Reklama

Reklama

Arrested Development

(seriál)
Trailer
USA, (2003–2019), 33 h 40 min (Minutáž: 22–37 min)

Tvůrci:

Mitchell Hurwitz

Hrají:

Jason Bateman, Portia de Rossi, Will Arnett, Michael Cera, Alia Shawkat, David Cross, Jeffrey Tambor, Jessica Walter, Armie Hammer, Ron Howard, Judy Greer (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(84)

Obsahy(1)

George Bluth Sr. (Jeffrey Tambor), hlava rodiny, zakladatel a bývalý výkonný ředitel Bluth Company, která buduje malá sídla a obchoduje s nimi, je zatčený pro finanční podvody. Jeho manželka Lucille (Jessica Walter) se stává výkonnou ředitelkou společnosti, a do funkce prezidenta jmenuje svého nejmladšího syna Bustera (Tony Hale). Ten není pro funkci kompetentní, a tak se rodina obrací na Michaela (Jason Bateman), prostředního syna a dvojče jediné Bluthovic dcery Lindsay (Portia de Rossi). Ten se funkce ujme, a aby dysfunkční rodinu udržel pohromadě, přesvědčí Michael svého syna (Michael Cera) a rodinu sestry (David Cross, Alia Shawkat), aby společně bydleli v jednom z modelových domů Bluth Company.

Taková je výchozí situace pro sitcom, který si za pouhé tři roky svého trvání stačil vybudovat status kultu, a získal šest cen Emmy a jeden Zlatý glóbus. (Tom Riddle)

(více)

Videa (18)

Trailer

Recenze (54)

geimz 

všechny recenze uživatele

1. séria : 80% Parádna oddychovka, ktorá ma ale donúti zasmiať sa nahlas len raz za čas. Priestor na zlepšenie tam tak ešte stále je. Postavy som si už ale teraz celkom zamiloval, a to úplne všetky. 2. séria : 90% Lepšie, bláznivejšie, vtipnejšie. Rodina Bluthovcov sa nedá nemilovať. 3. séria : 90% 4. séria : 65% K čomu bol AD obnovený na Netflixe? Aby sme dostali toto? Tie diely sú údesné dlhé (30 minút), čo spôsobuje absencia vtipu, gagov, a všetkého, čo robilo pôvodné AD komediálnym kráľom. Aj tu sa dajú nájsť skvelé gagy, no ich početnosť je tak 1 na 3 diely. A to sa nedá odpustiť. Vo výsledku som sa musel už len nútiť, aby som dopozeral všetko do konca. Jediným plusom je tak previazanosť deju v jednotlivých dieloch, ktorá je naozaj obdivuhodná. Seriál mal ale radšej skončiť po skvelej tretej sérii. ()

Pajky3 

všechny recenze uživatele

Arrested Development je vychvalovaný americký sitcom, který se mi dlouhou dobu vyhýbal a stejně jako mnoho dalších si ho musím rozdělit na tři části.    Tou první je původní seriál, který se skládal ze tří sérií. Chvíli sice trvalo než jsem se do toho dostal (styl natáčení a vypravěč byly hlavní problémy), ale množství hravých narážek a opakovaných vtipů prostě fungovalo. I když některé věci byly otravné, tak musím uznat, že seriál postupně gradoval a třetí série byla velkou zábavou. Určitě si nedovedu představit, že bych seriál sledoval bez znalosti angličtiny, protože velké množství vtipu je právě na tom založeno. Nicméně promlouvání tvůrců k divákům, aby jim pomohli odvrátit zrušení, je nezapomenutelnou třešničkou a po třech řadách jsem byl spokojený.   Po letech od zrušení přišel vymodlený návrat seriálu, který však fanouškům pořádně zhořknul, protože se jednoduše nepodařilo navázat na předchozí úspěch. Snaha o nový koncept bohužel nefungovala (a později si to uvědomili i tvůrci, protože celou sérii přestřihali a vydali v jiné podobě), a zdlouhavá mozaika příběhů je často se opakující a díky tomu až otravná. Dokoukával jsem víceméně už jen ze zvědavosti, abych zjistil, jak to celé skončí.   A ze stejného důvodu jsem se pustil i do závěrečné, páté série, která přichází pět let po konci předchozí řady. Ani druhý návrat však není lepší, ba naopak je snad ještě těžší na strávení než předchozí řada. Dlouhodobé linky jsou přetažené tak, že už nejsou ani vtipné a samostatně už epizody nefungují vůbec. Bohužel to nejslabší přišlo nakonec a určitě zanechalo nepříjemnou pachuť.    První tři řady stojí za podívání, zbytek kazí dojem a spokojenost se postupně vytratila, škoda, protože i tak mělo Arrested Development něco do sebe. ()

