Režie:
Yoon-ho YangScénář:
Yoon-ho YangHudba:
Man-sik ChoiHrají:
Dong-geun Yang, Doo-hong Jeong, Aja Hirajama, Masaja Kató, Seong-oh Kim, Sačiko Kokubu, Jeong-tae Kim, Seong-min Park, Han-gal Lee, Han-sol Lee (více)Obsahy(1)
Film vypráví životní příběh korejského mladíka jménem Choi Bae-dal, který se stal zakladatelem karate stylu Kyokyushinkai. Nyní se jeho styl učí asi ve 120 zemí a má více než 12 milionů žáků. Můžeme se těšit na propracované bojové scény, které se vyvíjejí jako postava sama. Přes imigranta, zachránce mladých japonských dívek až k mistru karate. Spravedlnost bez síly je marná, ale síla bez práva je jen zločin. (BUD-SFIS)
(více)Videa (1)
Recenze (100)
Tak jak se v polovině filmu mění hlavní hrdina z obyčejného mladíka v největšího bojovníka Japonska, mění se spolu s ním i celý snímek. Zocelování daleko kdesi v divočině bylo sice příliš klišovité a naivní (vzpomněl jsem si na podobného italo-amerického blázna, co běhal po Rusku s kládou na zádech), ale od této vnitřní i vnější přeměny Bae-dala nabral film jiný vítr a ten mi byl daleko víc po chuti. Druhá polovina je jasně čtyřhvězdičková, některé sekvence mě vyloženě nadchly, ale bohužel celkově za slabou první část filmu nemůžu dát více než tři hvězdy. Na nervy mi lezl taky infantilní Chun-bae a jeho Pachinka, tyhle momenty byly doslova nervy drásající. ()
Nesympatický a vypatlaný Chuj Paj-dal, každý ho šikanoval, a tak si po hodině a půl obvyklého semidebilního korejského čurákování skáknul na pár let do hor, kde žral sníh a mlátil pěstičkama do šutrů, až vymyslel úpa nový čupr kataristický styl Kokotsitaktonetai, vrátil se dokonale zharmonizován a v perfektní choreografii baletní přípravky dal skoro na piču japonskému ministrovi kultury a sportu. A já u toho málem z nudy otráveně umlátil bezchybnou sérii silových úderů a kopů svého plyšového Pikača, taky krutohustého kataristu, protože je to zkurvený polský nacionalista a snažil se mi brutálně okupovat postel, načež jsem si na spravení pochroumaného Či musel pustit Džetlího. ()
pribeh je na moj vkus dost jednotvarny, opozerany, vlazny. cesta premeny tu uz bola viackrat a v tomto pripade nemozem hovorit o niecom novatorskom. bojove sceny su vcelku dobre nasnimane, chyba len akasi pevnejsia pribehova kostra. vizualne triky mi miestami dost vadili, rozne pokusy o spomalovackya pod. hodnotim skor ako negativny tah. do 80-tky tomu nieco chyba, preto u mna 70% ()
Co se týká bojových scén a atmosféry, nemá to chybu, ale příběhově je to o něco slabší. Podle mě toho chtěli za ty dvě hodiny stihnout až moc. Po herecké stránce je to vynikající. Dong Geun Yang předvedl skvělý a uvěřitelný výkon. Přijde mi, že v sobě má kousek Jang Hyuka a Raina, což je pro mě přímo vražedná kombinace. Filmy o bojovém umění vyloženě nevyhledávám, ale asi bych sem tam na nějaký mrknout měla. 4* ()
Korejská tak trochu životopisná řezanice, která sice nedosahuje kvalit čínského Yip Mana, ale má svůj šarm. Soubojů není moc a nejsou ani kdovíjak choreograficky vymazlené, ale možná díky tomu vypadají realističtěji a syrověji. Nosný příběh sice stojí za starou Belu či Bae-dala, ovšem japonská kráska s úžasným jménem Aya Hirayama ho svýma kukadlama jako zrcadlama ( jo já vím, takhle se to neskloňuje) zachraňovala v každým záběru a jednou dokonce ukázala i víc než kukadlo. Choi Bae-dal byl prostě borec a tenhle film mu rozhodně ostudu nedělá. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (10)
- Jeho životní osudy se dočkaly zfilmování už dříve. Jeden z jeho žáků - japonský herec Sonny Chiba jej ztvárnil ve filmové trilogii Champion of Death (1975), Karate Bear Fighter (1977) a Karate For Life (1977). Samotný Oyama se v prvních dvou filmech objevil také. (Vojcl)
- Film se natáčel čtyři roky. Scénář byl předěláván celkem šestnáckrát. (Vojcl)
- Ačkoli byl Oyama nekuřák, zemřel ve svých 70-ti letech na rakovinu plic. (Vojcl)
Reklama