Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Sydney umí počítat tak možná do šesti, protože víc čísel na kostkách není. Jeho ruce jsou jemně vycvičené na všechny způsoby hazardní hry a v očích mu svítí dolary, sotva se ráno probudí. Rád by předal své zkušenosti někomu mladšímu, a tak začne v hráčském doupěti uprostřed Nevady pořádně školit Johna. Mimo něj se ještě stará o Clementine, mladou a krásnou prostitutku, která se snaží s jeho pomocí poznat tu hezčí stránku života. Jen slepý by přehlédl, že Clementine a John k sobě začali cítit něco víc, než jen přátelskou náklonnost. Jedna láskyplná noc se ale nešťastně zvrtla v otřesný šok, ze kterého bude těžké se probrat. Zvlášť tehdy, když John začne tušit strašné tajemství, které skrývá Sydney. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (60)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Debut režiséra, který později natočil filmy jako Boogie Nights a There Will Be Blood (na film Magnolia se už delší dobu chystám) se opravdu povedl. Je zde poznat, že film natáčí někdo, kdo je u kamery poprvé (většinou je totiž kamera staticky umístěna, takže vidíme o něco delší scény) ale to mi vůbec nevadilo, protože Paul umí vyprávět nevšední příběhy. Například tenhle má poselství NÁZNAK SPOILERU!!! "nikdo nic nedělá jen tak" KONEC NÁZNAKU!. Navíc už tenkrát měl Paul čich na skvělý casting (Philip Baker Hall byl opravdu skvělý, Samuel tradičně parádní, Reilly správný ňouma, kterého je třeba postrčit a Paltrow taky nebyla k zahození). Navíc ta pointa je podaná skvěle, takže hlavně za ní neváhám a dávám tvrdou osmdesátku. 80 %. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Svůj debut PTA neudržel pohromadě. I při své na režisérovy poměry skromné stopáži to nezvládlo udržet mojí pozornost a posledních dvacet minut už jsem jen doufal v nějaký konec. Ten je nakonec překvapivě silný, ale už se mu nedaří znovu nastartovat můj zájem. Bohužel jde jen o nedotaženou historku, co až příliš dlouho nechá tápat, o čem vlastně je. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Každý režisér musí mít svůj debut a především u vyhlášených režisérů je velmi zajímavé sledovat jejich posun od jejich prvotiny po nejnovější snímky. Pro Paula Thomase Andersona byl jeho první snímek právě Gambler neboli Hard Eight. Už u Gamblera je poté vidět výrazný Andersonův styl, přesto je ale na Gamblerovi poznat, že to není v rámci jeho filmografie vrchol a především, že má k dokonalosti víceméně opravdu daleko. Už u svého režijního debutu PTA předvedl svůj silný režisérský rukopis a především dokázal, že hlavní síla jeho filmů tkví v jeho scénářích a následně v do rolí skvěle padnoucích herců. U Gamblera je to především perfektně zvolený Philip Baker Hall, který se stal tím hercem, který nikdy nebude hvězdou ale filmový divák u něj začne tušit povědomý obličej. Je tu výborný John C. Reilly, velmi dobrá Gwyneth Paltrow, skvěle padnoucí Samuel L. Jackson a především Philip Seymour Hoffman. Sice jen ve formě camea, jeho scéna je ale nejenom nejlepší scénou filmu ale zároveň definitivně položila základy proto aby se stal Hoffman Andersonovým dvorním hercem, kterého PTA obsadil do většině svých filmů do doby Hoffmanovy smrti. Ohledně Gamblera mám především dramaturgické výtky a to především co se týče faktu, že i když film trvá pouze 100 minut tak je vlastně v několika momentech vyloženě tempově mrtvý. Velký plus dodává závěr filmu, který v sobě má sílu a funguje jako to správné emocionální vyvrcholení všeho toho co se dělo předtím. Předtím je tu několik vyloženě přetažených sekvencí a někdy film obsahuje vyloženě taková místa, která ani nepůsobí nějak výrazně pocitově. Dost možná je na vině fakt, že měl být film brutálně z původní verze zkrácen a místo delší a smysluplnější verze dorazila verze tato, která má sice silný emoční závěr, všechno předtím je ale oproti tomu úplně studené a bezcitné. Už u Gamblera je poznat, že je PTA člověk co má talent. Silný schopnosti u psacího stolu, silnou režijní ruku a velmi ukázkově umí pracovat s hereckým ztvárněním jednotlivých rolí. To všechno dělá z Gamblera dobrý film, který ale zároveň má spoustu chyb a řadí se společně se Skrytou vadou k těm nejslabším Andersonovým filmům. Ve finále ale vlastně ani ne tak proto, že by byl Gambler špatným filmem. Spíše proto, že PTA poté chytil novou vlnu a začal (většinou) točit filmařské povedené až výborné pecky. Gambler tak slouží především jako slušná ukázka toho jak tento režisér začínal a rozhodně to není film, který by se měl Anderson pokusit smazat ze své biografie. Zároveň ale rozhodně ani zdaleka nejde o jeden z nejlepších režijních debutů všech dob.... ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut mého oblíbence PTA ještě přirozeně nedosahuje takové vyzrálosti a dějové ucelenosti jako následující Boogie Nights nebo Magnolia, nicméně už zde lze najít zárodky Andersonova vypravěčského mistrovství a zejména ohromně vyvinutou intuici pro výběr herců. Dějově je to něco mezi tarantinovkou a coenovkou, po formální stránce jde o poctivý devadesátkový film s nezaměnitelnou hudbou a atmosférou. [65%] ()

roorybacky 

všechny recenze uživatele

Málokdo ví, že film měl původně o 40 minut déle, byla v něm celá další linie zahrnující gamblerské šarvátky Sydneyho a mladého zuhelnatěle humorného P. S. Hoffmana a jednalo se o skutečný epos, který byl jednoznačně nejlepším Andersonovým filmem. Ano, ještě lepším než Punch-Drunk Love! Teď vážně, fakt nechápu proč jsem tomu filmu nedal pětihvězdu, když je to taková pecka. P. B. Hall neuvěřitelně zuhelnatělej wisdomák, C. Reilly klasa jako vždy, Samuel L. Jackson badass motherfucker who have had this with those motherfuckin' snakes on that motherfuckin' plane a okouzlující Gwyneth Paltrow (need to check her out more). Tak nějak jsem prostě čekal po výtečnym začátku nějakej přesvědčivější a hlavně intenzivnější nářez. Je to taková šestáková historka, která hodně rychle uteče, ale moc se toho v ní nestane. Jakožto debut je to nicméně hodně slušný. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (10)

  • Pôvodný názov tohto filmu bol „Sydney“. Keďže to bol prvý film Paula Thomasa Andersona a nemal nad ním v podstate žiadnu kontrolu, Rysher Entertainment zostrihalo film a premenovalo ho na Hard Eight. To Andersona rozzúrilo, ale nakoniec presvedčil štúdio, aby mu dovolilo vydať jeho verziu, ale s novým názvom. Anderson neskôr povedal, že táto skúsenosť ho naučila, že robiť to najlepšie, čo je vo vašich silách, aby bol film čo najlepší, bola len polovica režisérovej roboty. Druhá polovica je boj s egami. (Bilkiz)
  • Natáčelo se ve městě Reno (Nevada, USA). (griph)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno