Reklama

Reklama

Kmotr III

  • USA The Godfather: Part III (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo... Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (752)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

"Real power can't be given. It must be taken." Je návrat k látce po šestnácti letech mlácením prázdné slámy? Ne, není. Ač se Kmotr III nemůže svým předchůdcům rovnat, tak je stále o tolik lepší než drtivá většina ostatní filmové produkce, že mu nelze neudělit maximální hodnocení. Závěrečná půlhodina je vůbec nejlepší pasáží celé trilogie. Skvostné (a opět nezapomenutelné) uzavření jedné rodinné ságy. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Chybí postava sice postava Toma Hagena, naproti tomu zde ale vystupuje výborný Andy Garcia a v roli záporáka Eli Wallach. Tedy náhrady jsou více než adekvátní. Mou domněnku že katolická církev je největší zločinecká organizace všech dob tento film ještě podpořil. Vůbec se nejedná o slabé pokračování nebo nastavovanou kaši. Kmotr si svou velmi vysokou úroveň dokázal udržet a jedná se největší mafiánskou trilogii všech dob. Kdy sledujeme vzestupy, pády a velké rány do duše Michaela Corleona. 100% ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Do třetice všeho dobrého, a to doslova. Na filmu jsou již přece jen cítit trendy pozdních osmdesátých let, ale v žádném případě mu nejsou ke škodě. Možná nejlepší kamera ze všech tří dílů. Al Pacino se propracoval k nejvytříbenější roli své kariéry. Co tam ale zatraceně dělá ta Coppolova dcera? Ta by mohla hrát v teleshoppingu nebo v nějaké průměrné telenovele, ale v Kmotrovi? V prvním a ve druhém díle jsem ji celkem toleroval, snad proto , že hrála mužské role, ale tady představovala velice rušivý element. Coppola má rozhodně vynikající cit, ale s jeho soudností je to asi horší. PS: Ještěže se Sofia nakonec dala na režii, v této oblasti si na skoupost genů stěžovat rozhodně nemůže. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Mám škaredé spomienky.“ – „V každej rodine sú škaredé spomienky.“ Spoilery. 60-ročný Michael Corleone (Pacino) je taký mocný, že sa chce prostredníctvom zhýralého Vatikánu stať najbohatším mužom na Zemi. V tom mu však nepomáha jeho jediný syn, ktorý má vlastnú hlavu a ako kedysi Michael narukoval napriek otcovmu nesúhlasu, teraz jeho syn opúšťa právnické štúdia a prihlási sa na... spev! Michaelova ex (Keaton) začína starecky sumarizovať vlastný život a tak mu k dispozícii zostáva azda iba problémová dospievajúca dcéra (režisérova dcéra Sofia), ktorú šikovne postavil do čela svojej charitatívnej organizácie. Po jeho boku najvernejšie stojí kedysi „stratená“ sestra (Shire), ktorá sa stáva v určitých ohľadom novým Tomom Hagenom (ktorý zomrel). V poslednej chvíli si Michael za svojho nástupcu vyberie Sonnyho prchkého impulzívneho syna (Andy Garcia). Chápem, že trojka mnohým nesadla, ale ja som si ju užil v podstate úplne rovnako, ako jednotku a dvojku. Neskutočne dlhé, ale nenudiace a úžasné scény (ten úvod!), prepracovaný scenár, fantastické postavy. Najskôr mi vadilo, že sa tu z rôznych príčin nenašiel priestor pre consiglieriho Duvalla, ale napokon sa mi v konečnom efekte vlastne páčilo aj to v zmysle život je drsný, ale ide ďalej. Tržba bola každopádne studenou sprchou: pri rozpočte 54 miliónov ich snímka zarobila celosvetovo "len" 136. To samozrejme nie je zlé, ale v porovnaní s jednotkou je (6-miliónový rozpočet, tržba 250). "Robil som, čo som vedel, aby som vás ochránil pred hrôzami vonkajšieho sveta." - "Ale stal si sa mojou vlastnou hrôzou." ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Podle mě jednoznačně "nejslabší" část celé kmotrovské trilogie, byť ono slovo záměrně píšu do uvozovek. Osobně mám k tomuto filmu celou řadu výhrad a jejich společným jmenovatelem je především fakt, že tento film nemá s původní stejnojmennou předlohou ani jejími dvěma staršími adaptacemi v podstatě nic společného. Vzhledem k dějovému posunu v čase o mnoho let dopředu a absenci knižní předlohy jsem se i při druhém zhlédnutí neubránil jistému zklamání. Ta tam je neopakovatelná retro atmosféra jedničky i dvojky. U trojky se jedná o ryze filmový počin, nikoli adaptaci, kvůli čemuž jsem se v komplikovaném ději docela ztrácel, nemaje oporu ve znalosti předlohy, jako u zmíněných starších snímků. Osobně prostě nepovažuji vatikánskou dějovou linku za příliš šťastnou, a stejně tak bych se asi i postavil na stranu kritiků hereckého výkonu Sofie Coppoly. Naopak nejvíc mě zde baví Andy Garcia - dokonce víc než zestárlý Al Pacino, jehož postava mi zde už nepřijde tak zajímavá jako dříve. Celkově si tak nějak myslím, že kdyby tento film nikdy nevznikl, byl bych asi raději, ale pokud už zde je, vykašleme se na to srovnávat ho stále s jedničkou a dvojkou, a přiznejme, že v rámci žánru je to bez debat stále nadprůměrný film a velký divácký zážitek. ()

Galerie (161)

Zajímavosti (42)

  • Na rozdíl od dvou prvních částí vznikl Kmotr III až na několik scén prakticky celý v Itálii (exteriéry byly pořízeny v Římě a jeho okolí). (kapsomut)
  • Postava Joeyho Zasy (Joe Mantegna) byla založena na šéfech dvou gangů ze šedesátých a sedmdesátých let: Joe Colombovi a Joe Gallovi. (HellFire)

Související novinky

Dočkáme se čtvrtého Kmotra?

Dočkáme se čtvrtého Kmotra?

05.12.2020

Přestože to zní neuvěřitelně, studio Paramount Pictures se podle všeho nebrání pokračování legendární mafiánské trilogie Kmotr. Ano, čtete správně. Zpráva přichází jen pár dní před premiérou nové… (více)

Třetí Kmotr se dočká nové verze

Třetí Kmotr se dočká nové verze

04.09.2020

Studio Paramount se rozhodlo vydat nejen obnovenou, ale také kompletně přestříhanou verzi třetího Kmotra režiséra Francise Forda Coppoly. Cílem je umožnit tvůrcům dosáhnout své původní vize pro závěr… (více)

Reklama

Reklama