Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ježíšovi se zdává sen o středověké bitvě, kdy najednou vojáci vyřknou jeho jméno. Ježíš se probudí a nechápe, co měl tento sen znamenat. Proč ti neznámí lidé vyslovili jeho jméno? Vždyť Ježíš je obyčejný tesař jako jeho otec Jozef. Oba hledají práci, protože jsou těžké časy. Sám Jozef se znepokojeně ptá, kdy už bude konec utrpení jejich národa. A je netrpělivý: kdy už začne Ježíš konat? Od té doby kdy se narodil, nezjevilo se žádné znamení. Náhlá smrt Jozefa však změnila celý Ježíšův dosavadní život. Ví, že se musí vydat na cestu, na které musí být sám a tvrdí, že svůj život nežije pro sebe. Stává se vyvoleným, stává se mesiášem, stává se tím, kdo dokáže změnit vodu na víno... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (37)

otík 

všechny recenze uživatele

Z veselého chlapíka, který přistupuje poměrně vesele ke svému životu, se rázem stává mučený a umučený muž, který zažívá tu největší potupu, jaká byla v té době možná. Příběh Ježíše však není jen líčením jeho životních osudu, nýbrž také příběhem muže, který postupně poznává svůj osud a zažívá těžká pokušení. A právě tato pokušení, ať už na poušti nebo na Olivové hoře, jsou ztvárněna skutečně originálně, Ďábel je zde neskutečně mazaný a přitom tolik pravdivý a zvláště ukázka budoucího zabíjení a válčení ve jménu Ježíše je vskutku vychytaná. Toto dvoudílné zpracování se velmi povedlo. Úryvky citované přímo z evangelií přispívají k autentičnosti, k tomu přidaných pár "nebiblických" scén, které ovšem vůbec nejsou postaveny na hlavu. Navíc mnohé scény včetně ukřižování jsou natočeny tak věrohodně, že ani ve srovnání s Gibsonovým Umučením se tento film neztratí. Film přípustný jak pro věřící, tak i pro nestranné diváky. ()

Stanley 

všechny recenze uživatele

Tento film se zřejmě snaží přiblížit klasický ježíšovský příběh a křesťanskou zvěst mladé generaci. Mnohé zdejší prvky se nesou v jakémsi teenagerovském a moderním duchu, který však trpí infantilismem a primitivismem - ať už jde o vykreslení a chování některých (většiny!) postav, pojetí podstaty problémů lidstva či dětinské nastínění křesťanských idejí. Ježíš je zde vykreslen v lidštější podobě, jeho vlastní osobnost se v průběhu dění vyvíjí, což představuje vítané občerstvení vůči jinak zažitému klišé Ježíše jako dokonalého, nadpozemského Boha. Mnohé postavy svým zjevem a chováním působí vyloženě nesympaticky a těžko k nim získat vřelý vztah - ať už jde o zabedněné a neschopné apoštoly, ufňukanou a přestárlou Marii nebo nevzhlednou a výstřední Máří Magdalskou. V tomto smyslu to zachraňuje snad jen věrohodný Pilát v podání Garyho Oldmana. Za zmínku stojí docela důmyslné pokoušení a zpochybňování Ježíšova úsilí Satanem, jenže ta jeho podoba (Satan v moderním sáčku a nagelovanými vlasy) je prostě mimo. Odkazy na budoucí události páchání zvěrstev středověkou církví a nekončícího vzájemného lidského zabíjení není vyloženě špatný nápad, jenže co s tím má společného zrovna 1. svět. válka, to těžko chápat. Úroveň biblické a historické autentičnosti raději bez komentáře. Obávám se, že celkově se jedná spíše o filmový průser, který vybrané tematice nadělává víc škody než užitku. ()

Reklama

Ikewoo 

všechny recenze uživatele

Tohle zpracování nabízí spoustu nebiblické invence, která mě zpočátku zásadně rušila, ale pak jsem si na ni nějak zvykl a nemůžu říct, že by mi většina připadala úplně mimo. Už proto, že mě nenapadá jiné zpracování, kde by Ježíš byl tak živý a lidský jako tady. Mám totiž zásadní pochybnosti o jeho neustálé póze důstojného a odtažitého vznešeného proroka, jak je zobrazován ve většině filmů. I když některé výkony jsou dost nedokonalé a obsazení některých postav se mi taky zrovna nelíbí. Ale scény pokoušení (zvl. Getsemanská zahrada) a závěrečná scéna jsou rozhodně nápadité ()

Mykhaluu 

všechny recenze uživatele

Krista nezapírám! Tenhle film i možná jo... Vánoční čas přináší tento pro některé známý, pro jiné již neznámý příběh v různých zpracováních. Nu, tohle se dle mého názoru pohybovalo od docela slušných nápadů a pohledů (pokušení na poušti) až po scénky, které bych rozhodně takhle zpříma nedoporučoval doslovně zfilmovat (Lk 11, 27 - 28) pro jejich možné křečovité vyznění. Každopádně v místech, kdy film funguje, docela slušně historizující dílko a snaživá výprava. Pilát Gary Oldmana na měl působil spíše jako Nero z Quo Vadis, ale ustál to... No a nedá mi, abych (s neporozuměním) nepoukázal na nevěrohodné vlasy, které ve filmu měl představitel Ježíše z Nazareta, když ostatní postavy měly docela normální porosty... :) Ale i tak může film někomu přiblížit nejdůležitější události pro jeho život... a to je fajn! ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Vrátila jsem se po roce k dosledování cyklu Biblických příběhů. Obrazově velmi pěkné, včetně zajímavých náhledů do budoucnosti ale tak mám trochu pocit jako by na sebe ty jednotlivé děje nenavazovaly, jako by se ty události z Bible autorům nepodařilo vzájemně propojit a složit v celek. Představitel Ježíše Jeremy Sisto sice vypadal pěkně, ale jen vypadal, měla jsem pocit, že je snad celou dobu pod vlivem nějaké psychotropní látky a po herecké stránce mu rozhodně více sedla role Caesara. Gary Oldman jako Pilát dobrý, ale tak nějak neměl co hrát a Salome s Marií Magdalenou dostaly tak málo prostoru, že je ani nelze příliš hodnotit. A ten Titus Livius (jestli to teda nebyl jen jmenovec) ten tam jako dělal co? ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Gary Oldman měl ve filmu původně hrát ztělesnění Satana, ale nakonec si raději zvolil postavu Piláta. (raininface)

Reklama

Reklama