Reklama

Reklama

Dvanáctiletí

  • USA Twelve and Holding (více)
Trailer

Vždycky nadejde čas, kdy děti musí ztratit svoji nevinnost a stát se dospělými. Pokud ale taková situace nastane příliš brzy, důsledky bývají strašlivé. Tento příběh se odehrál na bezejmenném americkém předměstí a jeho smutnými hrdiny jsou tři dvanáctiletí nedospělci – introvertní Jacob (Conor Donovan), předčasně vyspělá Malee (Zoë Weizenbaumová) a snadno zranitelný, obtloustlý Leonard (Jesse Camacho). Každý z nich svým způsobem vybočuje z řady a každý je za to okolím tvrdě trestám. Přáteli byli už dřív, ještě více je ale spojí tragédie, při níž umírá Jacobův bratr – dvojče. Jsou poznamenaní, nepochopení světem dospělých a v jejich srdcích pomalu vzkypí touha po pomstě za veškerou nespravedlnost. K vypořádání s přítomností zvolí tu nejhorší cestu... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (32)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Každé z těch dětí by mohlo mít svůj vlastní film, protože u všech osudů dětí je hluboká myšlenka, ale nebyl jim dán větší prostor k vývoji a prohloubění té myšlenky. Každá rodina má na svých pomyslných bedrech problémy, se kterými se musí dříve či později vypořádat, ale nesmí přitom ztratit společnou řeč. Pak se horko těžko hledá a cesta k ní nebývá sypaná růžovými lístky, ale je pěkně trnitá. Drama je to opravdu syrové a díky těm neznámým tvářím je i realistické, civilní a věrohodné, takže se s tím může člověk poměrně lehce stotožnit. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Ó můj bože, to bylo děsivé. A po zralé úvaze dodávám: Můj tatínek se mě pravidelně ptá, jestli si vůbec ještě dovedu nějaký film užít, když všechny automaticky analyzuju a hledám chyby v dramaturgii a návaznost dějových linek a bůhvíco (a dělám mu o tom nekonečné přednášky, chudákovi). Jednou z mých odpovědí bylo, že když má film duši, tak mu odpustím všechno. Tady je toho dost k odpouštění, ale když ta duše je tak krásná! Ten nekonečně dlouhý moment, kdy se bojím, že se ho dotkne, a celou dobu prosím, ať ne, ať to nedělá, a ona i natáhne ruku, ale potom se zastaví a odejde. Nebo když chlapeček zatluče maminku do sklepa a oknem jí servíruje saláty, protože ji má rád. Nebo když žalem zasažená matka svému synovi s vážným výrazem řekne, že by byla nejraději, kdyby se jiným rodičům dostalo na oplátku stejného žalu, jako se dostalo jí. Nebo když tatínek s plamenem v očích vysvětluje svému chlapečkovi, že konečně našel něco, od čeho se může odrazit a dál fungovat, a chlapeček mu ten plamen bezohledně uhasí. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Na festivalech to musel být oblíbenec, i běžnému divákovi se musí líbit. Dokonale rozpráší iluze o nevinnosti dětí, které se radují i trpí po svém. Jedna před svými vrstevníky vyniká bystrostí a vyspělostí, druhý kilogramy a zranitelností, třetí svým introvertním chováním, které umocní ztráta milovaného bratra. Právě tragická smrt jeho dvojčete ještě víc upozorní na to, jak se tahle trojka cítí v tomhle divném světě nespravedlivě. Volání o pomoc nenachází adresáta. Traumatizovaní vyděděnci řeší potíže po svém, někdy až na hranici další tragédie (svérázný postup u obézní matky). Syrové drama potěší hereckými výkony malých neherců, kteří nejdou se stádem, ale postupnými krůčky si razí své místo na slunci. Všechny tři minilinie jsou svojí závažností vyrovnané, silné a věrohodné. A to musí potěšit. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Děti dokáží být vůči sobě neskutečně kruté, zvlášť pokud někdo „vybočuje z řady“, to je známá pravda. Film začíná zlomyslností, která ve spojení s hloupostí zaviní tragedii a poznamená každého ze zbylé party vyděděnců. Traumata poznamenaných dětí, které si navíc připadají nepochopené i dospělými, protože ti se potýkají se svými problémy, děsy a nebo jenom pohodlností. A proto si k nápravě toho svého maličkého a nespravedlivé světa zvolí vlastní a mnohdy ten neextrémnější způsob jaký si bylo možné vybrat. Film je rozhodně „ jiný“, má naprosto neznámé herecké tváře, zabývá se závažnými tématy, ale na mě tam bylo těch tragédii a traumat nějak moc a jejich řešení …. No, to už posuďte sami. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Dětská trápení nelze brát na lehkou váhu, ale bohužel většina rodičů to dělá, aniž by si to uvědomovala. A twelve and Holding ukazuje, kam až takové ignorování může dojít. Dětská trápení třech dětí jsou tu podána různým způsobem a častokrát jsem se neubránil úsměvu. Zejména u obézní rodinky. Ale jak film postupně gradoval, smích odumřel a nahradilo ho pochopení doprovázené povzdechem, protože jakkloiv občas může zdát, že příběh zachází za hranu, působí nakonec zcela reálně a člověk se s ním může identifikovat. Kor když má doma dvanáctiletého puberťáka. Výborné představení všech dětských protagonistů a potěší i Jeremy Renner či Linus Roache ve vedlejších rolích. 75% ()

Galerie (26)

Reklama

Reklama