Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Známý šerif Wyatt Earp, skončil s prací šerifa a rozhodl se spolu se svými bratry Virgilem a Morganem a svými manželkami odjet do Tombstonu, v jehož okolí je velké naleziště stříbra. Po příjezdu to Tombstonu je uvítá okresní šerif John Behan, který se o bezpečnost města příliš nestará. Pak se bratři seznámí s místním šerifem Fredem Whitem, který jim řekne, kde co seženou a varuje je před návštěvou baru Orientálce, jelikož tento bar už nestojí za nic. To Wyatta zaujme a jde se seznámit s majitelem Miltem. Wyatt se dá s Miltem do hovoru a hned pochopí proč není tento bar vyhledávaný. U hráčského stolu sedí John Tylor, vykřikuje a chová se celkově neomaleně, což se Wyattovi nelíbí a zakročí. Tylor neví s kým má tu čest, ale když to zjistí odejde a Wyatt se s Miltem domluví na pětadvaceti procentech zisku za ochranu, proti podobným živlům a bar začne zase prosperovat. Tombstone má problémy s kovboji, kteří se zákony neřídí a díky své brutalitě dostanou vždy co chtějí. Jeden z kovbojů, Kudrnatý Bill, zastřelí šerifa Whitea, který chtěl Billa zastavit, když si jen tak pro radost střílel ve městě. Wyatt Billa odzbrojí a hned na to přijdou usedlíci, kteří chtějí Billa pověsit, ale Wyatt je spolu s šerifovými pomocníky zastaví, stejně tak i Billovu partu. Další den se prožene městem banda kovbojů a Virgil Earp se zakouká do vyděšené tváře matky a rozhodne se ujmout funkce šerifa. Město vydá vyhlášku o zákazu nošení zbraní a k Virgilovi se přidá i bratr Morgan, ale Wyatt je naštvaný jejich rozhodnutím, jelikož se už nikdy nechtěl dostat do žádné přestřelky. Wyatt se sám dostane do potíží s kovboji, kteří se chtějí pomstít všem Wyattům, a když se téhož dne kovbojové vrátí s bojovnou náladou, přidá se k bratrům i Wyatt a jeho kamarád, karbaník Doc Holliday vážně nemocný tuberou. Vydají se za kovboji, aby je odzbrojili, strhne se přestřelka, Earpové vyhrají jen Virgil má postřelenou ruku. Když je po všem chce je okresní šerif zatknout, ale Wyatt mu to nedovolí. Okresní šerif si všiml, že se herečka Josephine, kterou chtěl mít pro sebe zakoukala do Wyatta a vysvětlí jí, že město ovládne jen jeden muž a Wyatt to není. Herečka běží večer varovat manželky Earpů, že se na ně něco chystá, a když tam nějaký muž vejde do dveří, začne pálit, ale děvčata se schovají. V baru je zastřelen Morgan a byl napaden i dům starosty a zastřelena starostova žena. Venku osloví Wyatta tři kovbojové, kteří hodí na zem červené šatky označující kovboje a nabídnou Wyattovi svou pomoc, jelikož nechtějí mít nic společného s útokem na bezbranné ženy... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (245)

viperblade 

všechny recenze uživatele

O Wyattu Earpovi jsem toho opravdu moc nevěděl (dokonce jsem neměl tušení, že někdo takový opravdu existoval, vždycky jsem si myslel, že to je jen fiktivní postava) a opravdu jsem netušil, že Tombstone je film o něm (myslel jsem si, že to je "jen" další western). Byl jsem rád, když jsem po zhlédnutí tohoto filmu zjistil, že tohle není jen další western, ale na dlouhou dobu (z novějších mě napadá pouze snímek 3:10 to Yuma) poslední pravý zástupce svého žánru. Tombstone je film o špinavé době se špinavýma chlapama, kteří se s ničím nepářou, kteří střílí, místo toho, aby mluvili. Je to film s tak skvělou westernovou atmosférou, že byste ji mohli těžit a prodávat do horších westernů. Zkrátka a dobře, do filmu jsem šel naprosto nepřipravený, ale jakmile skončil, tak mi bylo jasné, že tohle byl poctivý western, jaký jsem už hodně dlouhou dobu neviděl. Jednoznačných 100 %. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Koukám, že nejsem jediný, komu tenhle film v devadesátkách unikl. Tak jsem to dnes napravil. Hend v úvodu vás doslova oslní celá plejáda tehdy známých hereckých legend, dnes už zvolna odcházející do hereckých důchodů. Filmu není moc co vytknout. Tombstone vypadá parádně a nádherná je i celá ta divoká Amerika vůkol. Tehdy to byl takový ten přelom Divokého západu a moderní doby. Byla to doba kdy začaly psát zákony nejednoho státu a kdy pomalu ale jistě začalo platit právo. Pistolníků a různých band bylo čím dál tím méně, něco vykosili šerifové a něco rozvěsily soudy po šibenicích. Divoké bandy na koních začala v ulicích vytěsňovat první auta a leckdo včetně Earpa, kdo se dožil přirozené smrti stářím umíral v úplně jiné době. Době, kdy nebe brázdila letadla, dožky a jezdce nahradila auta a v domech se místo svic a petrolejek svítilo elektřinou... Doba éry cowboyů odešla a stala historií opředenou legendami s kupou slavných dodnes známých jmen. Herci byli super včetně záporáků, jen se to ke konci krapet táhlo. Ja vím, že to bylo točeno o Earpovi a jeho životě, ale místy se hodně kecalo. Potěšila mne účast starého Ch. Hestona v roli farmáře Henry Hookera. Hend jsem ten jeho kukuč poznal! :-). Někdo to tu v rámci tehdejších počinů v rámci žánru western srovnává s Tancem s vlky, ale podle mne to na Tanec nemá.  To ale může samozřejmě někdo vnímat úplně jinak. Dávám tedy za 4 rudé šátky. * * * * ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Film, který je bohužel trošku ve stínu Costnerova Wyatta Earpa. Oproti Earpovi má výhodu, že je o hodinu kratší a tudíž není zbytečně bržděn historkami z Earpova mládí. Stejně jako u Costnerova Earpa i tady mě nejvíc zaujala role Doca Hollidaye a výkon Vala Kilmera. (Prostě tuberácký karbaník je hodně silná postava) ()

