Reklama

Reklama

Klíč k vraždě

  • USA Twisted (více)
Trailer

Obsahy(1)

Strávila s nimi noci plné vášní a oni jsou teď mrtví... Po vyřešení významného případu sériového vraha Edmunda Cutlera je důstojnice Jessica Shepardová z policejního oddělení v San Franciscu převelena do oddělení vražd a povýšena do hodnosti inspektorky. Jejím hrdým mentorem je komisař SFPD John Mills, její pěstoun a bývalý partner jejího zesnulého otce. Jessica má velmi kladný vztah k alkoholu a v opilosti vyhledává muže jen pro sex. Je to dáno tím, že nese emocionální břemeno toho, že její otec zavraždil milence její matky, poté matku a sám spáchal sebevraždu. Když je jeden muž z Jessiciných náhodných známostí brutálně zavražděn, ona a její nový kolega Mike Delmarco jsou pověřeni případem. Jessica přiznává, že s obětí spala. Jenže o několik dní později je zavražděn další z jejích četných známostí na jednu noc a policie brzy dospěje k závěru, že vrah Jessicu pronásleduje. Na Millsovo naléhání Jessica zůstává na případu, to aby nalákala vraha. Vyšetřování sice postupuje, ale Jessica neustále pije a trpí výpadky paměti. Tento výpadek měla i v době, kdy došlo k prvním dvěma vraždám. Svěří se s tím Millsovi, ale ten ji povzbudí, aby pokračovala s vyšetřováním. Jessica sama náhodně objeví třetí vraždu. Je to Cutlerův obhájce Ray Porter, se kterým také měla sex a který ji ráno pozval, aby se s ním sešla. Je jasné, že s kým se žena vyspí, ten je zavražděn. Budou vraždy pokračovat i teď... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (53)

klerik 

všechny recenze uživatele

Mám rád trilery s Ashley Judd. Tento patrí k slabším, ale stále solídny priemer. Sandra Bullock ako problematická policajtka bola možno lepšia vo VRAŽDE PODĽA PLÁNU, ale aj tu sa mi páčilo poňatie hlavnej hrdinky. Scenár je tak trochu zlepenec, ke divák nemá šancu sledovať nejaké stopy - ide skôr o tipovanie, kto zo zúčastnených má v sérii vrážd prsty. V závere film vyznie trochu kŕčovito, ale nenudil som sa... ()

k212 

všechny recenze uživatele

Obvykle si půjčím detektivku, když vím, že intelektuálně víc nezvládnu ( třeba po denní fajrotě), nebo když mě ji někdo vážně doporučí, nebo když si přečtu kontroverní názory na ni. Teda pardon, thriller si půjčím. Klíč k vraždě je totiž asi thriller, či co. A musím podotknout, že tentokrát jsem zůstala rozladěna (ale jaksi bivalentně). Děj se totiž snaží hrát si na sondu do hlubin rozladěné duše policajtky (velmi povrchně podotýkám), čímž se stává velmi fádním, klišovitým a naprosto předvídatelným, prostě je scénáristicky nezvládnutý. Ale i přesto mě tenhle film dokázal trochu namlsat, načež mě vzápětí přesvědčil, že jsem opět američany příliš přecenila. A proč ... vizuálno, hudebno, herečno. Ona totiž hned první scéna je velmi -jak to říci pregnantně- etérická, režijně velmi povedená, hudebně výtečně zvládnutá... A najde se jich víc (návštěva baru, sem tam nějaká ta chlast párty). Takže jsem si nakonec kladla otázku, proč vlastně vznikají taková dílka??? Vždyť nedokážou nadchnou nikoho. Částečně jsou povedená (po stránce formální), dějově jsou příšerná, ale ve skutečnosti nejsou tou klasickou podprůměrnou masovou zábavou. Vidím v tom trochu tendenci přežívajícího systému Hollywoodu (asi, aby práce nestála). Na nudný a nepovedený scénář jsou nasazeni známější obličeje herců a výteční řemeslníci (v minulosti s tendencemi uměleckými), jako třeba pan režisér (Quils a Nesnesitelná lehkost bytí přeci nejsou jen ledajaká díla), nebo jazzman Mark Isham, který dělat soundtrack. Suma sumárum u mě tohle všechno evokuje jiný "skoro nepovedený" počin z poslední doby - Zloděje životů (ta hudba od Glasse především). Dokonce nelze říci, že by film zásadním způsobem ničily herecké výkony, ba naopak já jim to docela zbaštila i se stupidními dialogy a psychedelicky se opakujícím dějem (viz ztřískat se až do němoty s pomocí rohypnolu, sam tam někoho vojet a pak eventuelně kuchnout). ()

Reklama

Antek 

všechny recenze uživatele

Obsahuje to všechny základní ingredience dobrého thrilleru: zločin z minulosti; vražda ze současnosti, jejíž nitky vedou k ústřední postavě; městskou atmosféru (v tomto případě osvědčené noir město San Francisco) a kupu podezřelých. Jenomže v tomto případě se jedná o ženský thriller, tudíž to je hlavně o tom, jak chtějí všichni muži s hrdinkou spát, jak jim ona nevěří a jak to mají ženy u policie těžké. A když nakonec dojde k odhalení totožnosti zabijáka, je to ta druhá nejočekávanější varianta, která diváka, zběhlého ve sledování Obvyklých podezřelých a Vřískotů, nemůže absolutně překvapit. ()

ac3r 

všechny recenze uživatele

Hlavní postava v podání Judd otravná nesympatická ku*va. Když sebou každé večer flaknu po jedné sklenicce do bezvědomí, tak když ne na první ani na druhou dobrou, tak potřetí už by fakt napadlo asi každého pitomce, co to asi piju. Celý je to prostě úplně debilní i když ze začátku to vypadalo aspoň trošku nadějně. Nehorázné podprůměr, které bych rozhodně nedoporučoval. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Už sú asi preč časy, keď producenti Arnold a Anne Kopelsonovci nechali vznikať takým peckám, ako FUGITIVE. V réžii Philipa Kaufmana vznikol nudný a predvídateľný kriminálny triler s podareným kukučom Ashley Juddovej (má to jeden háčik - jedná sa o chladnokrvnú detektívku z oddelenia vrážd). Nedajte sa však oklamať - Jackson a Garcia sú ako vždy v pohode, ale ich roličky malé. Naopak, príjemne prekvapil hoffmanovský Strathairn ako policajný psychiater. Zhruba podobne (pod)priemerný bol už Juddovej predchádzajúci a žánrovo a scenáristicky trošku podobný ŤAŽKÝ ZLOČIN s Morganom Freemanom. ()

Galerie (32)

Reklama

Reklama