Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Charismatický šílenec a fanatický vrah Charles Manson se obklopil sektářskou skupinou lidí, kteří na jeho rozkaz neváhali s nevídanou brutalitou zabíjet nevinné. Úkol odhalit a rozplést pozadí bizarního vraždění jednoho z nejbestiálnějších maniaků, který květinová šedesátá léta proměnil v jatka, nebude jednoduchý... Spisovatel Vincent Bugliosi, podle jehož románu bylo toto temné drama natočeno, se aktivně podílel na vyšetřování patrně nejděsivější zločinné série v dějinách Spojených států - řádění fanatického vraha Charlese Mansona a skupiny jeho přívrženců. Kdo byl tento charismatický šílenec a co zapříčinilo, že se obklopil sektářskou skupinou lidí, kteří na jeho rozkaz neváhali s nevídanou brutalitou zabíjet nevinné? Od jeho narození až po soudní přelíčení budeme sledovat osudy jednoho z nejbestiálnějších maniaků v novodobé historii světa. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (36)

HateBreeder 

všechny recenze uživatele

Tento snímek na mě docela zapůsobil a to i přes jeho stopáž a natahovaný konec. O Charliem Mansonovi jsem slyšel už dost dávno, o jeho krvavém tažení a vraždách, díky kterým si vysloužil statut jednoho z nejznámějších, nejšílenějších ale také nejpodivnějších zabijáků americké historie. Nevím, jestli se někdy někomu podařilo přijít na to, co se tomuto muži skutečně honilo hlavou a proč kvůli jeho "vizi" zemřelo tolik nevinných lidí. Výpovědi lidí se lišily - někteří jej měli za pomatence, který to vše dělal pro svě potěšení, jiní v něm spatřovali novodobého mesiáše, jehož skutky měly jakýsi skrytý význam s ohledem na budoucnost světa. Také tu ale byly názory, že to byl vysoce inteligentní člověk a svým konáním si přišel nejen na slušné peníze, ale také si zajistil slávu (především díky brutálnímu zavraždění manželky Romana Polanského - americké herečky Sharon Tate) a hlavně nesmrtelnost. Ať už to bylo jakkoliv, jedno se mu upřít nedalo a to jeho schopnost manipulace s lidmi. Jeremy Davies zvládl svoji úlohu ve filmu výborně, jeho zanícené řečnické projevy, pohled maniaka, náladovost, to vše nám příblížilo Mansonovu temnou stránku, ale také dokázal poukázat na zdánlivě lepší část tohoto člověka a představit tak vizionáře, který se snaží lidem ukázat lepší svět, kde "všechno patří všem, kde neexistují žádné zábrany a smrt je pouhou iluzí. Schopnost manipulovat s lidmi byla ve filmu dobře vidět také u závěrečného soudního přelíčení, když už celý svět věděl, co je Charles zač. I tehdy měl své věrné stoupence pořád ve své moci a oni v něj stále a navzdory skutečnostem nepřestávali věřit. Jeho "odkaz" nezemřel a je jisté, že se stal inspirací pro mnohé další. Helter Skelter, Mansonova údajná rasová válka měla změnit svět a on měl na jejím konci stát na vrcholu. ()

BlackTom 

všechny recenze uživatele

Film o Charlesovi Mansonovi by som vedel spracovať aj lepšie, je to fascinujúca postava. Lenže toto sa nedá ani len nazvať filmom, to je naozaj "Helter Skelter". Jednu * dávam za hlavného predstaviteľa, ktorý ma dostal svojim diabolským pohľadom a druhú * za pár fajn scén. Odporúčam ľuďom, ktorý chcú natočiť film o Charliem aby sa viac zamerali na Charlesovo detstvo a psychológiu postavy ako na otrepanú klasiku so zavraždením Polanskeho ženy. Nie, nie som žiaden neznaboh alebo čo, ale urobiť z neho vraždiace monštrum tiež nie je bohviečo. Ak to vedia urobiť so ženskou a menej známou (film Monster s Ch. Theronovou) tak prečo nenatočiť kvalitný film aj o najslávnejšom masovom vrahovi (ktorý vlastne nikoho nezabil) éry hippies a aj dôb nasledujúcich. A možno by potom tiež nabrali nejaké tie Oscary :)) P.S.: Charles Manson mal v base na čele hákový kríž, nie klasický kresťanský. To len pre detail. ()

Reklama

merigieren 

všechny recenze uživatele

Celkem věrohodně natočené, dokonce sem si myslel že ten film je z té doby :-) Těžko hodnotit obsah, po celou dobu sem tak nějak čekal až bude odhalen motiv těch zajímavých manipulací, ale bohužel nic uspokojivého nebylo (možná naštěstí). Za zmínku stojí láskyplně se usmívající dívky, jež vás bez váhání podříznou... ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Ou jé, vyšokujem celej svět tím, jací jsou lidé svině. Podobné heslo si asi vytyčili páni tvůrci, napsali si ho velkým písmem na ledničku a potom se dali podle seznamu do práce. Dojemné scény pro slabší povahy - těhotná manželka si telefonuje s milujícím manželem. Moderní přiblížení kůl mladické generaci - akční střihy, akční tripy a akční body (myšleno jako podstatné jméno od slovesa bodat). Srdceryvné scény pro celé spektrum diváků - zdrcený manžel klesá na kolena. Chvilka hádanek pro latentní psychology - Mansonovy bláboly a permanentní úsměv Sexy Sadie. Kopec nesrovnalostí pro šťouraly jako jsem já - desítky bodných ran na oběti(ích) a bílé oblečení zůstává bílé. Asi ho prali v Perwollu. Tímto se nechci nijak dotknout obětí nebo ten bestiální případ zlehčovat, jenom mi absolutně nesedl přístup, s jakým bylo v tomto filmu téma zpracováno. Za jeden z mála kladů bych označila výkon Jeremyho Daviese, ale tady mi zase příjde blbý ho chválit za to, že špičkově zvládl zahrát bestii. "Charlie has a way of taking the truth and making it a lie." ()

POciSEM odpad!

všechny recenze uživatele

Natoceno podle knizky Vincenta Bugliosiho. Statniho zalobce jenz poslal Mansonovu rodinku do chladku. Takze pohadka vycucana z prstu na zaklade vyslechu u soudu kde Mansonovy holcicky menily vypovedi jak na bezicim pasu. Samotnyho Charlieho vykresluje jako klauna co porad poskakuje a snazi se koulenim oci porad nekoho zhypnotizovat (i kdyz je fakt ze to obcas doopravdy udelal) no proste prehrava jak muze. Co se tyce hlavniho bodu filmu a to masakru na cielo drive tak sem byl docela na rozpacich protoze zabijaci vypadaly jako z reklamy na novy sampon a netekla ani kapka krve takze to cely vyznelo jako nechtena komedie. Dokoukal sem to cely abych zjistil neco dalsiho ale vic nez z tohodle odpadu se da dozvedet z par videi na youtube ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Skladatel Mark Snow použil pro tento film i některé motivy, které již jednou použil v seriálu Akta X (od r. 1993). (navabaca)
  • Keď Linda (Clea DuVall) prehľadáva peňaženku Rosemary (Isabella Hofmann), v zábere si je možné všimnúť karty VISA a MASTER. V roku 1969, kedy sa dej odohráva, sa karta VISA nazývala AmeriCard a karta MASTER zas Master Charge. Rovnako telefón akým Sharon (Whitney Dylan) hovorí bol zavedený až koncom 70tych rokov. (pancoyote)

Reklama

Reklama