choze 

všechny recenze uživatele

SPRAVEDLNOST PŘICHÁZÍ DO TOMBSTONE! V první polovině 90. let se díky oscarovému úspěchu TANCE S VLKY westernu po dlouhé době zase dařilo a to tak, že hodně. NESMIŘITELNÍ (1992) v menším zopakovali oscarovou žatvu, TOMBSTONE (1993), WYATT EARP (1994) a RYCHLEJŠÍ NEŽ SMRT (1995) přinesly alespoň proklatě kvalitní zábavu a PISTOLNICE (1994) a DIVOKÝ BILL (1995)... jenom zábavu. Oba filmové eposy o Wyattu Earpovi a jeho nejlepším kámoši Docu Hollidayovi jsem si okamžitě zamiloval. Hrdinové mají takové charizma, že se od něj odrazí i kulka, z padouchů mrazí a nevyhnutelný finální střet dobra se zlem je brutálně vygradovaný a monumentální. Najdete tu pravé chlapské přátelství i hluboký vzájemný respekt mezi nepřáteli, zbožné přání očistit se od svých hříchů a marnou snahu začít znova, těžké osobní ztráty i zakázanou lásku. U TOMBSTONE dlužno podotknout, že má perfektní expozici záporáků, kteří hned v úvodní scéně přepadnou svatbu, povraždí svatebčany, popraví ženicha, skupinově znásilní nevěstu a pokud by přece jen ještě někdo pochyboval o tom, že jsou to vzteklí psi, které je zkrátka potřeba utratit, tak zastřelí kněze. Takhle se exponuje zlo! Oba filmy jsou prvotřídní ukázkou a poctou žánru a přehlídkou hvězd, úderných dialogů, drsných hlášek a dynamické akce. WYATTA EARPA mám ale o trochu radši, titulního hrdinu zachycuje plastičtěji, Costner je Costner a i Quaid jako Doc Holliday se mi líbil víc než Kilmer. "PROČ TO SAKRA DĚLÁŠ, DOCU?" - "WYATT EARP JE MůJ PŘÍTEL." - "NO A? JÁ MÁM SPOUSTU PŘÁTEL." - "JÁ NE." ()

Derek 

všechny recenze uživatele

"ja se vratim, a se mnou prijde ZAKON!" tak pravil Limonadovy Joe, v pripade legendarneho westernoveho serifa Wyatta Earpa to je "You tell 'em I'm coming! And Hell's coming with me you hear! Hell's coming with me!"... v porovnani s Costnerovym skorej zivotopisnym pojatim historie tohto pistolnika reziser Cosmatos (ktory sa po Rambovy 2 producentovy Vajnovy opat osvedcil) vsadza na akcnejsie pojatie divokeho zapadu a pumpuje akcnost i do pasazi kde sa viac menej nic nedeje ale napatia a atmosfera srsi z kazdej sekundy filmu (i ked skoda zbytocnej romantickej linky ktora celkovu stopaz trocha predlzi) a to i vdaka bombastickemu obasadeniu (na strane zakona mena ako russell, kilmer, bill paxton, sam elliot, michael rooker versus powers boothe, michael biehn a jason priestley!) ktoremu napriek russellovy s jeho (udajne skutocnym) knirom kraluje val kilmer hrajuci v zivotnej forme v ulohe Earpovho kamosa Doca Hollidaya... skoda ze finale pride o nieco skorej ako by sa mi pacilo, ale stale ide o nedocenenu westernovu klasiku... ()

Galerie (18)

Zajímavosti (51)

  • Scenárista Kevin Jarre začal film také režírovat. Natočil všechny scény s Charltonem Hestonem a poté byl vyhozen. Kurt Russell ze strachu, že studio natáčení ukončí, přesvědčil všechny, aby pokračovali v natáčení a sám se neoficiálně chopil režírování snímku, dokud studio neposlalo George P. Cosmatose, aby film dotočil. (liquido26)

Reklama

Reklama