Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Azazel je jeden z padlých andělů, které Bůh zbavil podoby a oni se za to mstí na lidech. Protože nemá vlastní tělo, žije v tělesných schránkách jiných lidí i zvířat, do nichž může vstoupit jediným letmým dotykem. Mluví všemi jazyky a je skutečným, téměř absolutním zlem. Nezničitelným, nepřemožitelným, nelítostným a bezcharakterním. Přesvědčit se o tom může filadelfský policejní detektiv John Hobbes, který sice chytil obávaného sériového vraha Edgara Reese a předal ho porotě, která ho poslala do plynové komory, jenže tím to pro něj neskončilo. Právě naopak. Objevují se další mrtvoly, stejný modus operandi a taky hádanka, kterou mu těsně před smrtí položil Reese. Zpočátku nevěřící a skeptický detektiv se přesvědčí, že si s ním krutě pohrává pomstychtivý démon, a s hrůzou si uvědomí, že se na něj nejen snaží svést podezření z dalších vražd, ale navíc se zřejmě velmi dobře baví jeho pozvolným ničením a deptáním. Detektiv se však nevzdává, a dokonce se zdá, že objevil způsob, jak ho porazit a zničit. Pomoci by mu mohla Gretta Milano, dcera policisty, který před třiceti lety spáchal sebevraždu, poté co byl obviněn z řady zločinů. S její pomocí se dostane k několika starobylým textům, které popisují, jaké má Azazel schopnosti a slabé stránky. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (199)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Až doteraz mi tu svietili nostalgické tri hviezdy a aj ma to pri sledovaní občas chytalo, a celý čas som si hovoril, že stupidný je na tom viacmenej iba ten voiceover, až sa to preklopilo do záverečnej tretiny, kde už to bolo vyslovene Blbý a televíznejší. A pri scénkach s chlapcom na úteku som sa potom už vyslovene len nahlas smial. Jo a prosím Vás, neviete náhodou, čo je to apokalypsa? :) ()

choze 

všechny recenze uživatele

Hoblit není Fincher, ale i tak vystřihl dva z nejlepších thrillerů 90. let. Tady má po PRVOTNÍM STRACHU k ruce opět kvalitní scénář i herce a k tomu zvládá vytvořit znepokojivou atmosféru. A nejefektnější scény, kdy Azazel dotekem přeskakuje z člověka do člověka a vysmívá se Hobbsovi, jsou přitom prosty jakýchkoli efektů. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Celkem solidní mysteriózní thriller s klasickým tématem boje proti jednomu z přisluhovačů Satana, Azazelovi. Nápad s přecházením démona z těla do těla byl celkem dobrý a pronásledování profesorky teologie mě docela zaujalo, ale na druhou stranu mi chyběla ta správná atmosféra, postrádalo to napětí a možná by neškodila i nějáká pořádnější akčnější scéna. A také by nebylo od věci, kdyby se filmaři podívali pořádně do nějáké knihy o náboženství a zjistili si, jak jsou jednotlivá pekelná knížata charakterizována. Tenhle neměl s Azazelem nic společného. Jinak herecké obsazení splnilo má očekávání - Denzel si odvedl svoje a ve vedlejších rolích potěšili Donald Sutherland s Goodmanem. 60% ()

bourec 

všechny recenze uživatele

Dazazel Washington je můj černej oblíbenec. Zato Gregory Hoblík ne. Patlal. Hlavně tedy zkraje kariéry. To neustálý rozmazaný čumění kamery jakoby očima démona, nebo co to bylo, mě doslovně sralo. To véčný ( a trapný) přeskakování z člověka na člověka bylo taky debilní, hlavně když to bylo během minuty stokrát. Žádná atmoška, žadný napětí, žádný emoce. A hlavně nic drsnýho. Trapas za dvě útrpný hvězdy. 30%. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Není se čemu divit, že o tomhle filmu vůbec nic nevím. V úvodních titulcích se totiž svým námětem tváří jako slabší verze filmu Sedm (což je vlastně pochvala), jenže to je jenom chabá domněnka stanovená při úvodních minutách. Následuje totiž změť všeho špatného, co nabízely filmová devadesátá léta a nikdy jim to nepřineslo žádný úspěch. Snadno zapomenutelný film. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (8)

  • Scéna, kdy se propadne strop ve sklepě chaty, který zrovna Hobbes prohledává, nebyla ve scénáři ani v hrubém střihu filmu. Původně měl Hobbes najít knihu a odejít. Během jedné z testovacích projekcí ale během této scény odešel ze sálu jeden divák na toaletu a zavřel za sebou dveře s hlasitým prásknutím, což vylekalo všechny přítomné. Produkce filmu tak získala nápad, že by se v tomto místě filmu mohla objevit náhlá "lekací scéna" pro posílení atmosféry napětí. (Morien)
  • Všechny scény Edgara Reese (Elias Koteas) se natáčely dříve než většina ostatních záběrů. Režiséra Hoblita natolik zaujala fyzičnost Koteasova projevu, že trval na tom, aby se všichni ostatní herci, které posléze rovněž posedne Azazel, pohybovali podobně jako on. Tito herci potom studovali Koteasovy záběry, aby od něj pochytili gesta a mimiku. (Morien)

Reklama

Reklama