Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bílé zemětřesení se blíží! Posvátný bílý bizon představuje pro legendárního desperáta Divokého západu Billa Hickoka děsivou noční můru, které se nemůže zbavit. Děsivý sen se ho drží jako pijavice a ve spánku jakoby sváděl boj se samotným satanem. Pod novou identitou se proto vydává na cestu do hor, kde má z dřívějška nevyřízené účty s místním šerifem. Touha po skolení mýtického zvířete ovšem představuje mnohem silnější motivaci, protože ho vytrvale děsí k smrti. Stejný záměr má siouxský válečník Splašený kůň, jehož žene bolest v srdci a touha po pomstě. Bílé monstrum připravilo o život jeho milovanou dcerku při krveprolití v siouxské vesnici. Starý indiánský zvyk praví, že její duše bude očištěna, pokud bude tělo zabaleno do posvátné bizoní kůže. Kořist je ale jen jedna a oba si na ni činí stejný nárok. Blíží se osudový střet s bílým bizonem a lovci musí vsadit vše na jednu kartu. Komu se podaří skolit bájného bizona a nalézt konečně klid ve své duši? Westernový snímek s prvky hororu a katastrofické tematiky přestavuje poslední westernovou roli hvězdného Charlese Bronsona, jenž se představil jako drsný pistolník Bill Hickok. Jeho souputníka na lovu bílého bizona ztvárnil významný herec indiánského původu Will Sampson, jenž se krátce předtím proslavil jako Náčelník v Přeletu nad kukaččím hnízdem. Hvězdné herecké obsazení doplňují ve vedlejších rolích Jack Warden nebo Kim Novaková. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (46)

