Režie:
Desmond DavisScénář:
Beverley CrossKamera:
Ted MooreHudba:
Laurence RosenthalHrají:
Harry Hamlin, Burgess Meredith, Laurence Olivier, Claire Bloom, Maggie Smith, Ursula Andress, Jack Gwillim, Susan Fleetwood, Siân Phillips, Judi Bowker (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mocný bůh Zeus zničí království krále Acrisia jako trest za to, že dal vlastní dceru a jejího právě narozeného syna Persea svrhnout do moře. Zatímco poslední z titánů Kraken ničí království, Perseus, který je ve skutečnosti Diovým potomkem, i jeho matka, jsou bezpečně dopraveni na ostrov Serifos. Kalibos, syn bohyně Thetis, už takové štěstí nemá, protože ho Zeus změní v netvora jako trest za to, že vyhubil Diovo stádo létajících koní. O princeznu Andromedu, kterou si měl vzít za ženu, se tak sice mohl ucházet každý, jenže všichni zatím skončili na hranici, protože nedokázali uhádnout její hádanku a tím zlomit prokletí. Perseus, kterého Thetis z pomsty přenesla do fénického města Džopy, je okouzlen krásou Andromedy a rozhodne se ji získat. Využije magických zbraní, kterými ho vybavili bohové na příkaz Dia, a v nebezpečné noční výpravě se mu podaří odhalit odpověď na novou hádanku. Radost však netrvá dlouho, protože marnivá královna Kasiopeia urazí Thetis a bohyně žádá jako odplatu smrt pro Andromedu. Kasiopeia ji musí za třicet dnů na mořském břehu obětovat Krakenovi. Pouhých třicet dnů má tak Perseus na to, aby své milované zachránil život. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (820)
Ještě mám v živé paměti filmové plakáty zvoucí na tento film. Když jsem v dětských letech četl antické báje a pověsti, příběhy bohů, tolik připomínajících lidi, a lidí, do nichž antičtí lidé vložili tolik božského, vždy jsem toužil po tom, aby to, co slova mohou jenom naznačit, bylo převedeno na stříbrné plátno. Aby zázraky ožily, zpozemštily se, aby antická vize nabyla na předmětnosti a jsoucnosti. Stejně tak si vybavuji pochyby, které mnou procházely, protože řadě filmových tvůrců se zdá, že tyto látky snesou všechno a nejsou dostatečně imunní vůči prvoplánovým komerčním kasovním úspěchům. O to sladší byl rezultující pocit ulehčení, neboť v tomto případě se tvůrci opravdu snažili dodržet půdorys antické báje, tragédii i povznesení protagonistů a někde v pozadí skutečná jádra těchto plnokrevných předchůdců fantastiky. Vykopal-li posléze Schliemann Tróju, protože důsledně, stíhán posměchem tehdejší badatelské komunity, respektoval Homéra a jeho dílo, vykopali jeho nástupci postupně hradiska a města mykénského věku. Doby, která předchází vpádu drsných Dórů, posledního grechického kmene antické doby. Základy Evropy, první krůčky evropského lidstva, chetitské Acchijavy, jsou v každém případě jedinečné. A naivita triků tvůrců filmu, který dokázal tak důsledně přiblížit jednu z klíčových bájí tohoto pozoruhodného kulturního dědictví, tuto fasnicinující krásu obohacuje o další nezapomenutelný rozměr. Skutečná kvalita nestárne. ()
Krásné ztvárnění kousku řecké mytologie se zaostalými triky. Ty nejvíc vynikají na světle (štíři... a vlastně skoro všechno), na druhou stranu to ale ještě zvyšuje pohádkové kouzlo filmu. A všechno to vrcholí úžasným finále v doupěti Meduzy, kterému čas na působivosti neubral vůbec nic. To syčení, šustění hadím ocasem, stínohra, Meduzin obličej... prostě paráda. Tenhle Souboj Titánů své mladší dvojče převyšuje o celého Krakena. ()
Naozaj skvelá, podmanivá výpravná fantasy s perfektnými hrdinsko-dobrodružnými nápadmi, ktorej účinok by mohli zhrnúť všetky diely seriálu 'Hercules'. Suprový príbeh a pritom taký jednoduchý, klasický heroický epos. Jednoduchosť a elegantnosť sa prejavila aj u tvorcov efektov, ktorí si na nich dali šalamúnsky záležať a tak nečudo, že ešte aj dnes sa dá na ne s údivom pozerať. 80%. ()
Fantazia. Rydzi obrodruzny pribeh, tak ako ho vsetci spravny chalani maju radi. Stara legenda, udatny hrdina, hnusny zaporak a hromada bestii v skvelom prevedeni od Raya Harryhausena. Zaujimava zapletka o tom ako sa bohovia s ludmi bavia doslova ako s hrackami ma vzdy zarucene dostane a pobavi. A Calibosova maska jedna znajlepsich ake som mal moznost doteraz vo filmoch vidiet. Uvodna destrukcia mesta a krasna povodna scena ked Poseidon vypusta krakena...to su sceny na ktore este teraz sledujem s uzasom. Nadherna zanrova klasika a jeden z najlepsich (ak nie najlepsi) filmov z tvorby Raya Harryhausena. Jeden bodik strhavam za trochu toporny vykon hlavneho hrdinu, ktoremu prilis nejdu emocie...ale to je vec ktora na tomto filme vobec nieje podstatna... (9/10) ()
Dodnes asi obsahově nejdokonalejší bájeslovný příběh z antického Řecka. Film, který není ani pitomě dobodružný na způsob Herkula či Xeny, ani naivně poučný jako většina jeho současných obdob, ale stále si zachoval mnoho ze své přitažlivosti, což je dáno především důstojným hereckým obsazením - zvláště Laurence Olivier v roli Dia je k nezapomenutí. To, že se film trikově propadl někam úplně jinam, je jistě pravda, ale mně osobně se v něm použité "animační" postupy zamlouvají mnohem, mnohem více než současná, zoufale nadužívaná, plastická, chladná a neosobní digitální technologie. ()
Galerie (95)
Zajímavosti (39)
- Pôvodne mal hrať Poseidona Rex Harrison, ale odmietol. Nakoniec rolu získal Jack Gwillim. (misterz)
- Když přijde Andromeda (Judi Bowker) do bažin za Calibem (Neil McCarthy) pro hádanku, Calibos jí věnuje náhrdelník, který jí volně položí zepředu kolem krku a přes klíční kosti, aniž by ho zapnul. V následujících záběrech je však již náhrdelník zapnutý. (pjotri)
- Scenárista filmu Beverley Cross a producent Charles H. Schneer spolu již pracovali na podobném filmu Jáson a Argonauti (1963). (SeanBean)
Reklama