Režie:
Anthony MinghellaScénář:
Anthony MinghellaKamera:
John SealeHudba:
Gabriel YaredHrají:
Matt Damon, Gwyneth Paltrow, Jude Law, Cate Blanchett, Philip Seymour Hoffman, Jack Davenport, James Rebhorn, Sergio Rubini, Philip Baker Hall, Celia Weston (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (506)
Matt Damon zahrál tuto náročnou roli na jedničku, je tak odporný a slizký, vzbuzuje v divácích takovou nenávist, přitom se nikdy nesníží k nějakému přehrávání a karikatuře, on prostě jen předstírá, že je někdo jiný, obyčejný člověk, stejně jako jeho hrdina! Damon zde jasně dokazuje, proč je v současnosti na vrcholu, zatímco jeho „dvojče“ Ben Affleck se divákům už omrzel (přiznejme si, dokážete si ho představit v podobné roli?) a teď hledí Damonovi na záda z veliké dálky. Scénář filmu, který se pohybuje na rozmezí dramatu a thrilleru obsahuje skvělá místa, především v první polovině, naopak když se pan Ripley projeví naplno, plynulost a atraktivnost filmu se občas vytratí. Jenže opět musím zmínit skvěleho Matta Damona, který i hluchá místa dokáže svým (doposud jednoznačně životním) hereckým výkonem povýšit na nevšední zážitek….jaká škoda, že nás režisér Minghella opustil! ()
Pro mě osobně velké zklamání, propracovaný americký remake rozhodně v žádném směru nepřekonal francouzskou verzi z šedesátých let s Alainem Delonem. Snímek je jistě propracovanější, výprava byla bezpochyby náročnější a dražší, ale to není všechno. Nový kabátek z filmu udělal celkem tuctový thriller, jen s určitým specifickým zabarvením daného příběhu. Tom je líčen téměř jako programový vrah, úplně se vytratila poetika příběhu. Možná, že kdybych viděl tuhle americkou verzi dřív, hodnotil bych jinak, ale takhle jsem se jen ztěží přemluvil ke dvěma hvězdičkám. ()
Moc zajímavý film.Kdyby mě tak strašně neštval ten Jude Law a trochu rozvláčné tempo,šel bych možná i na pět.Na tyhle dvě věci jsem si ale v Minghellových filmech už zvyknul.Gwyneth Paltrow i Cate Blanchett jsou překrásné.Skvělý je Jack Davenport i Philip Seymour Hoffman.Prostě kvalitní film,podruhé se na něj ale asi nepodívám.80 % ()
Neskutočne vydarený film s vynikajúcim hereckým osadenstvom. Dej nedominuje dramatickosťou, ale zvláštnou permanentne znepokojujúcou atmosférou, ktorá vyburcuje vaše nervy na maximum!!! Chvíľami neviete, či máte tomu abnormálnemu hajzlíkovi držať palce alebo byť proti jeho nechutným počinom. Psychológia postáv ako vyšitá, herecké výkony vysoko chválihodné. Pár pasáži, ktoré trochu neuľahodili mojím chúťkam, ako napríklad jazzová hudba, no vo filme to má čo vykompenzovať. Film ako celok sa mi nesmierne páčil "so všetkým všudy", vzhliadnuc na prostredie, kde sa dej odohráva, na spomínané výborné herecké výkony, na ľahko zimomriavkovú atmosféru. Dokonca sa mu podarilo vzbudiť smerom k hlavnému hrdinovi značnú dávku mojej empatie... ()
Talent pána Damona je nespochybniteľný, Minghella sa vyžíva v pomalom plynutí deja a s precíznosťou nás kolíše v skvelom príbehu. V prvej polovici sú prvotriedne budované charaktery postáv, v druhej hodinke príbeh k sebe naberie thrillerovú stránku príbehu, dramatickosť stupňuje každou minútou, a rastie aj počet zvratov. To však neznamená hneď nástup vysokého tempa. Všetko plynie pokojne, chladne a miestami až patetická surovosť dodáva snímku nečakané zauzlenia a následné rozuzlenia so skvelým záverom. 80%. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (24)
- Jude Law se naučil kvůli filmu hrát na saxofon a Matt Damon zase na piano. Ani jeden z nich ve filmu však na nástroje skutečně nehraje. (don corleone)
- Z hlediska českého trikařského studia Universal Production Partners byl pozoruhodný vznik scény, v níž loď Queen Mary vplouvá do New Yorku. Slovy ředitele UPP Víta Komrzého ji "sice bylo možné složit z 'nějakých' záběrů, ale Minghella trval na autenticitě Manhattanu z padesátých let a kdesi v archivu dokonce našel dobový záběr přesně téhle scény. Ten nám poslali s tím, že ho máme 'vylepšit'. Ale ono to nešlo, protože kvalita archivního materiálu byla hrozná, takže jsme museli celou scénu vytvořit znovu. Nejdřív jsme si nafotili Queen Mary, která dnes kotví v kalifornských docích, a pak jsme začali shánět 'starý' Manhattan. Nejdřív jsme chtěli použít fotografie z různých 'image banks' z Londýna i z Ameriky, ovšem přestože šlo o mnohdy velmi drahé diapozitivy, byly do té míry nekvalitní, že jsme nakonec, už pod značným časovým tlakem, zjistili, že nám nezbývá než si Manhattan znovu nafotit. Je tam dodnes část starých domů, které jsme potřebovali, k nim fotograf navíc nafotil fasády jiných mrakodrapů a z materiálu, který přivezl, jsme na computerech podle fotografií 'vystavěli' starý Manhattan - něco jsme domalovali, něco přidali, něco upravili. Do popředí jsme pak umístili loď, vodu jsme natočili na Vltavě, dodělali k ní vlnky, a scénu jsme pak oživili ještě tím, že jsme na ulici natočili nějaké ptáky a ve Vršovicích pohybující se lidi, které jsme jako maličké postavičky naklíčovali na loď. Celá scéna vznikala v polních podmínkách, ale ve filmu nakonec je." (NIRO)
Reklama