Reklama

Reklama

Pečeť vraha

  • Česko Vzpomínky na vraha (více)
Trailer 3

Tento film, který u domácího publika trhal návštěvnické rekordy, patří k nejdiskutovanějším korejským titulům roku 2003. Příběh je inspirován skutečnými událostmi - sérií vražd, k nimž došlo v letech 1986 - 1991 v okolí městečka Hwa-Sung nedaleko Soulu.
V průběhu šesti let policisté postupně nacházejí těla deseti znásilněných a zavražděných žen. Mezi oběťmi je jednasedmdesátiletá babička i třináctiletá školačka a neexistuje mezi nimi žádná zjevná souvislost, žádné vodítko kterého by se kriminalisté mohli chytit. Detektivové Cho, Park a Seo vyslechnou na 3 000 podezřelých, do akce se postupně zapojí 300 000 policistů. Jenže chytit a usvědčit nevypočitatelného sériového vraha, jehož chladnokrevnost je noční můrou i pro zkušené profesionály, je úkol, který zřejmě přesahuje lidské síly...
Režisér Bong Joon-ho svůj film věnoval deseti ženám, které, kdyby nebylo oněch deseti děsivých deštivých večerů, ještě mohly žít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (239)

Radyo 

všechny recenze uživatele

Přátelé, nechci tady vypadat jako prudič, který je nějak zaměřený proti filmům, vzešlým z šikmooké produkce, ale začíná mi to pomalu připadat, že ti Asiati do svých dle názoru většiny úchvatných děl přidávají nějaké podprahové vzkazy, proti nimž já jsem nějak imunní. Pečeť vraha tady nechci přehnaně kritizovat, ovšem první půlhodina byla naprosto tristní, připadalo mi to spíše jako parodie na detektivku. Dialogy možná odpovídají korejské mentalitě, ale v tom případě "děkuji, nechci", poněvadž takovou snůšku žvástů jsem už dlouho ve filmu neviděl. Pak se to naštěstí aspoň po režijní stránce pomalu spravilo a konec už byl skoro za čistých 5 *. To bych ale nesměl vědět, co mu předcházelo. A srovnávat tohle s filmy jako je Sedm, nebo Mlčení jehňátek? No promiňte, ale to je skoro filmové rouhání. Shrnuto a podtrženo: (sorry zputniku, musím si zaparodovat) Jistě existují skvělé asijské filmy (i já sám jsem jich pár už viděl), ale tento mezi ně určitě nepatří. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Drsná kriminálka a psychologické drama v jednom balení, nejvíc mi tuhla krev v žilách, když jsem si uvědomila, že se to opravdu stalo.. Ta nesourodá parta vyšetřovatelů byla zvláštní, taková obyčejně lidská, přirozená, chybující a hlavně bezradná, bez důkazů to muselo být frustrující jako hrom.. Každopádně zajímavá i mrazivá podívaná.. ()

