Reklama

Reklama

Nešťastná událost z něj učinila štvanou zvěř. Dokáže zvítězit spravedlnost dříve, než bude pozdě? ... Tod Lohman (D. Murray), naivní mladík, zato ale výtečný střelec, je na útěku před skupinou šesti mužů bohatého chovatele dobytka Huntera Boyda (R. G. Armstrong), kterému Tod nešťastnou náhodou v sebeobraně zabil syna Shortyho. I když mu jde o holý život, díky své dobrosrdečnosti se snaží za každou cenu své pronásledovatele přesvědčit o své nevinně, spíše než by se snažil o aktivní odpor. Jako v noci v divočině, když narazí na druhého Boydova syna Toma (D. Hopper). Todovi se mu ale nepodaří vysvětlit, jak k tragédii došlo, a během nastalé přestřelky jej Tom připraví o koně. Mladík na útěku je poté nucen putovat přes vyprahlou poušť, žíznivý a po svých. Když se mu podaří překonat nejhorší, narazí na tábořícího starého farmáře Amose Bradleyho (C. Wills) a jeho dceru Nitu (D. Varsiová), s nimiž se podělí o svůj příběh a také o svůj plán dojet do Socorra za svým otcem. Hunter Boyd si sice nepřeje nic jiného než Todovu smrt, ovšem i on má určité zásady. Když jej dostihne v Amosově táboře, jako vyrovnání za zastřeleného koně mu daruje jiného a k tomu pár hodin času navíc. Náskok není velký a Boydovi muži jsou dobře připravení, Tod má ale v sobě něco, díky čemuž mu jsou ostatní ochotni pomoci na jeho strastiplné cestě… (Česká televize)

(více)

Recenze (13)

ilclassico 

všechny recenze uživatele

Otec pronásledující muže, o kterém si myslí, že zavinil smrt jeho synů, přičemž ten první zemřel nešťastnou náhodou a ten druhý také nešťastnou náhodou a ten třetí *** nešťastnou náhodou... není tohle námět spíše pro komedii? Typický příklad, kdy scenáristé vyhrotí situaci natolik, že pak nevědí jak to ukončit. A ten konec podle toho i tak vypadá. Nač si hrát na velké témata, když to nejde přesvědčivě natočit, a ani to není záměrem tvůrců. Na film se dobře kouká, ale ten scénář moc rozumu nepobral, to ani náhodou. V rámci žánru za 3. ()

odpadlik123 odpad!

všechny recenze uživatele

Nesympatický ústavičně nahý trouba (základní zdroj humornosti filmu), do něj zamilovaná nymfomanka myslící si, že je chlap, osamělý muž dávající objektu svého sledování náskok k úniku, tři synáčci (jeden se napichující dobrovolně na nože, druhý se dobrovolně nechající udupat koňmi a třetí na sebe sestřelící hořící lustr) a k tomu něco milého amerického patosu - s prominutím nuda ke zblití. ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Klasický a velmi dobrý western, jakých ve své době vzniklo více. Zpracování příběhu vyznívá až uměleckým dojmem. Netlačí se tu v ničem na pilu jenom proto, aby se tu neustále střílelo a hrdinsky hláškovalo. Děj je nespěchající a dává přednost se plně rozvinout a tak vybudovat tu správnou atmosféru. Není nouze ani o výborné kaskadérské kousky, jako třeba ve scéně indiány přepadnutí povozu a jeden s prchajících mužů se za velmi rychlé jízdy snaží uvolnit zapřáhnuté koně. Takové scény se ve své době objevovali velice často a i dnes vzbuzují velký obdiv. Dokonalá kamera vytvořila vynikající obrázky, hlavně ve spojení s přírodními scenériemi. Radost se na to dívat. Snímek by mohl patřit ke klenotům westernové tvorby. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Pro mne milé překvapení. Hathawayův mistrovský kousek, který je u nás neznámý. Není sice úplně dokonalý, zvláště pokud se týče poněkud slabšího závěru (kdy jsem očekával akčnější přestřelku), přesto řadím k tomu nejlepšímu, co jsem dosud v tomto žánru viděl. Když jsem se na tento film podíval po dlouhodobém sledování špageťáků, znovu jsem si uvědomil, oč výše umělecky i morálně stojí americký western. ()

Greg25 

všechny recenze uživatele

Z pekla do Texasu má docela netypického westernového hrdinu (sympatického mladíka, jenž čte bibli po mamince, nechce nikoho zabít, přestože oni jeho ano, a při setkání se slečnou je náležitě nervózní), což celému filmu dodává trochu jiný (ale dobrý) šmrnc . Ale jinak je to pravý western ze zlatého věku tohoto žánru. Po zásluze 80%. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (3)

  • Dennis Hopper (Tom Boyd ) počas nakrúcania filmu donútil režiséra Henryho Hathawaya nakrúcať jednu scénu celkom osemdesiatkrát, než uznal, že sa podarila. Po skončení prác na snímke povedal Hathaway Dennisovi, že jeho kariéra v Hollywoode skončila. (classic)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno