Reklama

Reklama

Přejezd Cassandra

  • Československo Přejezd Kassandra (více)

Obsahy(1)

Skvěle obsazený katastrofický thriller plný napětí o tom, jak teroristé při přestřelce ve výzkumném ústavu rozbijí baňky s plicním morem a ukryjí se pak v mezinárodním expresu. Ten je izolován a má být odvezen do karanténního tábora... Mezinárodní zdravotnickou organizaci v Ženevě přepadnou teroristé. Postřelený strážný stačí zalarmovat ostrahu, jeden z teroristů však unikne. U druhého doktorka Stradnerová diagnostikuje vysoce nakažlivý plicní mor, kterým se nakazil v přepadené laboratoři. Pacient zanedlouho zemře. Terorista, kterému se podařilo uprchnout, se schová v transkontinentálním expresu směřujícím do Stockholmu – i on je s největší pravděpodobností nakažený. Případ vyšetřuje plukovník Mackenzie. Při kontrole seznamu pasažérů expresu zjistí, že ve vlaku se nachází též známý neurolog Jonathan Chamberlain. Plukovník se s ním zkontaktuje a pověří ho, aby zjistil, zda se terorista opravdu nachází v tomto vlaku. Jonathan se svou exmanželkou Jenny objeví teroristu ukrytého v zavazadlovém prostoru. Zdá se, že nákaza u něj už značně pokročila a protože se předtím pohyboval mezi cestujícími, u mnohých z nich se také začínají projevovat příznaky plicního moru. Situace je kritická. Mackenzie dostane příkaz odklonit vlak přes přejezd Cassandra do Polska, kde má skončit v karanténě. To by ale pro většinu postižených znamenalo smrt… (TV Prima)

(více)

Recenze (176)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Díky Kassandře jsem se zamilovala do katastrofických filmů, které ve velké míře vyhledávám i dnes a nechávám se jimi dokonale zblbnout. Máme tu vlak plný nevinných lidí a uprchlíka nakaženého smrtelnou chorobou. Nic nesmí vyjít na světlo. Nikdo se nesmí nic dozvědět. Vše musí být dokonale utajeno. Nikdo z vlaku nesmí za žádnou cenu ven. Vlak se řítí krajinou a v cestě mu stojí dávno nepoužívaný železniční most, který by nemusel vydržet váhu vlaku. Ta hromadu šrotu ji zcela jistě nevydrží. Samozřejmě, že tu jsou i nelogičnosti, ale ty velkoryse odpouštím. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Niektoré klasiky starnú rýchlo. Prejazd Kassanda ako zástupca katastrofického žánru má naozaj hviezdne obsadenie ale to je naozaj jediné čo mu po tých rokoch ostalo spolu s dobrým nápadom a občasnou atmosférou spôsobenou istou nepredvídateľnosťou. Lenže toľko logických nezmyslov pokope sa vidí aj v súčasnej béčkovej produkcii a nevidím dôvod nad tým prižmurovať oči kvôli dátumu vzniku. Aj v tej dobe sa totiž točili inteligentnejšie filmy. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Pětihvězdičkové drama plně spadající do kategorie výborných katastrofických filmů, natočených v šedesátých a sedmdesátých letech. Jeden z mála snímků, u kterých si v polovině přejete, aby ještě dlouho neskončil. Nemá tzv. hluchá místa, herecky je na vysoké úrovni, za což lze děkovat především výtečným R. Harrisovi a B. Lancasterovi. Stárnoucí Sophia Loren už sice není takovým idolem, jakým byla před patnácti lety, Přejezd Kassandra jí ale přesto sluší. Z vedlejších rolí nepochybně zaujme polský vystěhovalec a bývalý válečný zajatec Herman Kaplan v podání Lee Strasberga či drogový dealer a závislák, horolezec vydržovaný ženuškou německého zbrojaře Robby Navarro zahraný při svém mládí nepoznatelným Martinem Sheenem. Ve filmu se bojuje hned na dvou frontách, v sídle WHO v Ženevě (politické zákulisí, laboratoře pro výzkum virů) a pochopitelně v mezinárodním rychlíku Ženeva - Stockholm (měl ovšem zvláštní trasu, pokud jel přes Basilej a Paříž a dále přes Kodaň do Švédska).____V neposlední řadě lze pochválit i výtečný český dabing (CET 21 v roce 2002 = neuvěřitelný výkon) v čele s Borisem Rösnerem, Zlatou Adamovskou, Walerií Zavadskou a Aloisem Švehlíkem. A Goldsmith, samozřejmě, nám k tomu parádně hraje. Tohle bych být vámi rozhodně nevynechal. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Hvězdně obsazený, ale ne moc dobře zahraný železniční Outbreak, co se náhle změní na United 93. Jak už to v katastrofických filmech z tohoto období bývá, nechybí důraz na postavy a jejich minipříběhy, nicméně koroze času se projeví stejně jako na tom archaickém mostu od Eiffela. Že se tvůrci ani neobtěžovali skrývat měnící se lokomotivy nebo počet vagónů je jen špičkou ledovce logických děr a chyb, ale stolní světelná on-line vizualizace pro Lancastera ve velínu, to byla jiná. Kdyby ten potróblé lampas na ni místo žgryndů hodil čučku, tak by třeba zmerčil, že do Polska vedó glajze kolem Brniska.. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Film s poměrně hustou koncentrací podivných náhod, které do jednoho vlaku svedly cesty špičkového lékaře a smrtelně nemocného člověka, manželky německého zbrojaře, pamětníka holocaustu či tajného policisty a drogového dealera, film s řadou nepřesností, chyb (nejen zeměpisných) a jiných renonců, který je ovšem tak napínavý, že si člověk ničeho z výše jmenovaného skoro (!) nevšimne. Čeho jsem si ovšem všiml, a to dost, byla poslední čtvrtina snímku, která se zcela zbytečně zvrhla v "napínavou" (jako by děj snad potřeboval být ještě dramatičtější) akční podívanou plnou doslova nablblých přestřelek a umírání... A té nás mohli pánové od filmu opravdu ušetřit. Tři a půl hvězdy i za hudbu J. G. ()

