Režie:
James McTeigueKamera:
Adrian BiddleHudba:
Dario MarianelliHrají:
Natalie Portman, Hugo Weaving, Stephen Fry, Sinéad Cusack, Rupert Graves, Stephen Rea, John Hurt, Tim Pigott-Smith, Roger Allam, Ben Miles, Eamon Geoghegan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Kdo je muž skrývající svou zjizvenou tvář pod maskou? Hrdina nebo šílenec? Osvoboditel nebo tyran? Kdo je V? A kdo se k němu přidá ve snaze zlikvidovat totalitní režim, který ovládl jeho národ? Od tvůrců Matrixu přichází V jako Vendeta, napínavá a nekompromisní vize budoucnosti podle komiksu Alana Moorea. Natalie Portman v roli Evey, obyčejné dívky, která musí rozhodnout, jestli se její hrdina nestal vetší hrozbou, než jsou ti, proti kterým vede válku. Hugo Weaving jako V – silný, charismatický bojovník za svobodu, hnaný touhou po pomstě na těch, kteří ho znetvořili. Stephen Rea v roli detektiva, který se zoufale pokouší V dopadnout dřív než rozpoutá revoluci. Sázky na vítěze rostou. Napětí stoupá a doutnák byl zapálen. Kterou ze stran zvolíte? Ve světě V neexistují střední cesty. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 307)
Velmi dobrý film, který (zjednodušeně řečeno) pojednává o tom, že aby nastala nějaká společenská změna k lepšímu, musí udělat svou vlastní myšlenkovo-skutkovou revoluci především každý sám v sobě. Což je relativně známá věc, kterou ovšem v současné zpohodlnělé západní civilizaci není od věci připomenout. "Žer, nebo budeš sežrán." ()
Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 200 nejlepších sci-fi filmů - 200 Greatest Sci-Fi Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Scénář bratří Wachowští. Slušně udělaná apokalyptická sci-fi vize totalitní budoucnosti, tak trochu mix Brazilu, Matrixu, Equilibria, 12 opic a 1984. Přesto mi to ze všeho nejvíce připomínalo Zorra, ale to asi nebude tak úplně dobře. Čekal jsem více. Trailer: http://www.csfd.cz/film/194884-v-jako-vendeta-v-for-vendetta/videa/ ()
Problémem filmového zpracování Mooreova komiksu není to, že je příběh zasazen z Británie 80. let do Ameriky současnosti, ale v myšlenkovém posunu, kdy se z jednoznačně anarchistického teroristy stal v podstatě "pouhý" liberál. Proto mám radši filmové Watchmen, prostě proto, že se více drží originálu. Proč měnit něco, co funguje. ()
ACHTUNG - SPOILERS! Přesně to, co píše Cival - "lepší prokreslení totality." A tahle VELKÁ chyba u mě zapříčiňuje nemožnost dát vyšší hodnocení. V tom už bylo fakt lepší Equilibrium. Jinak scénář bří Wachowských, plný patetických proslovů či dovysvětlujících flashbacků mě nenadchl už vůbec. A to se už více nerozepisuji o vyloženě trapné explozi parlamentu. Rádobyšokující mainstreamový průůůměr! ()
Další skvost komiksové tvorby a co je lepší, zase dobře převedený na celuloid. Velmi realistický mrazivý snímek někdy připomínající filmy o pandemii (virusech, např. Soudný den, atd) Není to však chyba snímku, protože ten je podle mnohem staršího komiksu. Jsem rád že sem tohoto komiksáka objevil. Hugo Weaving je skvělej, ty jeho básnické kreace na V v začátku filmu jsou fakt super. Portman se do tehle role též ořádně vžila a předvádí výkon hodný Leona. Psychologický podton konce všeho je taky velmi dobře podán, stejně jako flashbacky do minulosti. Prostě Temná verze budoucnosti! Lepší 4. My turn! ()
Galerie (121)
Zajímavosti (64)
- Naprostá většina uměleckých kousků v sídle V (Hugo Weaving) jsou klasická díla z oblasti umění a kultury. (HellFire)
- Izraelská rodačka Natalie Portman (Evey) byla dotázána, zda jí drastické chvíle ve filmu nepřipomněly, co mohli prožít její příbuzní během druhé světové války. Odpověděla, že "moji prarodiče za války utekli dřív, než začali doopravdy masakrovat Židy, ale celá jejich rodina během holocaustu zmizela. U nás doma se o tom nikdy moc nemluvilo. Občas se objevila nějaká historka, ale nikdy jsme o tom doopravdy nediskutovali. Musela jsem najít webovou stránku, kde byly vzpomínky mého dědy, protože přímo by mi to nikdy neřekl. Rodině to připomínat nechtěl. Ale to je mimochodem další věc, díky které se mi líbí, že je tenhle příběh abstraktní a ne konkrétní. Lidé říkají, že jsme se z holocaustu poučili a že se nic podobného už nikdy nebude opakovat. Jenže pak se podíváte do Rwandy, do Súdánu, do Bosny... děje se to pořád, v nejrůznějších částech světa. Je třeba si připomínat, že útlaku a despotismu se musí čelit neustále." (NIRO)
- Analogie filmového příběhu a skutečnosti Natalie Portman (Evey) okomentovala: "Nemyslím, že je tam nějaké jediné poselství. Je to hodně komplikovaný příběh, zasazený do specifického místa a času, a můžete si jej vykládat, jak chcete. Nejlepším druhem umění není monolog, ale dialog s publikem, které si může zobrazované vědci interpretovat podle svého. Někomu při pohledu na vládu naskočí v hlavě Hitler, někomu Saddám Husajn... spousta lidí si určitě řekne, že naše Británie jsou současné Spojené státy - ale není! Je to prostě fiktivní budoucnost, v níž se odehrávají nepěkné věci. Náš producent Joel Silver mi vyprávěl o setkání s jihokorejským reportérem, který byl přesvědčený, že Vendeta je o Severní Koreji, a ptal se, jestli se v ní bude promítat. Každý to vidí po svém." (NIRO)
Reklama