Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

Divočák 

všechny recenze uživatele

Kobra měla velice slušný náběh stát výborným ačním filmem - pokud by tedy ovšem nebylo Slyova "úžasného" scénáře. Ten totiž absolutně neví, na kterou stranu to hrát. Ze začátku se Kobra tváří jako detektivka, ale na detektivku má až příliš řídký děj; ke konci se tváří jako akční film, na akční film je ale její první část až příliš "neakční" a když už přichází na to nejlepší, samotnou úžasnou postavu hláškujícího detektiva Mariona "Kobry" Cobrettiho, šetří s ním Slye jako komunisti s pomerančema a místo aby ho nechal vyniknout, ho pořád někam hloupě staví do kouta. Když si k tomu navíc přičtete, že hlavní záporák (s tváří Shao Kahna) působí spíš jako oplzý úchyl než mesiáš nového věku a Niellsonová v mnoha scénách nebezpečně připomíná chlapa, je mi to líto, ale nad *** jít nemůžu. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No cekal jsem vic, i kdyz ve Stalloneho filmografii se jedna o jeden z tech povedenejsich filmu. Zapletka je pro takovejhle typ filmu klasicka, ale dava vyniknout Stallonovi, kterymu podobny role jdou dobre. Par prestrelek je slusnejch a hlavni zaporak je taky v pohode, ale nejak mi chybelo nejaky vetsi vzruso a film se, az na par vyjimek, jen tak pomalu tahne. Aspon, ze film neni moc dlouhej a nestihne zas tak moc nudit. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Vyhodím to tu do luftu!“ – „Ja tu nenakupujem.“ V r. 1986 mal za sebou Sly trháky ROCKY a RAMBO, no jeho výlety mimo ring a džungľu doplatili na nezáujem jeho fanúšikov, ktorí ho proste mimo daných dvoch rolí v ničom inom akoby ani nechceli vidieť. Kobra situáciu zmenila; hoc má z nejakého ktovieakého dôvodu povesť prepadáku, v skutočnosti to bol trhák (celosvetová tržba 160 miliónov pri trápnom 25-miliónovom rozpočte). Stallone si obliekol špičkový čierny plášť, strčil zápalku do kútika nedbalo zarastených úst, nahodil riadne tesné rifle, osvojil si nekompromisné vystupovanie, nasadil OBROVSKÉ slnečné okuliare, obul kovbojské topánky, strčil samopal za opasok a dosadil vedľa seba chvíľkovú sexbombu 80. rokov, Dánku Brigitte Nielsen (v rokoch 1985 - 1987 jeho manželku a hereckú rivalku v ROCKYM IV a údajnú milenku jeho najväčšieho žánrového konkurenta Arnolda Schwarzeneggera, s ktorým pracovala na ČERVENEJ SONJI). Napísal si na telo scenár, na režisérsku stoličku dosadil kamoša Cosmatosa (RAMBO II) a dej zasadil do takmer až apokalyptického veľkomesta, v ktorom dochádza každých 30 sekúnd k vražde (!) a denne k 250 znásilneniam (!?). Teraz fakt neviem, či je to chyba dabingu, alebo to tam scenárista (náhodou Sly Stallone osobne) fakt dal. KOBRA každopádne zápletkou pripomína DRSNÉHO HARRYHO: nekompromisný policajt v hnusnom veľkomeste pátra po sériovom vrahovi, ktorý nie je tak úplne sériovým vrahom. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Marion Cobretti je vlastně až comicsová postava, jejímiž charakteristickými znaky jsou obří zrcadlovky (s kterými nejspíš chodí i spát), párátko (nebo co to je) v koutku úst (že by Stallone viděl Chow Yun-Fata?), pistole s vyobrazenou kobrou, boty na podpatku, velmi pochybný vztah k zákonům, extrémně namachrované ego a trochu křečovitá snaha o hlášky za každou cenu. Je samozřejmě jasné, že i kdyby ona sekta (jejíž členové každou chvíli cinkají dramaticky sekerami o sebe) měla tisícihlavou členskou základnu, neměla by šanci. Ale na druhou stranu to aspoň zkusili. Cobra jsou zakonzervovaná osmdesátá léta - z toho si musí hodnocení vyvodit každý sám. 70% ()

woody 

všechny recenze uživatele

Reagan v Bílém domě a americká kinematografie nacionalisticky zobrazující své hrdiny. Osmdesátými léty ani v nejmenším neopovrhuji. Vzniko spousta výborných filmů - Návrat do budoucnosti. Jednoduché a přece geniální komedie s Johnem Candym, Billem Murrayem, M.J. Foxem. Spousta ultrabéček - Komando, Chuckie a jeho Delta Force, Majkl a jeho emerikn nindža! Ovšem pokud jde o atmosféru prohnilého velkoměsta a jeho násilností, kingem jsou pro mně léta sedmdesátá. To bylo to období disca, politikcé nekorektnosti a brutálních vražd, které se neskrývají v přítmí jako v 60-tých letech, ani nejsou krvavé a komiksově přehnané jako v 80-tých. To Clint střílel padouchy kanónem ráže 44 do hlavy a mučil je šlápnutím na rozřezanou nohu. V té době Charles chodil do metra nebo podchodů a střílel narkomany a pankáče. A Jon s Dustinem se živili jako gigolové... Kobra se ničemu takovému nevyrovná. Atmosféra je zde nulová, záporáci maximálně tak vypadají úchylně a uchylně se smějí a tváří se jak kdybych jim přejel po řiti smirkovým papírem. A nepřipadal vám Marrion trochu zženštile s tou svojí slonovinou pistolkou? ;-) Kdyby alespoň dobře natočili akční scény. Fádní, bez šťávy, zlatej Chuckie a jeho round-haus-kik. Připomínkou starých časů je jen úlisný A. Robinson, který však podle očekávání dostane přes držku. Sylvestrův nejslabší film - Rambo 3 měl alespoň scénu "vrtulník vs. tank" :-) ()

Galerie (70)

Zajímavosti (29)

  • Cobrettiho (Sylvester Stallone) auto je upravené Mercury Monterey. Pro film byla použita celkem čtyři v různých stadiích poškození, dvě byla z roku 1949 a dvě 1950. Jedno z nich patřilo přímo Sylvesteru Stallonemu a v roce 1994 bylo ukradeno z jeho garáže. O pět let později bylo nalezeno, zrestaurováno a použito ve filmu 60 sekund (2000), kde vystupuje pod jménem "Gabriela". (Stejšn)
  • Zabijákův nůž byl speciálně pro film navržen designérem Hermanem Schneiderem. (Fenk)
  • Na konci honičky, kdy Cobretti (Sylvester Stallone) nabourá díky psychopatům do stojící lodě je vidět, že oni do ni nabourali před ním. Pokračují ale v jízdě a ujíždí. Takhle měla honička původně končit, ale ve filmu se hodně stříhalo a měnily se scény. (Fenk)

Reklama

Reklama