Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hiroši se po těžké autonehodě probere z kómatu a nepamatuje si téměř nic ze své minulosti. K překvapení rodičů se znovu přihlásí na lékařskou univerzitu, kterou dříve opustil. Na pitevních praktikách mají žáci za úkol rozložit přidělené tělo na jednotlivé části a vše si důkladně zakreslit a popsat. Během praktik se Hirošimu začne zábleskově vracet paměť. Postupně zjistí, že mrtvola, kterou pitvá, je tělo jeho přítelkyně, která zemřela při jejich společné autonehodě. Čím více tkání z jejího těla vyextrahuje a popíše, tím dále se dostává za tělo – k citům a k lásce. Meditativní, vizuálně strhující výlet pod povrch lidského těla do podvědomí, vzpomínek a emocí až k branám lidské duše. (FebioFest 2006) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

JamesSi 

všechny recenze uživatele

Láska nejenže prochází žaludkem, ale i všemi orgány. Tsukamoto zde sleduje studenta lékařské fakulty se ztrátou paměti, který si ji osvěžuje pitváním svojí přítelkyně (o které ze začátku neví že je to jeho přítelkyně). A taky má lehké halucinace po automobilové nehodě. Za mě upřímně jde o jeden z nejlepších Tsukamotových filmů. Míň hyperaktivity, více dramatu a tragédie. Samozřejmě režisérův střih je stále jasně poznatelný, což je téměř znakem jeho díla. Melancholické, zvláštní, ale emotivní. Jen věc, která mi trvala chvilku než jsem ji pochopil, byly ty časové skoky/prolínání. A scéna s kremací dostane snad každého. Jedna autonehoda z 10. ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Ne vzdy to Tsukamotovi ve finale cvakne, jak je trefne podotykano diky prave jeho nekonformnimu a ne vzdy lehce stravitelnemu reziserkemu stylu. S tim souhlasim bezezbytku. Pribeh plny skrceni, pitvani a jeste nekdy v snad az prilis sugestivnim havu, proste prirozene mnohe snad i pravem odradi. Na druhou stranu v mnoha scenach a specialne tech milostnych jako by se Shinya Tsukamoto dotykal neceho co presahuje film a umeni vubec. Romanticka, neuveritelne drsna metafyzika. Genialni zaver. ()

Reklama

yenn 

všechny recenze uživatele

Medik, jenž ztratil paměť, „vzpomíná“ během pitvy na svou zhynulou lásku, anžto právě ona mu leží na stole. Domníval jsem se, že netradiční zápletka by se pod taktovkou režiséra Tecua mohla zformovat v cosi výjimečného. Mýlil jsem se. Jak zní námět zajímavě, tak je Vital nezajímavý, s výjimkou pár scén po formální stránce průměrný a emočně se mě vůbec nedotknul. Není to úplně tragický film (tedy až na ono očividně umělé tělo), ovšem minul mě s uctivou vzdáleností. 4/10 ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Posledné rozlúčenie skrze spomienky na mŕtveho.. Vo svete za hranicami reality.. Niekde medzi snami, a predstavami. Cukamoto upustil od šialenej jazdy a znova raz skúsil obyčajný príbeh. A tentoraz sa mu to darí viac ako v prípade Blížencov. Art ustupuje do pozadia. V popredí sa zjavuje príbeh a myšlienka. Odťažitosť reálneho sveta.. vyprázdnenosť miest.. .túžba po seba trýznení. pytva ľudského tela s úmyslom dosiahnuť najhlbšiu podstatu akú ľudské telo skrýva - hľadanie duše. Vital je podivuhodným filmom čo do zápletky, ale jeho príbehová rovina je veľmi poetická. Po Snake of June je znova dážď a kvapky vody krásnou kulisou v popredí ktorej je množstvo smutných pohľadov, zúfalých smiechov a hľadanie zmierenia. Film o smrti a o kráse spomienok. Najprístupnejší Cukamoto vôbec. Hoci aj tu je množstvo explicitných záberov na telá a ich časti. ()

tombac 

všechny recenze uživatele

Ani ve snu by mě nenapadlo, že z 11 filmů na Febiu mne nejvíce dostane snivý, křehký, lehce úchylný příběh o vzpomínkách na životní lásku, vitální dívku, probleskující během pitvání jejího těla. Navzdory tomu, že jsem se těšil na další Tsukamotovu šílenost typu Tetsua. Zřejmě bych snímku dal čtverku jako moje spanilá společnost v kině, ale díky tomu divácky exotickému zážitku (obsahově, vizuálně, pocitově) a výtečné hudbě, jež v mých uších rezonuje ještě nyní, si prostě nemohu pomoct a jednu hvězdici přidám. 9/10 ()

Galerie (33)

Zajímavosti (1)

  • Originálním konceptem pro vytvoření snímku byla nejenom specifická fotografie, zachycující japonské studenty medicíny zaznamenávající si detaily právě probíhající pitvy lidského těla, ale rovněž i průkazné anatomické nákresy lidského těla pořízenými Leonardem Da Vinci. Režisér snímku rovněž před samotným natáčením, v době tvorby filmového scénáře s pracovním názvem Dissection Film Project, navštívil hned několikrát japonskou zdravotní školu, kde byl svědkem několika lidských pitev. (Conspi)

Reklama

Reklama