movie 

všechny recenze uživatele

Když se Bronsonovi s Thompsonem dařilo, tak to obvykle stálo za to. Sedmdesátá léta jsou toho dobrým příkladem a tenhle Bílý Bizon asi tím největším. Western s prvky londonovské dobrodružné romantiky a makabrózního přírodního horroru, který zde ztělesňuje berserkující bizon, jenž Bronsonově postavě Billa Hickoka (skutečně žijící pistolník) přinaší nelibé noční můry, při nichž se ze spaní chápe svých koltů a zběsile pálí všude kolem (dost překvapivě u toho nikoho nezabije). Westernový vliv se zde neodkazuje ke klasickému americkému stylu, ale překvapivě je zde citit hodně spaghetti westernu (viz. scéna přestřelky v zasněženém údolí s naechovaným řevem zůčastněných). Jakousi epiku filmu pak dodává skvělá kamera Paula Lohmanna, ale především skladatelské angažmá Johna Barryho, který celý kousek posouvá o něco výš. V jádru je to sice jenom béčko, ale s hodně ačkovou fasádou a mimochodem, Bronson tu funguje skvěle. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Film z r.1977, proto jej asi velmi málo dnešních mladých diváků vidělo. Řekla bych, že se nejedná o typický western, ale spíše westernový thriller. Hrají zde 2 hvězdy (Charles BRONSON a Will SAMPSON / kterého znáte jako silného indiána z Formanova "Přeletu nad kukaččím..../). Oba tito herci vytvářejí jakousi kulisu v boji o zabiti obrovského bílého bizona. Každý z nich má jiný důvod, aby byl oním lovcem, který bude mít tu čest. Všechno by bylo OK, ale jak řekl kdysi můj muž: "je to kráva převlečena za bizona." Byl v kině tehdy na tom sám, já byla doma se svou chřipkou. Nevěřila jsem mu. Dnes mu dávám za pravdu. Je to jediný úsměvný kaz na tom filmu. Samozřejmě s dnešními možnostmi by řežie s triky vymyslela příšeru obrovských rozměrů, že by nám běhal mráz po zádech, ale !!! - neměli by BRONSONA s jeho úzkýma šibalskýma očičkama, když je připraven tvrdě skolit nepřítele. Každá doba má prostě své neopakovatelné priority. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Aj keď názov môže sprvoti vzbúriť krv pravovernému slniečkárovi, bizón nebol rasistický. Ani film nie, pretože také označenia ako "prašivý rudoch" predsa nemôžeme považovať za nič iné, ako narážku na biblickú pravdu: "Prach si a v prach sa obrátiš". Inak celkom pohodové westernové blato s vyšúchanými kožami a chlapmi, z ktorých ani jeden nie je vylízaná palacinka. Možno strašne mačistické, pretože žiadny hrdina so stavebnou štruktúrou docenta mrdicíny Sabaku sa tu neobjavil, avšak v tej koncentrácii westernovosti sme žiadne iné prvé línie nepotrebovali a hoci nejde o veľdielo, je pochopiteľné, prečo si tu inšpiráciu bral aj Tarantino. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Hezčí než pohled na svini s devíti ceckama, co ?!" ;) To rozhodně ano !! ;) Bílý bizon je totiž natolik bizarní a rozporuplný film, že nejsem vlastně schopen říct, zda se mi líbil nebo ne, on je totiž skoro stejně tak špatný jako zajímavý.. Pokusíme-li se nepřihlížet skutečnosti, že právě Bílý bizon patřil mezi ty zásadní snímky, spolu s paradoxně výbornou Nebeskou branou, které vlastně pohřbily zlatou éru westernu, stále zůstává minimálně snímkem, po němž velký Charles Bronson vlastně už mířil rovnou cestou do filmového pekla, za což mu zřejmě lze jen těžko děkovat.. Nicméně v Bílém bizonovi se střetávají dvě poměrně podstatné de Laurentiisovy snahy, totiž jednak resuscitovat, či spíš udržet ještě chvíli při životě, western, coby uvadající žánr, a pak rovněž svézt se na úspěchu ecohororu s o zhruba dva roky mladšími Čelistmi na čele, když se vlastně tvůrci snaží oba dva plány studia spojit v jeden tím, že jeden žánr druhým ozvláštňují a posouvají mimo letité žánrové konvence, jichž se však naopak alespoň co do typizace charakterů drží zuby nehty.. Upřímně řečeno potíž tkví už v samotném scénáři, který všechny ty nesourodé motivy nedokáže uspokojivě spojit v jeden konzistentní celek, když Richard Sale naznačuje svoji zálibu v absurdních situacích a postavách a talent pro šikovné a vtipné dialogy, leč jinak příliš invence a talentu nepobral.. Je mi ovšem velkou záhadou, jak se k filmu přimotal právě režisér Lee Thompson, jinak docela machr, který dává tomuhle kousku punc hodně velkého braku, byť nesmírně v jistém smyslu zábavného, soudím však i dík tomu zcela zřejmému technickému opisování od Spielberga, že ne zrovna cíleně.. Ať se již budeme bavit o těch nešikovných zadních projekcích, směšném mechanickém bizonovi, zjevně studiových kulisách či tricích obecně.. Bílý bizon je zkrátka ohromný brak, z mého pohledu ovšem nesebeironický a nezáměrný, zároveň však ohromně zábavný, podobně jako naprosto až nonsensově (sebe)parodická scéna, při níž se setkává Bronsonův Hickock se Sampsonovým Divokým koněm.. Sledovat desperáda, jak hovoří s indiánem, když oba používají jakýchsi posunků pseudo znakové řeči a zároveň přitom mluví oba srozumitelně anglicky, mi působilo opravdu nepopsatelnou rozkoš..;) Jsem na vážkách, co se té cílenosti týče, ostatně Díno byl vždycky liška podšitá, a zde mi silně asociuje Flashe Gordona a podobnou situaci kolem něj, nicméně spíš se přikláním k možnosti s dokonalým propadákem, z něhož však čas učinil velikou a místy značně, to si přiznejme, atmosférickou filmovou raritku.. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser J. Lee Thompson mi toho vela nehovori a po tomto filme este tomu tak aj dlho bude. Zvlastny film, ktory spaja prilis vela veci naraz : jednak je White Buffalo akousi westernovou odpovedou na Spielbergov film Jaws z roku 1975, jednak slavny pistolnik v podani Charlesa Bronsona sa vracia na horucu podu, kde mu hrozia nebezpecne veci a za tretie su tu casto zbytocne kecy o belochoch a Indianoch a o tom, kto komu ukradol/zabral podu. Takze vsetko sa to mixuje a miesa v jednom filme, a to posobi dost rusivo. Divak sam nevie, ci sa ma zamerat na Lee Thompsonovu odpoved na Spielbergov kultovy Jaws, alebo na samotny lov bieleho bizona, ktory terorizuje indianske obce, alebo ma filozofovat nad vztahom belochov k Indianom a riesit ich majetkovopravne zalezitosti okolo pody. To pre filmy nikdy nie je dobre, ked sa v jednom snimku riesia 2 - 3 veci naraz., lebo to odputava pozornost. V roli pistolnika, ktory ma zabit bieleho bizona sa predstavil Charles Bronson /seria Death Wish/ a v roli indianskeho nacelnika zas mohutny Indian Will Sampson /One flew over the Cuckoo´s Nest/. Snimok je takto len mixom zaujimavych myslienok a filmarskych postupov. Preco sa vsak oplati film pozerat je zaverecny lov na bieleho bizona, ktory je miestami umely, ale jeho rev nahana ciastocne strach. 60 % ()

Galerie (25)

Zajímavosti (14)

  • Pôvodnú hudbu tohto filmu zložil David Shire, no táto partitúra bola zamietnutá pre príliš melodickú a prehnanú hudbu. Producenti rýchlo najali víťaza Oscara Johna Barryho, ktorý minulý rok spolupracoval s Dinom De Laurentiisom na filme King Kong (1976). Barry napísal pre film hudbu, ktorú v jeho dosť neromantickom a charakteristickom štýle, na ktorý boli jeho fanúšikovia zvyknutí. (Arsenal83)
  • Kim Novak zarobila na vtedajšiu dobu astronomických 50 000 dolárov len za 3 dni práce. (Arsenal83)
  • Kim Novak nehrala vo veľkom filme už niekoľko rokov, keď sa mala objaviť v tomto filme. Bola z toho dosť nervózna, čoho si všimol Charles Bronson a rozhodol sa jej pomôcť. Úmyselne prvých pár vzájomných replík pokazil, čím sa Kim Novak úplne uvoľnila a tréma opadla. (Arsenal83)

Reklama

Reklama