Reklama

erased 

všechny recenze uživatele

Arrested Developement je dost možná ten nejoriginálnější nový americký sitcom. Postavy a vtipy, jakkoli povedené, sice nijak nepřekvapí, celkově jsou spíš výběrem těch nejlepších archetypů, které se v žánru vyskytují odnepaměti, avšak teprve samotným pojetím vyprávění a jeho výsledným podáním si těžko hledá konkurenci. Už první epizoda se s vyprávěním nepáře: bez doprovodného smíchu představí celou rodinu Bluthových prakticky najednou, což jednoduchosti vůbec nepomáhá. Zbytek prvních tří původních sérií se sice poměrně umravní, ale autorský rukopis na nich jde pořád znát. Nelineární vyprávění je přesně v takové podobě asi ideální, kvanta flashbacků pomáhají prokreslovat postavy, a zároveň nijak nebrzdí samostatné epizody. Po náhlém ukončení produkce FOXem a následném návratu rodinky o několik let později pod křídly mnohem odvážnějšího Netflixu se však vypravěčské peklo rozjede na plné obrátky. Nové epizody jsou stejně jako ty předchozí promyšlené do posledního puntíku, jenže kvůli tomu, že se každý díl zaměřuje na jednotlivé postavy, přičemž se jejich akce prolínají, ať už v záběru nebo mimo něj, už AD není ani zdaleka tak odpočinkové jako bývávalo v televizi. Co je ale nejdůležitější, vtipu ani samotným postavám to neškodí, naopak. Pouze děti rodiny, tedy George Michael a Maeby, ztrácí na zajímavosti. Jak rád jsem jim věřil ty podivné pubertální výrostky, tak jsou jako odrostlí často až nesnesitelní (ano, Michael Cera byl před nějakými desíti lety dokonce i sympaťák!). Ostatní jedou naplno od začátku do konce. A to především mí oblíbenci GOB a Pop-Pop/Oscar. První, nejstarší syn rodiny, největší životní tragéd bez přátel a opravdového života, nejlepší jezdec na Segway, ale hlavně věčně mizející "velkolepý" mág a iluzionista. Druhý, otec rodiny, milovník žen, ale hlavně lhář a podvodník, který je vždy na útěku/jeho vždy zkouřené identické dvojče. Jejich epizody jsou v poslední řadě tím nejlepším, co se v celém seriálu vyskytne, ale i to jen těsně. Tato těžce nepovedená rodina si mě svým vyhnáním trapnosti sitcomového vtipu do absurdity a využíváním právě té trapnosti získala a s čistým svědomím můžu říct, že o ní nevznikla jediná špatná epizoda. Už aby byl film. ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

[Po třech sériích] Víte co Arrested Development připomíná nejvíce? Britskou klasiku Haló, Haló, nezaleží na tom, kde se zrovna nachází obraz Padlé Madony s velkými balónky od von Klompa, či v tomto případě kde se zrovna skrývá tatík Jeffrey Tambor. Vždy se všechny propriety po pár dílech promíchají a důležitou konstantou zůstávají hlavně postavy. Oba tyto seriály mají jedny z nejvtipněji napsaných charakterů. Americký seriál se navíc dopuje za pomoci nezakázaných cameo látek, vidět Julii Louis-Dreyfus, Bena Stillera či Alana Tudyka v jejich ulítlích rolích rozesměje zaručeně každého. Mluvit o Willu Arnettovi či Davidu Crossovi nemá smysl, jejich kariéra odstartovala s Arrested Development. Těžko říct, zda kultovní status je výsledkem nefér zaříznutí seriálu v roce 2006 na vrcholu slávy (zmiňované Haló, haló by mohlo vyprávět o nedodržení expirační doby)... Každopádně já jsem na návrat obnovené čtvrté sezóny za pár týdnů přípraven, a co vy? Po třech sezónách 85 % [Čtvrtá série od Netflixu] Bylo to utrpení. Nikdy bych nevěřil, že se 15 třicetiminutových epizod bude takhle táhnout a zombie verze jednoho z nejlepších seriálů 2000s dokázala, že v hrobu měla vyhnít. Byl to mediálně slavný návrat, kdy produkující gigant Netflix silnou hereckou skupinku ještě posílil o pár slavných jmen, ale příběhově již rodina Bluthových nemá co nabídnout. Nevtipnou tragédií epických rozměrů bylo sledování přestárlých herců snažících se o comeback jejich nejslavnějších seriálových rolí. Mých pět hvězd platí pro originální série, kvůli té nové hodnocení měnit nehodlám, i když bych objektivně měl. Čtvrtá sezóna 20 % ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. – 3. série – 85% - Uhozené téměř přes čáru, při větší divákově nepozornosti pravděpodobně nepochopitelné a díky gradujícím zápletkám a tvůrčí odvaze čím dál originálnější. Někdo si stejně jako já zamiluje rádoby důmyslného iluzionistu Goba, někdo chladný krk rodiny Lucille a někdo třeba věčně rozpačitého George Michaela. Tak jako tak je ale radost sledovat rodinu, kde ryze obyčejného člena aby pohledal. Některé scénáristické finty jsou u Bluthových pravými diamanty (průběžné vtipy v čele s chicken dance) a jediné, co mi kazí radost, jsou opletačky s uvězněním George staršího či Oscara a s tím související řešení nejrůznějších rodinných podvodů. Jinak jsou ale tyhle tři zbytečně krátké sezónky pravým pokladem pro všechny, kteří v sitcomech hledají něco dosud nepoznaného. 4. série – 70% - Vymodlený návrat, který určitě není pro každého. Koncept propletenosti je doveden na hranici divácké snesitelnosti, některé hlavní postavy působí spíše jako vedlejší (což v pozdějších epizodách nejvíc ubližuje mojí favoritce Lindsay) a Mitchell Hurwitz si pro jistotu rozehrává několik stop pro budoucí počiny. Nové sezóně tak proto chybí ucelenost starších dílů, ale neznamená to, že by s Bluth family nebyla legrace. Jen je zkrátka jiná a velmi, velmi specifická - a s fenomenální Islou Fisher jako novým, téměř již neoddělitelným novým charakterem. 5. série - 60% - Labutí píseň, u níž bylo nejvtipnější čekání na ni a neustálé ujišťování, že se co nevidět začne točit. Tedy to samé ujišťování, které nakonec trvalo několik let. Způsob jejího naservírování ve dvou částech se nakonec ukázal poněkud macešským rozhodnutím, ale to je ta nejmenší starost. Navazování na původní poetiku je totiž plné křeče, za kterou může jak spousta problémů v zákulisí z posledních let, které ani při největší snaze nejdou zcela odfiltrovat (chování Jeffreyho Tambora vůči Jessice Walter, rasista Cross, alkoholem očividně čím dál zničenější Will Arnett). Dlouhodobé linky jsou buď natažené příliš (Fakeblock, zeď, Lucille Austero) nebo zoufale nudné a mám chuť je přetáčet (bohužel víceméně cokoli s Tobiasem). Naštěstí ani tohle smutné trápení nedokáže zabít potenciál vděčných running joků (The Final Countdown je dokonalá, i kdyby byla použitá stokrát) nebo chemii hlavního ansámblu. O to víc mě mrzí násilně roubované flashbacky nebo nepřítomnost Lindsay a s tím související do očí bijící green screen. Arrested se tak loučí po svém rozhodně nejslabším období, které ale nedokáže zničit vzpomínky na původní koncept - a stejně tak nutí diváka posmutněle přemítat, kam až mohl seriál růst, kdyby při svých začátcích dostal takovou šanci, jakou dostat měl. ()

Galerie (204)

Zajímavosti (35)

  • Postavy Davida Crosse ani Jeffreyho Tambora nebyly původně zamýšleny jako regulérní postavy. Až když tvůrci viděli, jak se oba osvědčili, jejich role upravili. (Tom Riddle)
  • Epizody končí klasickým „v příštím díle uvidíte“, ovšem obvykle se naznačený děj v dalším díle neobjeví, ale je součástí návaznosti příběhu. (Tom Riddle)
  • V pilotním díle byly dům Lucille i modelový dům úplně jiné, než v dalších dílech. Tobias měl navíc jiné brýle, Buster měl delší vlasy, a George Michael měl tmavší pleť. (Tom Riddle)

Související novinky

Lego Robin dostal pasující hlas

Lego Robin dostal pasující hlas

17.07.2015

Z loňského Lego příběhu se vyklubal takový hit, že studio Warner Bros. okamžitě rozjelo nový filmový vesmír. V září 2017 tak uvidíme celovečerák Lego Ninjago, v květnu 2018 regulérní pokračování Lego… (více)

Bratři Russovi chystají vlastního Bournea

Bratři Russovi chystají vlastního Bournea

01.06.2014

Tomu se říká skok do první ligy. Bratři Russovi se dlouho drželi v televizi, kde pomáhali se sitcomy jako Community, Happy Endings nebo Arrested Development. Pak ale dostali velkou šanci od Marvelu,… (více)

Reklama

Reklama