Reklama

Reklama

Robert Langdon je expert na náboženskou symboliku. Během autogramiády své knihy v Paříži je policií požádán o spolupráci při vyšetřování vraždy hlavního správce Louvru, Jacquese Sauniera, se kterým se měl toho dne setkat. Saunier, kterého střelil albín Silas, totiž před smrtí popsal své tělo i podlahu kolem sebe podivnými symboly. Robert se je snaží kapitánu Fachovi vyložit, objeví se tu však policejní kryptoložka Sophie Neveu, která Roberta tajně varuje, že ho Fache hodlá zatknout za vraždu. Pomůže mu uprchnout a společně s ním se pustí po stopách Saunierových šifer. Vyjde najevo, že zavražděný muž byl dědečkem Sophie a podle všeho patřil k tajné organizaci Převorství sionské, která po tisíce let ukrývá a chrání tajemství svatého grálu. Mezitím Silas, který na pokyn biskupa Aringarosy a vlivné církevní organizace Opus Dei také pátrá po grálu, zjistí, že ho Saunier oklamal a svedl na falešnou stopu. Robert a Sophie uniknou kapitánu Fachemu, posedlému jejich zatčením, a podaří se jim získat da Vinciho šifrovací přístroj kryptex, ukrývající údajně tajemství grálu. Spojí se s britským historikem a milionářem Teabingem, se kterým pokračují do Londýna, kde je čeká nejedno nebezpečí, ale také šokující pravda o tajemství grálu. (TV Nova)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (1 468)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Hned na začátek chci říct, že jsem knihu od Dana Browna četl(4dny :)) a její čtivost je velmi příjemná. K filmu. Jako první se mi vybavila 2001: Vesmírná odyssea, kterou Kubrick podle knihy(=scénáře) A.C.Clarka doslovně přepsal do filmové podoby a vypustil všechna vysvětlení a nechal diváka ať se dívá. Ron Howard si asi myslel, že je natolik kvalitní, že scénář který mu přepsal Akiva Goldsman, je skoro doslovný přepis(vynechali jeden kriptex, pozměnili pár maličkostí a barvu Sophiina auta:)) a třeba z něj bude nový Kubrick a vytvoří úchvatné dílo. Jenže se naprosto mýlil. Howard tento film tak moc podělal, že to skoro více nešlo. Použil rutinérské postupy na vše od honiček, kamerových nájezdů až po dynamický střih, kterým chce zrychlit puls diváka(haha). Kniha se odehrává jeden den, přes noc, kde zemře sophiin dědeček až po konec, který je mimochodem od knihy odlišný, ale podle mě lepší než v knize. Chyb filmu je hodně. Ať začnem problematickým obsazením v čele s Audrey "Neumím anglicky, ale jen francouzsky" Tatuovou přes Toma Hankse a konče u Paula Bettanyho. Castingu se podařilo ulovit božského Iana McKellena Alfreda Molinu, bohužel však obě postavy dojíždí na neschopnost režiséra. Ten postavě Iana McKellena zkazil nejlepší část jeho postavy a naprosto nefilmově prozradil něco co se prostě neříká(kdo viděl ví...). Další co kazí celkový dojem je nudná hudba, která využije potenciál až v závěrečném hledání Toma Hankse, což je podle mě mimochodem nejlepší scéna filmy, která vám to co jste nevěděli předvede v digitální podobě...Délka je taky zabiják, 150minut pro takový snímek je nechutně moc a sestříhat film už v scénáři neměl být problém. Nemůžu si pomoct, ale přijde mi že Ron Howard si tento film udělal jako takový procvičení jestli nezapomněl točit filmy jako je Čistá duše, z kterého použije snad všechny metody a diváka odsouvá do role "toho, který sleduje a nechápe". ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Napínavý a dostatečně propletený kousek, který bylo svého času nebezpečně módní kritizovat. Tradičně výborný Hanks, krásná Audrey a ďábelský Bettany v příběhu atraktivním, jak po historické, tak po současné, i vztahové či náboženské stránce. Na první zhlédnutí bez znalosti předlohy je ale na pozornost diváka náročný až příliš a až při tom druhém si lze v poklidu doplnit souvislosti. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Howard je v tom nevinně. Lépe děj, ve kterém se primárně mluví a mluví, asi zfilmovat nešel. I herci solidně odváději v rámci svých možností to, co jim umožňoval scenář (Hanks i ta Tautou byli v pohodě, o McKellenovi ani nemluvě). Dokonce ty dvě a půl hodiny utekly celkem rychle. Proč tedy 2*? Problém je v blábolivé předloze a logicky z toho i scenáře. Brown plete jablka s hruškami, historii s bájemi, vytváří jako obratný manipulátor konspirační teorie, které se sice krásně poslouchají (a čtou), ale jsou v jádru vycucané z prstu a spíš než ke kontroverzi mají blíže k hlouposti (ale co bych čekal od člověka, který si ve své ´Digitální pevnosti´ plete bity s bajty, že ano). Jak si mám potom užít takový film, když to, co mi předkládá - od myšlenky až po nevěrohodné postavy - je jeden veliký nonsens (v závěr, při odhalení pointy, jsem už jenom čekal, že se tam někde objeví Monty Python a zazpívají nějakou písničku). Veliké tržby chápu, vydatná mediální a reklamní masáž dokáže divy ("Film století!" apod.), spíše se divím - tohoto "Danikena pro chudé" se prodalo 60 milionů výtisků? No proti gustu žádný dišputát a každý má to, co si zaslouží, pravdaže. ()