Galerie (93)

Zajímavosti (9)

  • Filmový Cassandřin most je ve skutečnosti 565 metrů dlouhý a 80 metrů vysoký obloukový Garabit Viaduct, stojící v jižní Francii v provincii Cantal. Most stojí už 130 let a na rozdíl filmu se stále těší provozoschopnému stavu. (Lateef)
  • Charlton Heston odmítl hlavní roli, protože se mu nelíbilo 12 týdnů natáčení v Itálii a Švýcarsku, a byl také přesvědčen, že filmům o nemocech se nikdy nedaří v pokladnách kin. Peter O'Toole a James Coburn také odmítli hrát ve filmu. (Marek06)
  • Filmaři si evidentně nehlídali řazení vagónů rychlíku, protože červený restaurační vůz je v různých záběrech řazen obráceně (pozná se to podle toho, že tento vagón má na střeše sběrač elektrického proudu a ten je na vagóně jednou vpředu a pak zase vzadu). Ještě pět kilometrů před mostem nejsou na trati vidět žádné sloupy elektrického vedení s trolejí, ale kilometr před ním ano, ačkoliv nikde není žádná odbočka. Jízda vlaku se natáčela na různých místech a produkce si neohlídala, zda je trať elektrifikovaná či nikoli. Při vrtulníkové akci kolem trati opět chybí sloupy elektrického vedení a trolej. To by samo o sobě nebyla taková vada, kdyby vlak netáhla elektrická lokomotiva. Z minimálně tří záběrů těsně před katastrofou je vidět, že první třída (od lokomotivy po restaurační vůz) čítá šest vagónů. Ovšem do propasti se těch vagónů zřítí hned devět. (Robbi)

Související novinky

Zemřel O. J. Simpson

Zemřel O. J. Simpson

11.04.2024

Ve věku šestasedmdesáti let zemřel ve středu 10. dubna v nevadském Las Vegas bývalý profesionální hráč amerického fotbalu, úspěšný herec a později jedna z nejkontroverznějších osob americké kultury a… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno