Obsahy(2)
V Paříži, miluji Tě se sešli světoznámí režiséři, mezi něž patří bratři Coenovi, Gus Van Sant, Gurinder Chadha, Wes Craven, Walter Salles, Alexander Payne a Olivier Assayas, aby společně ukázali Paříž způsobem, jaký tu ještě nebyl. Natočen lidmi stejně kosmopolitními jako město samo. Americký turista vidí rasové napětí a paranoidní vize města. Mladá emigrantka pracuje v buržoazním prostředí. Americká hvězdička natáčí film. Muž neví, zda být s manželkou nebo milenkou. Mladík pracuje v tiskárně a touží po jiném muži. Otec se pere se vztahem ke své dceři. Pár se snaží okořenit svůj sexuální život. To je jen pár zážitků, které tvoří PAŘÍŽI, MILUJI TĚ... (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (636)
Velmi příjemný zážitek, vyladěný především na vlnu pohodové melancholie a milostných záchvěvů. Pokud si odmyslím opravdu pitomou a nesourodou Doylovu Porte de Choisy a situace, kdy si autoři kraťas zaměnili s lacinou kýčovitou agitkou (především Quais de Seine), jsou tu samé více či méně kvalitní a zajímavé malé příběhy, z nichž o hlavu vyčnívá francouzsky šaramantní Sylvain Chomet (tak má vypadat osobitost na ploše několika minut) a fantastický Payneův kraťas, který očima cizinky řekne o Paříži více než většina předchozích povídek dohromady. Osobně mě velice potěšila i Nataliho vampýří blbina, Coenovic tradiční humoreska s "donnyovatým" Buscemim, minimalisticky sugestivní Loin de 16éme a řemeslně výborní (i když obsahově trochu chatrnější) Tykwer s Cuarónem. ()
Nemyslím, že by Paříž měla být lepším, láskyplnějším, nebo i prostě jen lidštějším městem, než jakékoliv jiné, avšak 18 režisérů dalo kamery dohromady, aby nás přesvědčilo o opaku. Pod jejich výpravou vypadá Paříž poeticky, zamilovaně, hořkosladce a zkrátka dost různorodě, ale vždy lidsky, neboť o skromných lidských příbězích tento film je. Některé jsou obyčejné (1. Montmartre, 17. Quartier Latin), méně (3. Le Marais, 5. Loin du 16éme) či více (9. Tour Eiffel, 11. Quartier des Enfants Rouges) zajímavé, až originální (14. Quartier de la Madeleine, 16. Faubourg Saint-Denis), jiné vyloženě slabé (6. Porte de Choisy), najde se i černohumorná jednohubka (4. Tuileries) a nejvíc se mi líbila 12. Place des fêtes o umírajícím čerňochovi. 7/10 ()
Žádný z příběhů není vyloženě špatný, ale většina není nikterak výrazná. Některé mě vyloženě nebavily (Chometovo pantomimické peklo, Nataliho upírská úchylárna a Doylovo kadeřnictví - wtf?), některé byly vážně dobré (Cuaron, Van Sant, Coixet) a některé prostě průměrné (Chadha, Coeni). Naštěstí je v tu i sedm dokonalých a velmi intenzivních minut Toma Tykwera, bez kterých bych si na celý film za týden nevzpomněla. ()
DVD/// Obsazení 8/10 Děj 6/10 Hudba 7/10 Prostředí 10/10/// +nádherné prostředí Paříže zužitkované do poslední uličky, až si jednou Paříž projdu, podívám se na tohle znovu a budu říkám tady jsem byl, tady to znám, pestré herecké obsazení, škoda jen že francouzské herce všechny neznám, v mnoha příbězích hodně kvalitní hudební doprovod -nejvíc mi vadila kvalitativní nevyrovnanost jednotlivých epizod a naopak některé mě natolik pohltili, že je škoda, že film nebyl jenom o nich/// 1.jednoduché, ale moji pozornost