Režie:
Vincent GalloScénář:
Vincent GalloKamera:
Lance AcordHudba:
Vincent GalloHrají:
Vincent Gallo, Christina Ricci, Ben Gazzara, Mickey Rourke, Rosanna Arquette, Jan-Michael Vincent, Anjelica Huston, Kevin Pollak, Kevin Corrigan (více)Obsahy(1)
Willy Brown (Vincent Gallo) právě po pěti letech opustil brány nápravného ústavu. Celou dobu však rodiče udržoval v omylu, že dělá přísně tajnou práci u CIA. Před sebou tak má tři úkoly. Nejprve musí najít vhodné místo, kde si může ulevit. Poté unese dívku Laylu (Christina Ricciová) a přiměje ji, aby před nic netušícími rodiči (Anjelica Hustonová a Ben Gazzara) sehrála jeho snoubenku. Nakonec si hodlá vyřídit účty s fotbalovým hráčem týmu Buffalo Bills, jehož špatný výkon dal do pohybu události vedoucí k někdejšímu Billyho zatčení. Výstřední černá komedie Osudová sázka skýtá zajímavý pohled na život jedné zkrachované existence. (Cinemax)
(více)Recenze (139)
Muzikálem říznuté komediální drama o dopadech dávného finále Super Bowlu a plného močového měchýře na osudy dvou dětinských ztroskotanců.. Gallo potvrzuje pověst svébytného tvůrce, co nešetří nápady (čtyři úhly pohledu při rozhovoru u kuchyňského stolu či závěrečné audiovizuální pošušňáníčko ve striptýzovém klubu) a zároveň nepopíratelným charismatem táhne svůj snímek o zranitelném, rádoby drsném loserovi na scestí až k chutně přesládlému konci s horkou čokoládou na konci tunelu. Chystat se Vincent se svým nevyzpytatelným, vše propichujícím pohledem políbit ruku vznešené dámě, nevěděl bych, jestli opravdu přijde šarmantní gesto, či ji dotyčné uhryzne v zápěstí.. ()
Čím to je, že filmy, ktoré sa zvyknú nazývať nezávislými na mňa pôsobia ľudsky? Gallo u mňa zabodoval na 100%. Tento film som náhodou našiel na jednej slovenskej komerčnej stanici o jednej po polnoci. Už na prvý pohľad sa mi zdalo, že to môže byť zaujímavé, ale bolo toho oveľa viac. Gallo je sám o sebe zaujímavý týpek, ktorého výkony by som možno tak trochu mohol prirovnať k herectvu Toma Waitsa. Výborné bolo aj to, že sa mu podarilo zohnať do castingu aj ostatných výborných hercov. Zahrať priemerných, navonok ničím zaujímavých ľudí je omnoho ťažšie ako dopredu vyprofilované klasické filmové charaktery. Samotný príbeh na mňa pôsobí veľmi ľudsky. Balancuje na hranici komédie a drámy, avšak je plný aj psychológie vyjadrovanej bez slov. Postavy sa pohybujú vo svete, kde len predstierajú, že všetko je ako má byť. Či je to už klamanie o väzení, hranie sa rodičov na rodičov (vynikajúca Anjelica Huston) alebo lož o priateľke. Postavy sú osamotené i keď nežijú samy. Nie sú schopné vzájomnej komunikácie i keď sa medzi sebou rozprávajú. Ulice sú prázdne, slnko nesvieti a zlepšenie je v nedohľadne. Prvotný vplyv na zmenu správania a postojov hlavnej postavy nemajú priatelia ani rodina, ale reklamný bilboard. Do poslednej chvíle čakáme, ako sa samotný príbeh skončí i keď spôsob rozpávania je okrem flashbackov a záverečného "flashbacku" vlastne priamočiary. Zaujímavý sa mi zdal tiež spôsob snímania kamerou (hlavne "rozhovor" za stolom s rodičmi), ktorá sa pohybovala okolo diania v akýchsi 90 stupňových obratoch alebo vďaka jej statickosti sa stávalo to, že postava vystúpila zo záberu, či bola doň vsadená zvláštnym spôsobom (telefonické rozhovory Gallovej postavy s "Hňupom"). Dobrý bol aj výber hudby, exteriéry a interiéry alebo aj také maličkosti ako Gallova chôdza, či jeho červené topánky :). Filmu nozaj nie je čo vytknúť a patrí do skupiny filmov, ktoré vás prekvapia v čase, keď máte pocit, že už vás len málo čo môže nadchnúť. Neviem, či by som film zaradil medzi najlepšie, ktoré som kedy videl, určite však patrí medzi najzaujímavejšie. ()
Barokní andělíček v podání Christiny Ricci zachraňuje téměř zahozený život pichlavého Vincenta Galla. Ona je vážně: "Něžná i proradná, krutá i bezradná..."Jenom nechce mít jeho hlavu na míse, ale ve své posteli. Miluji způsob, jakým ho poddajně manipuluje tam, kde ho chce mít a on si to ani neuvědomuje. ()
"Bufallo '66" je výborně napsaný film, který má (navzdory stížnostem zdejších uživatelů na svou pomalost) poměrně dost hravou stylistickou stránku. Kromě dominantních statických frontálních záběrů je obohacen o kabaretně laděné výstupy, "zpomalovačky" či oříznutý obraz. Ve scéně rodinné večere dokonce série frontálních záběrů vytváří pocit dezorientace v prostoru (a času), přičemž je docela zábavné odhalit princip toho, jak to funguje...Nikterak hluboko pod tím vším pak tkví zamyšlení nad tím, jak moc nás ovlivňují osudové okamžiky a dny našich životů nebo spíš právě to, jak se k jejich výsledkům umíme postavit. A konec filmu je krásný a přesto nepůsobí otravně přesládle, i když v něm sladkost jako chuť hraje důležitou roli. ()
Jak můžou rodiče zkurvit celý život? Vincent Gallo hraje velmi uvěřitelně chlapíka, jehož jediná hodnota je omezena na bowlingovou skříňku. Ironický a velmi bizardní snímek, který mě zprvu obtěžoval svými zbytečně dlouhými scénami a nulovou dynamikou. O postavě Christiny Ricci si těžko lze něco myslet, když se o ní až do konce filmu nic nedozvíme a důvody proč zůstává s hlavním hrdinou jsou rovněž dosti bizardní. Strach se mění v lítost a poté v lásku? Ale právě tápání po těchto motivech mi donutilo k takovému zamyšlení nad snímkem, které zřejmě Gallo chtěl. Pár scén je geniálních (bowling, "postelová" scéna v motelu a fantasie ve strip baru). ()
Galerie (38)
Photo © Lions Gate Films
Zajímavosti (8)
- Auto, kterým jezdí Layla (Christina Ricci), je Toyota Corolla AE86, jinak také nazývaná Toyota Sprinter Trueno ve verzi Coupé. (lskala)
- Jako hlavní místo, kde se natáčely exteriéry, použil Vincent Gallo dům svých rodičů v Buffalu. (Witta)
- Christina Ricci a Lance Acord měli obtížné pracovní vztahy s Vincentem Gallem, což Gallu veřejně znevažovalo pro vydání filmu. Anjelica Huston se s ním po natáčení nesetkala a Gallo tvrdil, že také způsobila, že film byl odmítnut filmovým festivalem v Cannes. (newpage)
Reklama