Režie:
Takaši ŠimizuScénář:
Takaši ŠimizuKamera:
Tokušó KikumuraHudba:
Širo SatóHrají:
Megumi Okina, Misaki Itó, Misa Uehara, Jui Ičikawa, Daisuke Honda, Jódži Tanaka, Kandži Cuda, Júja Ózeki, Takako Fudži, Hirojuki Jokó, Miho FudžimaObsahy(1)
Dobrovolná sociální asistentka Rika Nishina (Megumi Okina) je požádána, aby přišla zkontrolovat jednu starší paní do jednoho domu, ve kterém se kdysi stalo něco strašného. Rika se tak zkříží s místní tajemnou kletbou nenávisti a musí přijít na to, co je ta kletba zač. (HanzoBureshi)
Videa (1)
Recenze (208)
Zrovna když si to u mě Takashi Shimizu dost pokazil prvním zpracování Ju-On a ještě pochybnějším Rinne, dostala jsem se k tomuto jeho remaku a po shlédnutí jsem byla velmi příjemně překvapená. Větší finanční obnos a trochu jiná dějová koncepce udělaly své a Ju-On: The Grudge se zařadil mezi ty nejlepší japonské horory, které upoutaly pozornost západního diváka. Strašáci se od první verze nezměnili, ale působí teď mnohem děsivěji (scéna s Kayako na schodech je o x řádů lepší). Nevýrazné hlavní postavy prvního pokusu byly redukovány na pár docela sympatických protagonistů a děj se taky už tolik nevleče. Jedna z nejlepších japonských duchařin. ()
Čistokrvný duchársky horor v najlepšej japonskej tradícii, pri ktorom tuhne krv v žilách. Príbeh, v ktorom pravdu o záhadnej vražde, ktorá spustila kolobeh úmrtí a zmiznutí hľadá divák sám. Forma zdanlivo oddelených príbehov je výborná a Shimizu schválne ich nechronologickým usporiadaním vyvoláva chaos a necháva zmäteného diváka tápať, pričom záverečný twist je príslovečnou čerešničkou na torte. Ľahký nábeh na 5*. Film som videl po polnoci a nevedel som po ňom zaspať. 80% ()
Jeden ze startovních bodů asijské duchařské ("vlasové") vlny. Jednoduchý příběh vypráví o hrůzných zločinech, kvůli nimž na příslušných místech zůstává zhmotňující se nenávist obětí. Ta na sebe přebírá podobu duchů zavražděných, jejichž bílá barva, vytřeštěné oči, charakteristický hrdelní zvuk a především všudypřítomné černé vlasy se staly trademarkem nejen téhle série. Na každého to nefunguje, každopádně v Nenávisti najdete celou řádku už klasických a často napodobovaných lekaček či děsivých scén - zhmotňující se duch na monitoru bezpečnostní kamery, postava zahalená závojem černých vlasů vynořující se ze dveří, zdeformovaná plazící se mrtvola nebo ruka ve vlasech. Takashi Shimizu si zkrátka stvořil vlastní recept, podle nějž už několikrát namíchal nepříjemnou duchařinu, založenou na audiovizuálních vjemech a úspěšné snaze sázet do pozice hrůzna relativně obyčejné věci. Někdo někde nepřirozeně pomalu jde, zírá, stojí... Tenhle koncept se poměrně rychle otupil, ale krátce po shlédnutí jsem míval husí kůži z každého druhého pohybu, který jsem kolem sebe zaregistroval. Mimochodem, moment, následující v bytě po nehezké události s televizí, v němž tvůrci znesvětí i nejbezpečnější divákův úkryt před hororem, je pěkně sviňská podpásovka! ()
Tak jestli toto je horor, tak já jsem pan Tau. Nejenže zde není žádná lekačka, není tu ani hutná atmosféra a hudba, která naznačuje, že bychom se měli bát je také špatně vybraná. Co jsem hlavně viděl, byl mega bordel v jednom domě a kluka, který tam být neměl (sakra moc se bojím, hlavně toho bordelu). Já mám horory celkem rád, ale tahle šílenost o mě ani nezavadila a nedoporučuji. ()
Nejdřív asi musím zmínit to, že jsem viděl před originálem remake, takže jsem byl spíš zvědavý, jak ten originál vypadá, o kolik je odlišný apod. Možná si budete klepat na hlavu, ale remake mi přišel určitě o kousíček hororovější, ba co víc si myslím, že měl i rozumnější děj i závěrečné rozuzlení, ačkoli teda spoustu scén kopíruje z originálu. Nejvtipnější na tom všem ale zůstává to, že se mi nelíbil ani remake, takže tenhle originál mi přišel v podstatě jen směšný. Bál jsem se jen výjimečně, zvuky mi přišly spíš komické a děj? Domotaný, že bych ho ani za týden nerozmotal. Remake se aspoň trošku snaží objasnit o co tam jde, za to originál je useknutý tak nějak divně a na konci se nedozvíme v podstatě nic. 30% ()
Galerie (17)
Zajímavosti (19)
- V japonskej kultúre mať v domácnosti čiernu mačku, prináša šťastie, čo je v tomto filme veľkou iróniou, pretože vo filme sa objavujú práve čierne mačky. (Pat.Ko)
- V jedné scéně, kdy si detektiv Nakagawa (Hirokazu Inoue) prohlíží záznamy Toshia Saekiho (Yuya Ozeki) si lze všimnout Toshiova data narození a to 27. 7. 1987. (Keisuke)
Reklama