Reklama

kitano 

všechny recenze uživatele

Memories of Murder je dalsi z korejskych snimkov, ktore som po dopozerani dostal nutkanie si hned pozriet znovu (co som aj urobil). Nieje to koli zanrovemu zaradeniu, vynimocnemu pribehu, ci technickemu spracovaniu (forma je vsak dolezitou a skvelefungujucou sutastou tohto celku). Je to koli velkemu poctu vacsich ci mensich detailov, ktore divak pocas jednej projekcie hadam ani nemoze spozorovat. Su to detaily (ci uz vizualne, dejove, alebo verbalne), ktore poskytuju vo filme velky priestor pre divaka a umoznuju mu, ba az ho nutia, hladat nove suvislosti / voditka, ktore mu pomozu film si naplno uzit, pochopit ho a precitit. Nie zeby to bol film nejak komplikovany, to nie. Ale ma v sebe hlbku, ktora presahuje pribeh a ponuka zazitok, ktory ani nieje urceny na to aby bol slovami vypovedany. Je to zazitok, ktory sa stane velmi osobnym pre kazdeho, ktory sa na tento typ filmu dokaze naladit. A akosi mam pocit, ze si to budem musiet pozriet minimalne este raz :). (9/10) ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Salinui chueok: lány pšenice nakláňajúce sa vo vetre, strašiak osamotene stojaci v poli, dážď zmývajúci krv a pieseň na perách. Bong Joon-ho: postmoderný cynik._____Brilantná a progresívna revizionistická kriminálka popredného juhokórejského auteura Bong Joon-ho subtílne prehodnocuje a prevracia tradičné zažité koncepty detektívneho žánru. Príbeh inšpirovaný skutočným prípadom série vrážd sleduje vyšetrovanie trojice nesúrodých detektívov pátrajúcich po sériovom vrahovi. V ťaživej a depresívnej atmosfére vidieckej provincie sú násilie a pochybné praktiky zo strany príslušníkov polície zasadzované do politického kontextu kĺbiaceho v sebe reminiscenciu totalitných režimov, občianske nepokoje a všeobecný strach. Premyslené naratívne postupy rad zaradom ukazujú vyšetrovacie metódy ako neúspešné a spochybňujú kompetentnosť vyšetrovateľov. Samotný proces vyšetrovania a jeho konzekvencie sú postavené nad cieľ dopadnúť vraha a napriek absencii pohľadu do intímnych životov detektívov má na nich priamy dopad, čo sa prejavuje predovšetkým v závere na premene charakteru hlavnej postavy Parka._____Najsofistikovanejšou metamorfózou však prechádza vrah, a to i napriek tomu že ho nikdy (okrem krátkeho rozmazaného záberu, ktorý činí detektíva zo samotného diváka v snahe spoznať ho v jednej z mnohých tvárí podozrivých) neuvidíme. Vďaka počínaniu polície získava čas a rýchlo sa učí. Ako plynú týždne, mesiace a roky, zanecháva po sebe stále menej stôp, splýva s anonymným davom (ako napovedá záver) a stáva sa nepolapiteľným. Zastaralú technológiu, nedostatok mužov a vlastnú neschopnosť bezmocných vyšetrovateľov korunuje zúfalé obrátenie sa k Amerike ako mytizovanému kriminalistickému „bohovi“, ktorý podľa nich patovú situáciu zvráti._____Štýl a rozprávanie sú vystavané okolo estetického konceptu han, ktorý má v tradícii kórejského umenia významnú pozíciu a je vysoko cenenou formou umeleckého vyjadrenia. Bong Joon-ho ho opisuje slovami „Nemůžete být pořád smutný. Chcete-li vyjádřit smutné věci milým způsobem, přistupujete k nim s radostí. Možná západní publikum takové vyjádření mate a působí na něj jako paradox.“ Podobne ako i v neskorších režisérových filmoch Goimool a Madeo sa v príbehu dômyselne prepletajú ako tragické, tak komické prvky. Svoje inšpirácie čerpá z antického divadla, grotesky, burlesky a európskej sociálnej satiry, ale i západných žánrových zástupcov detektívky a thrilleru a postupov príznačných pre artové filmy. Jeho hrdinovia sú preto v jedinom momente tragickí i smiešni, odpudiví i vznešení a v divákovi vyvolávajú protichodné pocity._____I keď je filmové rozprávanie nositeľom viac-menej klasického príbehu, dokáže sa silne vyjadrovať obrazom. Viacúrovňové využitie tejto schopnosti je patrné na sugestívnom zachytení tiel obetí, zanechaných indícií a vodítok (červená farba). Predovšetkým však ako nástroj zžieravej satiry ponúka náhľad do pomerov v ponurom prostredí dediny a rozľahlých pšeničných polí. Čerešičkou na torte je záverečný pohľad do kamery, ktorý rozširuje fikčný svet na ten náš a zodpovednosť za nájdenie vraha, ktorý v ňom zrejme ešte stále prebýva, prenáša na plecia diváka._____Napriek tomu, že uňho prežívam intenzívnu beznádej a po skončení absolútnu emočnú vyprahnutosť, vraciam sa k Bongovmu drtivému opusu často a rád. Po skončení si vždy uvedomujem, ako je potrebné poučiť sa z minulých chýb a zachovať si vieru v človeka - a to napriek, či práve preto, že sa tu Bong Joon-ho na žiadneho humanistu nehrá. 100% (Upravený komentár k 5.5.2015) () (méně) (více)

Carol Pifková 

všechny recenze uživatele

No ale toto bolo dosť tragické. Neskutočná nuda. Myslela som, že keď už som mala za sebou prvý kórejský film, že toto už nebude nijak zvlášť pre mňa divné. No divné to nebolo ale bolo to hrozné. Neskutočne zabité až dve hodiny filmu. Zbytočné naťahovanie, keď sa to tak vezme dokopy sa tam nič nedialo. Sem tam niečo napínavé ale inak samá nuda a krochkajúci kórejci, ktorých herecké výkony stáli za hovno. Čakala som od tohto filmu viac čo bolo veľká chyba. Mala som len zrejme šťastie, že ten predošlý kórejský film bol naozaj dobrý a plný nechutností. Myslela som, že tento bude rovnako skvelý. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (10)

  • Film je inspirován skutečnými událostmi, které se odehrály mezi lety 1986 až 1991. Deset žen bylo zavražděno v jihokorejském městě Hwasong. Jejich věk se pohyboval od čtrnáctileté školačky až po jednasedmdesátiletou ženu. Sériový vrah nebyl nikdy dopaden. Případ byl promlčen v roce 2006. Policejní záznamy jsou však stále zachovány kvůli důležitosti případu. (Jigvell)
  • Po deváté vraždě byly DNA důkazy poslány do Japonska (ve filmu do USA) na analýzu, ale výsledky byly nedostačující. (Jigvell)
  • Vrah, kterým byl film inspirován, v roce 2019 přiznal, že film viděl a řekl: „Díval jsem se na to jen jako na film, neměl jsem k filmu žádný cit ani emoce.“ (Ondra06)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama