Režie:
Bob BalabanKamera:
Mauricio RubinsteinHudba:
Alex WurmanHrají:
Susan Sarandon, Ralph Fiennes, Don Harvey, Chris Bauer, Monique Gabriela Curnen, Neal Huff, Peter Asher, Dominick Dunne, Bruce MacVittieVOD (1)
Obsahy(1)
Komedie z původní produkce HBO uvádí dva špičkové herce, Susan Sarandonovou a Ralpha Fiennese, v hlavních rolích příběhu o neobvyklém přátelství dvou lidí ze zcela odlišných světů, kteří spolu neměli nic společného. Vypráví o vztahu bohaté dědičky tabákového impéria Doris Dukeové a jejího irského komorníka Bernarda Laffertyho. Po šesti letech služby si Bernard, nezastírající, že je homosexuál, získal Dorisinu naprostou důvěru. Stal se jejím společníkem doma i na cestách a ovládl chod celé domácnosti. Vzájemné pouto bylo tak silné, že vydrželo i mužovu závislost na alkoholu, z níž se musel léčit. A než Dukeová v roce 1993 zemřela, stál jí po boku jako nejdůvěryhodnější rádce, nejdražší přítel a po její smrti se dokonce stal správcem mnohamilionového jmění. Co se asi odehrávalo za zavřenými dveřmi a co umožnilo vznik tak silného pouta mezi „princeznou“, která měla vše, a „chuďasem“, jenž se stal jejím dědicem? Scénář napsal Hugh Costello, režíroval Bob Balaban. (HBO GO)
(více)Recenze (38)
O hvězdičku víc za Ralpha, který si svoji roli užil, zejména ke konci (koukám, že je to profláknuté už v obsahu, takže bez obalu - míním tím jeho roli homosexuálního majordoma). Pokud jsem poslední dobou pochybovala o jeho herectví, již tak nečiním...protože Ralph je tu báječný jak na začátku - trochu staromódní, s báječně ohlým hřbetem - tak na konci, s namalovanýma očima, v pestrobarevném županu a náušnicí v uchu. Film je uváděn krásnými titulky a báječným songem. Proč jsem o něm vlastně neslyšela víc? Co mu chybělo? Málo reklamy? Za shlédnutí rozhodně stojí. ()
Susan Sarandon a Ralph Fiennes, oba úžasní, v pozoruhodném příběhu dvou zvláštních identit, které si k sobě najdou cestu a spojí je neobvyklé přátelství. Ona se zlatou lžičkou v ústech při narození, zatížená hlubokým zklamáním, on naprostý nuzák se spoustou problémů. A nemohu nezmínit hudební podestýlku, jedním slovem úchvatná. ()
Zaujímavé rozpoltenia medzi kvalitami filmu udržovali film len v strednom prúde kvality. Herci boli šarmantný a na pohľad dokonalí, výberom Susan a Ralpha tvorcovia trafili strunu na tom pravom mieste. Škoda však, že profilový a charakterový materiál, ktorí mohli herci využiť ich nemohol posunúť ďalej. Zaujímavejšia bola rola Bernarda, ktorého psychologické rozpoloženie postavy malo viac zaujímavých zákutí. Ako komédia film funguje len v tom smere, že film nie je vnímaný ako nejaká srdcervúca dráma, je to proste len taký vlažný závan životného príbehu, v ktorom sa nič také dramatické nedeje a to bol hlavný kameň úrazu. Film totiž pláva stále v pokojných vodách, chýbalo mi ostrejšie vystupňovanie atmosféry, dokonca aj záver si udržiaval pomerne nezáživné tempo. Jediné, na čo sa upierali moje zmysly bol závet a záverečný titulkový epilóg. Buďme teda radi, že bol nakoniec film tak primerane krátky. 65%. ()
Říkal jsem si, že tenhle film nebude nic zvláštního. Jen klasické nevýrazné komediální drama, kterých jsou tuny, ale docela dost mě to překvapilo. Vztah mezi Bernardem a Doris, tedy mezi bohatou paničkou a jejím služebníkem, mě dost překvapil. Není to, na první pohled, nic zázračného, ale je to prostě o problémech, kteří ty dva ve svém nitru mohou řešit. A já si myslím, že v rámci života to bylo moc hezky natočené. Představte si, že někoho potkáte a během chvíle si uvědomíte, že na něj čekáte celý život. Ta harmonie mezi dvěma lidmi, ta se nepotká každý den, ale právě jednou za život a přesně tohle se stalo u Bernarda a Doris, kteří k sobě prostě patřili. Zvláštní na tom všem je, jak jim to lidé z jejich okolí nikdy nepřáli. Ale co, to jsou holt lidé. Na nich se nikdy nic hezkého najít nedá. ()
Viděla jsem starší zfilmovanoou verzi tohoto příběhu, kdy komorník byl jednoznačný prospěchář. Kdo ví? Tohle je druhá možnost. Filmově je to slušné, ale nuda. Vše důležité nebo zajímavé (Bernardovy i Dorisiny milostné záležitosti) se odehrává mimo plátno. Vidíme jen rutinu všedního dne, jen pracovní části, sem tam zjeměné vzájemně křehkým kontaktem, který mohl ale také nemusel přerůst ten pracovní. Co pro ni bylo 5 milionů dolarů, když neměla děti? /8. 2. 2011/ ()
Galerie (5)
Photo © HBO Films
Reklama