Kamera:
Pete KozachikHudba:
Danny ElfmanHrají:
Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Emily Watson, Albert Finney, Richard E. Grant, Christopher Lee, Joanna Lumley, Danny Elfman, Michael Gough, Tracey Ullman (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Děj animovaného příběhu se odehrává ve viktoriánské vesnici v 19. století a sleduje příběh Viktora, mladého muže vtaženého do podsvětí, kde je oženěn s tajemnou mrtvou nevěstou. Jeho skutečná nevěsta Viktorie na něj mezitím čeká ve skutečném světě. Přestože se život v Zemi mrtvých ukáže být mnohem barvitější, než jeho striktní viktoriánská výchova, dospěje Viktor k závěru, že v tomto ani v dalších světech neexistuje nic, co by ho udrželo odloučeného od jeho skutečné lásky... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 032)
Tak uznavam, ze bola to spusta prace, musim pochvalit kreativitu tvorcov, nadhernu Elfmanovu hudbu, ale keby film trval dlhsie ako 78 minut, nudil by som sa. Par vtipnych scen tam bolo, aj pribeh ma zaujal, ale prilis casto tam spievali a to mi vadilo. Samozrejme Burtonovi fanusikovia si to nesmu nechat ujst. ()
║Rozpočet $40miliónov║Tržby USA $53,359,111║Tržby Celosvetovo $117,195,061║ Správne Burtonovsky uletené a tak to mám moc rád. Po rovnako dobrej Predvianočnej nočnej more, opäť skvelý kúsok! Je vidieť že tvorcovia si dali moc záležať na prevedení tohto filmu, v prvom rade boli bábkové postavičky krásne prepracované, vizáž filmu správne ponurá, však ako býva zvykom u Burtona, príbeh možno jednoduchý ale za to všetko ostatné čo sa tam okolo neho udeje to vynahradí, hlavne tá nenahraditeľná ponurá atmosféra spraví svoje čaro... /95%/ ()
Možná to je tím, že jsem tento počin viděl jako první, ale právě Mrtvou nevěstu považuji za lepší snímek, než jeho předešlou morbidní rozprávku. Filmu nechybí trošku toho ryzího citu ani humoru, písničky působí přirozeně a neztrhávají na sebe pozornost. Celý snímek na mě působil tolik příjemným dojmem, až jsem se přistihnul při myšlence, že ta nevěsta je pořádná kost a že bych si ji klidně nakvartýroval i k sobě domů. ()
Určitě horší než Nigthmare before Christmas a to nezmění naprosto nic. Už jen námět je jasně slabší a jde o předělání takové temnější pohádky do podoby, kterou preferuje Tim Burton. Hlasy hereckých hvězd jsou příjemným spestřením a Deppův dabing je opravdu slušná zábava. Bohužel se neopakuje zázrak NBCH. Hudba je tu krásná, ale ne tak magická a dokonalá jako ve zmiňovaném snímku. Scéna s klavírem je však jedna z nejhezčích a mrtvá nevěsta by si zasloužila být živou. ()
Do nitra fantazie Tima Burtona se vracím vždycky rád a málokdy jsem zklamán, ale přiznám se, že od Mrtvé nevěsty jsem přece jen čekal víc. Jistě, je krásná, je poetická i sarkastická. Živý svět vypadá studeně a chmurně jako prázdná plechovka od sardinek a záhrobí je zase pulsující rozjásané místo, kde by si klidně mohli dát rande Saxana a Betelgeuse, protože to tam... eh... žije. Jo a při některých výjevech jsem se neubránil dojmu, že tvůrci dobře znají film Karla Zemana Čarodějův učeň. To je všechno hezké, ale když to očešete až na kostru, zjistíte, že se Mrtvá nevěsta až tak moc nevymyká klipovitě roztěkaným 3D animákům typu Doba ledová, jen má tentokrát jiný kabát. Všichni zlouni jsou zlí víceméně bezdůvodně, zato hodně okázale, všichni hodní jsou zase bodré lidové typy a vrcholem je nevkusně disneyovský červ. Jedině hlavní trojice není tak schematická. Mno, jak to říct šetrně... Tim Burton mě opět potěšil, ale tentokrát nepřekvapil. Tak. 80% ()
Galerie (83)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (37)
- Když Victor hraje na klavír, nakloní se dozadu a na štítku vidíme jméno Harryhausen. To je odkaz na průkopníka tzv. stop motion animace, Raye Harryhausena. (imro)
- Loutky byly vysoké 25-28 centimetrů. (Karlos80)
- Spolurežisér Tim Burton v časech vzniku filmu komentoval svůj vztah s hlasovým představitelem Viktora Johnnym Deppem: "Vždycky o něm při obsazování přemýšlím vlastně už od Střihorukého Edwarda, protože bylo jasně vidět, že patří mezi herce, kteří se rádi proměňují. Johnny se vždycky rád transformuje v někoho jiného, a proto s ním taky rád pracuju. Kromě toho se mu během let podařilo udržet si uměleckou integritu, jež je v prostředí průmyslu, který spoustu lidí svede na scestí dobře zaplacených špatných rolí, obdivuhodná. Zůstává sám sobě věrný. A příjemné je samozřejmě i to, že se teď už s nikým nemusím hádat o to, jestli ho obsadit smím. V případě Karlíka a továrny na čokoládu i Nevěsty jsem ho ani studiu nemusel vnucovat, přišli s ním sami." (NIRO)
Reklama