choze 

všechny recenze uživatele

ŠIFRU by vypískali i v mateřské školce, natož pak v Cannes, což ale pro mě osobně nebylo žádné překvapení, protože Ron Howard už dlouho nenatočil nic, co bych nazval filmem a bylo jen otázkou času, kdy si to uvědomí i všichni ostatní. S výjimkou Iana McKellena (ale i jeho výkon se občas pohybuje na hraně) se všichni zúčastnění tváří po celou dobu velmi tupě, běhají od jednoho nečekaného zvratu (který musí být každému jasný ještě předtím, než se na film začne dívat) a klišé (Silasovo prozření) k dalšímu a rádoby dramaticky (a nesmírně komicky) deklamují věty jako "MÁM PODEZŘENÍ, ŽE VÁŠ DĚDEČEK NEBYL VÁŠ DĚDEČEK." Po napětí ani památky, vizuálně maximálně nezajímavé a celkově zdlouhavé, zakončené úmorně nastavovaným koncem. Nejsem nijak kovaný v historii a konspirační teorie mi zabírají většinu volného času, ale přesto jsem všemu tomu blábolení nevěřil ani na chvíli, vlastně se směju ještě teď. To nejzajímavější na celém filmu a sice splývání dobra a zla u vedlejších postav bylo bohužel pojato tak zmateně, že jsem záhy netušil kde je sever a co hůř, bylo mi to srdečně jedno. Takže po HOSTELU tu máme další letošní dokonale vyhypeovanou megasrágoru. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Nevadí, že film je jen kopií knihy, protože jde o dobrou kopii výborné knihy. A má slušný tah na branku, pardón - na svatý grál. Samozřejmě - Spielbergův Indiana Jones se svým grálem byl větší kabrňák, ale zde je zase více různých hlavolamů a šifer a především odhaluje mnohá tajemství křesťanské historie. K tomu oblíbení herci Ian McKellen, Jean Reno, Audrey Tautou a Tom Hanks, abych je jmenoval v pořadí dle hereckého výkonu, a skvělá Zimmerova hudba, prostě thriller jak má být. A ani druhé shlédnutí na tom nic nezněnilo. 3 trailery: http://www.csfd.cz/film/189563-sifra-mistra-leonarda-da-vinci-code-the/videa/ ()

Galerie (70)

Zajímavosti (57)

  • Když film otevíral filmový festival v Cannes v roce 2006, tak jej filmoví kritici vypískali. Vzápětí ho označili za nabubřelý blábol a tvůrcům v čele s režisérem Ronem Howardem doporučili, ať hledání grálu raději přenechají Monty Pythonům, čímž naráželi na britskou humoristickou skupinu, která natočila film Monty Python a Svatý Grál (1975). (Divočák)
  • Natáčení ve Westminsterském opatství nebylo povoleno, a tak tvůrci natáčeli v kostele na sever od něj, ovšem upravili ho tak, aby zmíněné opatství co nejvíc připomínal. (Siriuss)
  • Štedrý rozpočet 125 miliónov amerických dolárov (3,6 miliardy korún) tvorcom okrem iného umožnil nanovo postaviť časť slávnej parížskej galérie, a to napriek tomu, že v nej dostali povolenie nakrúcať. Riskovať sa neoplácalo. Pri náročnejších scénach totiž hrozilo poškodenie umeleckých diel nevyčísliteľnej hodnoty. "Vedel som už od začiatku, že časť Louvru bude nutné postaviť v štúdiu," hovorí hlavný výtvarník Allan Cameron. "Mali sme obavy, že zničíme podlahu alebo niektorý z cenných obrazov. Náš filmový maliar James Gemmill preto musel podľa skutočných predlôh namaľovať 150 obrazov."

    Všetky diela, z ktorých sa robili reprodukcie, boli najprv digitálne vyfotografované, zväčšené a potom premaľované. V niektorých prípadoch boli dokonca premietnuté na stenu a Gemmill ich nakreslil na čisté plátno. "James vie veľa vecí o glazúrovaní a používa techniky k imitácii prasklín, takže povrchová úprava obrazov pôsobí veľmi realisticky," pochvaľuje si Cameron. "Keď sa pozeráte na film, poznáte, či je ten obraz iba vytlačený alebo namaľovaný. V okamihu, keď sa od neho odráža svetlo, je povrch zreteľne vidieť, takže to bolo potrebné urobiť správne," dodáva maliar.

    Tvorcovia filmu sa ukázali ako skutoční detailisti, keďže si zohnali rôzne druhy mramoru, aby mohli vybrať presne taký, aký je v Louvri okolo podlažných líšt a okien. Drevo na podlahe vyrobil tesár s použitím dýhovania, aby sa čo najviac priblížilo k obkladom na podlahe v galérii. (sellsakul)

Související novinky

Na mladého Hana Sola dohlédne Ron Howard

Na mladého Hana Sola dohlédne Ron Howard

22.06.2017

Hollywoodem tenhle týden otřásl odchod Phila Lorda a Chrise Millera od sólovky Hana Sola. Šéfka Lucasfilmu Kathleen Kennedy je propustila měsíc před koncem natáčení, jelikož se jejich vize začala… (více)

Koho čeká Inferno s Langdonem?

Koho čeká Inferno s Langdonem?

19.02.2015

Šifru mistra Leonarda ani Anděle a démony nepotkaly moc příznivé ohlasy. Po finanční stránce ale oba filmy mocně zabodovaly, takže není divu, že uvidíme pokračování. V adaptaci dalšího románu Dana… (více)

Toma Hankse čeká Inferno

Toma Hankse čeká Inferno

27.08.2014

Pokud znáte knižní tvorbu Dana Browna, mělo by vám být z nadpisu všechno jasné. Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony bude na velké plátno konečně následovat další dobrodružství symbologa Roberta… (více)

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

22.10.2011

Ron Howard, který natočil Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony, se na třetí langdonovku vykašlal kvůli adaptaci westernové fantasy Stephena Kinga „Temná věž“. Tu mu ale studio Universal nakonec… (více)

Reklama

Reklama