ()
Celé je to takové zdlouhavé a nudné. Místy jsem vůbec nevnímal a ted, po půl hodině už ani nevím o čem to bylo. Písničky vcelku dobré, ale že bych z toho byl ňák moc na větvi, to ne. Asi jsem kvůli dobrému hodnocení a hezky vypadajícímů obalu čekal příliš. 135 minut je na takový film moc dlouho. Zkrátil bych ho o dobrou polovinu. ()
Dávám plné hodnocení, protože jsem byla natolik nadšená přenosem tohoto muzikálu, nebo spíš opery, z Broadwaye a natolik ve mě ještě rezonuje, že mě nadchlo i toto zfilmování. Snad mi tady chyběly potlesky po jednotlivých písních, které vyjadřovaly moje pocity. Někteří herci se mi líbili lépe v divadelní verzi, třeba Mimi tam byla více andělsky hříšná než Rosario Dawson a taky pěvecké výkony naživo měly větší sílu. Jinak si ale myslím, že se toto zpracování povedlo. Divadelnost je tady přiznaná a exteriérů moc není. Ale třeba čísla v metru nebo v kostele jsou zrežírované dobře. A Roger na skále v západu slunce mi silně připoměl Johna Bon Joviho. ()
Už dlouho jsem neviděl muzikál, který by mě uchvátil především svými písněmi. Filmu Bohémové se to podařilo. Písně jsou ozdobou celého snímku a film neobsahuje jedinou průměrnou píseň. Síla textu a jednoduchost melodiky dokáží ze snímku udělat nezapomenutelný zážitek. Musím se přiznat, že mi Bohémové chvílemi připomínal další nedávný snímek, a to sice Shortbus. Narozdíl od Shortbusu ale Bohémy nezdobí jen velmi povedený hudební doprovod. Bohémové se svou tematikou zaměřují především na mezilidské vztahy a každodenní situace lidí na okraji společnosti (což stále není takový rozdíl od Shortbusu), jenže Bohémové disponují lepšími herci a především lepším scénářem, který nestojí na předpokladu, že film má za úkol především diváka šokovat. Dále bych chtěl napsat, že písně v Bohémech velmi dobře rozvíjí a posouvají vyprávění. Hudební čísla nepůsobí jako sled videoklipů, které sice zaujmou, ale snímek nikam neposouvají. Film tak působí velmi celistvě a především důvěryhodně a díky tomu tento film působí jako vynikající komorní drama. ()
"Will I lose my Dignity? Will someone cares? Will I wake Tomorrow, form this Nightmare?" Maureenin protest zůstal nepochopený.A zůstalo taky vše ostatní,pro co jsem si zamiloval divadelní verzi.Neskutečné písničky,skvěle napsané a strašlivě chytlavé.Postavy,které si musíte zamilovat.Úžasně přesvědčiví herci.A fantastický pocit po skončení,který jsem po žádném jiném filmu ještě neměl.Některé scény zísskaly s převedením do filmu úplně jinou atmosféru (Take me or Leave me) některé mé oblíbené trochu zklamaly (Tango Maureen),ale jako celek pořád naprosto jedinečná záležitost,která mě dokáže rozplakat jako máloco jiného.A při vzpomínce na závěr a společnou píseň mi snad ukápne slza ještě teď.Kult! 100 % ()
Galerie (46)
Zajímavosti (20)
- Producent filmu Robert De Niro se k režii pokoušel přemluvit Martina Scorseseho, ten však nebyl spokojen s navrhovanými změnami scénáře a od projektu odstoupil. (Matty)
- Některé věci, které vidíme ve filmu, ve scénáři vůbec nebyly. Původně se jednalo o improvizace herců, které se režisérovi tak zalíbily, že se rozhodl je ve snímku nechat. Jde např. o Collinsovo "Merry Christmas, bitches" a odhazování kabátů v "Tango: Maureen". (Wendy)
- Natáčení scén novoročních oslav se změnilo ve skutečnou párty filmového štábu, oslava ve filmu je tedy skutečná. (Matty)
Reklama