si to získalo a trošku pobavilo **** 2.krásný romantický příběh, mám rád happy endy ***** 3. pobaví závěrečná pointa, jinak mi tu ale chybělo něžné pohlaví *** 4. No nechtěl bych :D Steve Buscemi to výborně zahrál **** 5. Pochopil jsem, ale nezaujalo mě to ** 6. Tak tohle byla blbost a navíc dlouhá, naštěstí už zapomínám o čem to bylo * 7.Krásné ale smutné, velice silný příběh **** 8. Kvalitně zahrané, ale tohle šlo úplně mimo mě a vůbec to do filmu nezapadá * 9. Upoutá a pobaví, vlastně tohle bylo hodně zábavné a ve Francii jsem taky potkal pár mimů .-) **** 10. Fakt, že je to točeno na jeden záběr dodává snímku na kvalitě, škoda že na herce nebylo moc vidět *** 11. Jediný co si z toho pamatuji je Maggie. Vím že mě to trochu zaujalo, ale asi ne natolik abych si to druhý den pamatoval *** 12. Velmi silně to na mě zapůsobilo, velice drsná epizodka ***** 13. Tohle mě moc nebavilo, i postavy mi byly lhostejné ** 14. Frodo je pytlík a žádnej úpír, úplně scestné, nereálné jak z jiného filmu ** 15. Tak tohle bylo hodně dobré, i když jsem čekal spíš hororovou epizodku, ale rozhodně duchařsko-romantické povídky mám rád **** 16. Vůbec nejkrásnější povídka, krásná Natálka a dechberoucí zpracování ***** 17. Sympatičtí herci, dobře napsané dialogy, malé "hostování" Gérarda Depardieu ve vlastním filmu **** 18. Závěr, krásný, chápající , dobře odvyprávěný, ale nechtěl bych být vypravěčem ***/// Celkem 74%/// ()
Skvělej originální film sespojovanej z 18ti povídek, každá od jinýho režiséra, ale nelze prostě nevidět, že těch povídek je až moc a ztoho plyne, že některý jsou až přespříliš krátký a tak se dost často stává, že jsou nedořešený. V úvod jsem si dokonce myslel, že se to třeba v druhý polovině ještě dovysvětli a doodvypráví, ale nestalo se tak a je to fakt velká škoda, protože zrovna ty příliš rychle useknutý, se mi nejvíc líbily a docela mě mrzelo, že se musim s tim příběhem a postavama, který sem si během pár minut oblíbil, tak rychle rozloučit. Nicméně druhá polovina je už lepší, tam jsou povídky ucelený a některý fakt skvělý, hlavně teda od bratří Coenů je dobrá, sice se nejedná o žádnou romantiku, jako ve většině ostatních příběhů, ale Steve Buscemi prostě nikdy nezklame a ještě se mi líbila povídka od Nataliho s Elijahem Woodem. Ale jsou i takový povídky, který sice nejsou špatný, ale člověku nic neřeknou a akorát zabírají místo těm lepším, který by se daly pak víc rozvinout, ale i tak se tenhle film nedá hodnotit jinak než pozitivně. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (8)
- V šiestej poviedke ("Porte de Choisy" - Christopher Doyle) sa na fotografiách v kaderníckom salóne viackrát objaví Amélia z filmu Amélia z Monmartru (2001). (sad47)
- Režisér Julio Medem měl také natočit jednu z povídek. Ač jí i začal připravovat, tak nakonec musel odmítnout, jelikož termín realizace kolidoval s natáčením jeho nového celovečerního filmu. (DaViD´82)
- Původní záměr byl natočit rovných dvacet povídek. Každá by se přitom odehrávala v jednom z dvaceti pařížských obvodů. Sice to tak bylo i zrealizováno, ale pro finální sestřih byly vynechány dvě povídky představující XV. a XI. obvod čili se od záměru odstoupilo. (DaViD´82)
Reklama