Reklama

Reklama

Thriller, při kterém mrazí v zádech, z pera Alistaira MacLeana. Příslušník vědecké expedice Spojených národů na odlehlý arktický ostrov je zavražděn. Důvody jeho smrti náhle vycházejí najevo, když vědci nalézají pečlivě ukrytou nacistickou ponorku, plnou zlatých prutů. Vzhledem k tomu, že následuje jedna smrt za druhou, začíná být zřejmé, že ne každý člen expedice je tím, za koho se vydává, a že se vražedná bitva o Medvědí ostrov rozpoutala doopravdy... Přednostmi této napínavé podívané jsou děsivé záběry valících se lavin a akčních scén, doplněné nevšedními honičkami sněhových aut a skůtrů, které Vám vyrazí dech. (Bonton Home Video)

(více)

Recenze (29)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Bandu nesympatických vedcov niekde na samote na obrovskom kuse ľadu niekto postupne vyvražďuje. A mne bolo úplne jedno kto je vrah a kto prežije, pretože to je strašná nuda bez atmosféry alebo čohokoľvek. Zaujalo ma len hviezdne herecké obsadenie a veľkolepá výprava. Bohužiaľ nič z toho režisér poriadne nevyužil. 4/10. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Od úvodných titulkov silná, pohlcujúca, omamná atmosféra. Zaujímavý politický kontext, fajn kasting (70. a 80. roky mal Donald Sutherland veľmi silné, naopak u Lloyda Bridgesa som neustále čakal, kedy začne robiť opičky a keď nezačal, cítil som sa značne čudne) a bravúrne prostredie ponorkového ľadového ostrova s NATO (ktoré nikdy nikto nevidel) a temnou vojnovou minulosťou. Postavy každopádne nič moc, miestami dosť ťažkopádne, je to dosť dlhé a vlastne som sa trochu nudil. Na túto tému mám radšej (skupina nič netušiacich postáv na izolovanom mieste po je po jednom vyvražďovaná) horory. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Tenhle subžánr politických thrillerů už dnes prakticky vymizel a není také divu, když už od konce války uplynulo skoro 70 let a všichni nacističtí pohlaváři jsou už mrtvi, dnes sice jistě také existují neonacistické sítě, ale náměty reflektující jejich fungování by už neposkytly ten mix až fascinujícího čirého zla na jedné straně, na druhé však stejně tak fascinující ochotu položit život za nadosobní ideály, zvláště když jsou konfrontovány s obyčejnou lidskou hamižností. Coby bonus tu máme starý poctivý thriller ze staré školy, po řemeslné i vizuální stránce velmi příjemný návrat do zlatých sedmdesátých let, ozvláštněný navíc špetkou dobrodružství. Film sice pokulhává v menší míře po schematických prvcích (motivy agentství, vztah Franka a doktorky atd., nejchroměji vypadá při finální honičce na sněžných skútrech a vznášedlech), ale na druhé straně šikovně využívá i obvyklých žánrových propriet - lokace příběhu je hermeticky odříznutá od zbytku světa, není z ní úniku, nepřítelem je přímo někdo z řad dopředu uzavřeného a neměnného kruhu posádky stanice, situace se krok za krokem neustále zhoršuje a napětí graduje... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Zima až praští, skučící vítr, rozeklané fjordy, ledovcové masívy, pusté dálavy kam až oko dohlédne... Tuto bezútěšnou vlezle mrazivou atmosféru "konce světa" umí Medvědí ostrov p(r)odat tak, že se při sledování raději zachumláte pod teplou deku. A možná nezůstane jen u jedné. Ostatně právě prostředí a atmosféra jsou tím jediným, co tento jinak spíše tuctový špionážní thriller se standardně zaměnitelným "to-jsem-již-zvrat-od-zvratu-i-slovo-od-slova-viděl-bezpočtukrát-jinde" dějem, povyšuje na vynikající žánrovou záležitost. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Pět, abych odlišil, že první třičtvrtě hodina byla skutečně dechberoucí. Nemyslím ten přílet Donalda Sutherlanda vrtulníkem, ale spíš ten prolog se zabitím vznášedlem a pak navozením atmosféry. A prozkoumávání jeskyně a ponorky plné koster.... Ta honička vznášedel se skútry už byla slabá a konec takový pohollywoodsky gradovaný. Možná to mohlo mít i přesah do katastrofického filmu, třeba kdyby po poškození stanice stožárem přišli o veškeré potraviny, elektřinu a spojení se světem a začal by boj o přežití okořeněný soubojem proti neznámému záškodníkovi. Ale jak říkám, ten začátek to vynahradil. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (1)

  • Interiérové scény boli nakrútené v Pinewood Studios pri Londýne. Pre vonkajšie scény bol vybratý Stewart v Britskej Kolumbii a Národný park Glacier Bay na Aljaške. Podľa autorov ponúkali viac dramatické zábery, než skutočný Medvedí ostrov pri Nórsku. Na transport používali sovietsku loď. (Sunwheel)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno