Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (830)
Tak este teraz sa spamätavam z tohto depresivneho filmu. Ani som necakal, ze to bude az tak dramaticke, ale velmi dolezitu ulohu tu zohrala smutna klasicka hudba alebo hudba trosku podobna Philipovi Glassovi. Z mojho pohladu este o nieco temnejsia Tarantinovka, pretoze u Tarantinovych filmoch sa trosku zasmejem na ciernom humore. Hlavny hrdina si tu toho dost vytrpel, ale ta scena s chobotnicou alebo s jazykom boli odporne. Na Juhokorejsku kinematografiu perfektny film. Treba vidiet... 06.06.2009 ____ Min-sik Choi - (Oh Dae-su) +++ Ji-tae Yu - (Woo-jin Lee) +++ Hye-jeong Kang - (Mi-do) +++ Dae-han Ji - (No Joo-hwan) +++ Dal-su Oh - (Park Cheol-woong) +++ Byeong-ok Kim - (Pán Han) +++ Hudba: Seung-hyun Choi, Yeong-wook Jo, Ji-soo Lee +++ ()
Po druhom zhiadnuti som sa odvazil napisat komentar. Tento film sa neda brat inak ako kontroverzny. Nejde vsak ani o to ake brutalne sceny film obsahuje. Ide skor o obsahovu stranku ktora rozobera lasku medzi surodencami a opisuje ju ak nieco, co sa moze stat, a ak sa to stane je to stale predsa len laska. O to ako tazsie som to vstrebaval, o to tazsie a emotivnejsie na mna film vplyval. Pomsta a nenavist hadam v ziadnom inom flme nebola zobrazena v takej cistej, hrozostrasnej podbe. A to hlavne koli tomu akej chulostivej veci sa to tykalo. Inak povedane, drzte si radsej jazyk za zubami, pretoze sa moze stat, ze si ho budete mat neskor chut vyrezat. 10/10 ()
Pro me v soucasnoti vrchol asijske kinematografie. Intenzitou nekterych scen a reziserskou zrucnosti se da prirovnat snad jen k Ichimu. Skvele propracovany dej (o kterem nereknu ani slovo) a vyborni herci snad ve vsech rolich delaji z tohohle jihokorejskeho kousku opravdovy skvost. Je az smutne, jak v porovnani s timhle vypada americka produkce nudne a rutinne. ()
Oldboy je prostredným dielom Park Chan-wookovej voľnej trilógie o pomste. Podáva príbeh O Dae-su, priemerného muža v stredných rokov, ktorý je nedobrovoľne väznený pätnásť rokov v malej miestnosti. Čas si kráti tréningom boxu a a snovaním plánu pomsty. Keď sa dostane na slobodu za okolností rovnako záhadných, ako keď slobodu stratil snaží sa dopátrať odpovede na to, prečo bol väznený a pomstiť sa svojim väzniteľom. Bude však mať prečo žiť aj po vykonaní svojej pomsty ? A je vlastne O Dae su ten vykonávateľ alebo ten, na ktorom sa pomsta vykonáva ? Oldboy je jedna nádherná inovatívna hračka. Ako už napísal POMO je to jednoduchý príbeh sfilmovaný zložitým spôsobom, i keď na rozdiel od neho si nemyslím že tá zložitosť je zbytočná. Práve ona je dôvodom, že Oldboy pôsobí ako mnohovrstevnejšie dielo, než v skutočnosti je. Formálna stránka filmu je vypiplaná podobne ako u jeho súrodencov, avšak bez toho, aby po prvom opakovala a druhý predznamenávala. Miestami až videoklipový strih je kontrastne preložený dlhou sekvenciou bez strihu, spomienky sú sfilmované tak, že hlavná postava v staršej verzii chvíľu akoby s odstupom sledovala niečo čo sa už dávno stalo, chvíľu vidí seba v mladšej verzii a chvíľu sa mladšia verzia podieľa priamo na deji spomienok. Tradične výborný je aj výber hudby, či pôvodnej alebo prevzatej.. Pán režisér má asi dosť rád Vivaldiho a používa ho ešte radšej na obzvlášť brutálne scény, čo nádherne kontrastuje s optimistickou živelnosťou klasika. Oldboy je skrátka film, aký sa často nevidí. Je to film z kategórie „kladivom do hlavy“ a nikto by si ho nemal nechať ujsť. A i keď mám oboch jeho súrodencov o niečo radšej, nemôžem ho hodnotiť inak ako 10/10 Na záver ešte dve ponaučenia. Po prvé, ak Váš zubár počúva Vivaldiho, rýchlo ho vymeňte a po druhé, kto mi povie že Star wars sú najlepšia trilógia, toho ubijem obuvníckym kladivkom. ()
Čím dál více se utvrzuji ve své myšlence, že současná nejlepší světová filmová tvorba pochází z Asie - co film, to klenot. A Old Boy je jen další kousek do výtečné asijské kinematografie. A kousek je to parádní. Asi takhle nějak si totiž představuji očistec; téměř nikdy není vidět krev, přesto je Old Boy jedním z nejbrutálnějších a nejkrutějších filmů, co jsem kdy viděla. Skutečnou bolest totiž nepůsobí fyzické utrpení hlavního hrdiny Oh Dä-su, ale slova - ať už jeho nebo věznitele U-džina. Režisér Chan-wook Park buduje drsnou atmosféru od prvních titulků a všichni herci mu svými perfektními výkony pomáhají tvořit dokonalý celek. Vyzdvyhnout musím ještě hudbu, která se směle může měřit například s vždy tolik opěvovanými soundtracky Quentina Tarantina. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- Závěrečná scéna ve sněhu se natáčela na Novém Zélandu. (HellFire)
- Quentin Tarantino o snímku prohlásil: "Ten film je tarantinovštější, než cokoliv, co jsem kdy natočil já sám." (cubajz)
- Stejně tak bylo spontánní bušení hlavou Dae-su Oha, aby zastavil Mi-do ve čtení jeho diáře. (don corleone)
Reklama