Obsahy(1)
V roce 1946 se Salvádor Dalí a Walt Disney společně pustili do krátkého filmu s názvem Destino. Od projektu bylo nakonec upuštěno s méně než 20 vteřinami hotového filmu. Po šesti desetiletích současní Disneyho umělci dokončili film s použitím původních Dalího storyboardů. Vysledkem je jeden z nejpodivnějších filmů, který kdy opustil studia Disney. (Ruuzha)
(více)Recenze (58)
Musím dať iba plný počet hviezdičiek. V tom nie je zarátaná iba vizuálna stránka, ale hlavne myšlienka filmu. Alebo skôr myšlienky. Na ploche necelých siedmych minút je totiž nakumulovaných toľko odkazov a symbolov ktoré reprezentujú osudy ľudí, že sa z toho dajú spraviť nekonečné variácie modus operandy. Toto bol podľa mňa pôvodný zámer Walta Disneyho a Salvadora Dalího, ktorý sa tesne po druhej svetovej vojne stretli, aby prediskutovali prípadnú spoločnú spoluprácu. Dalího surrealistické výjavy by tak nadobudli nový rozmer, po prvý krát v animovanom filme. Na filme aj začali pracovať, ale možno kvôli zaneprázdnenosti oboch titanov svetového umenia sa čoskoro práce prerušili a film zostal 57 rokov nedokončený. Práve cenná danosť filmu, vtisnúť na krátkej ploche do neho pečať ľudského osudu, ktorý sa dá použiť ako univerzálna a nanajvýš symbolická, to je jeho najväčší vklad pre nás. ()
Hm, takže říkáte, že jste chtěl dělat umění, pane Disney... a dali Vám na to něco? Dali, dali, ale mívám teď vize žen, jak se jim hlavy mění v odkvetlé pampelišky a vylétají z nich ptáci. Nu, tak to je vážné... Ale vážně - rozhodně je to působivé, a každý si v tom může najít něco. Vrcholný surrealismus v historicky hodnotném, časově (a tím i duševně) nenáročném balení animovaného kraťasu. Špičkové - ale na to, že je to rok 2003, a měl to být pomník legendární spolupráce, bych čekal grafickou stránku ještě o něco výš. Proto 80%. ()
Vážně docela zajímavá podívaná. Prvotní myšlenka spojení Salvádor Dalí a Walt Disney a finální dokončovačka po tolika letech – vizuální pastva pro oči. Pěkný hudební doprovod, byly z toho cítit i jisté emoce a já vcelku i litoval, že to skončilo tak brzo. Fantazii se meze nekladou a taky se tady pěkně vyřádili – což samozřejmě dokážu ocenit patřičným ohodnocením… ()
Walt a Salvador. Jestli z původní spolupráce vzniklo pouze 16 vteřin, tak se u toho mělo zůstat. Zdá se mi, že žena je animovaná kresleně a že je původní. Prostředí, ve kterém se pohybuje, mi příliš připomíná flashové animace a to je u Disneyho škoda. Možná šlo o co nejvějrnější převedení Dalího imaginace do filmečku, kdy režisér nechtěl, aby se kdokoliv jiný pokoušel kreslit to, co Dali, ale výsledek mě právě proto zklamal. ()
oskarová nominace i zdejší komentáře mě nalákali k nevšednímu zážitku, který se ale bohužel u mě nedostavil. Určité fáze, scenérie a nápady byly působivé, ale kombinace s disneyovským stylem mi nesedla a možná až urážela a tím u mě shodila úroveň tohoto snímku. Dvě hvězdičky by byly málo, ale více než na 3 to nevidím, tak se snad Salvádor Dalí kvůli mě v hrobě nebude obracet - bůhví jestli by se mu to líbilo - http://vimeo.com/39728682 [ PŘÍBĚH: X /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: X (3*MAX) ] ()
Galerie (15)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (1)
- Scéna, kdy soše vylézají mravenci z ruky, vychází z filmu Andaluský pes (1929). (simply)
Reklama