Režie:
Sébastien VaničekKamera:
Alexandre JaminHudba:
Douglas CavannaHrají:
Théo Christine, Jérôme Niel, Finnegan Oldfield, Sofia Lesaffre, Lisa Nyarko, Marie-Philomène Nga, Mahamadou Sangaré, Abdellah Moundy, Emmanuel Bonami (více)Obsahy(1)
Kaleb bude mít zanedlouho 30 let a nikdy nebyl osamělejší. Bojuje se svou sestrou o dědictví a přerušil vztahy se svým nejlepším přítelem. Fascinovaný exotickými zvířaty najde na trhu jedovatého pavouka a přinese si jej do svého bytu. Trvá jen chvíli, než pavouk unikne a rozmnoží se, čímž se celé místo změní na strašivou pavučinovou past. Policie zároveň uzamkne budovu a tím uvězní obyvatele uvnitř. Jediná možnost pro Kaleba a jeho kamarády je najít cestu ven a přežít. (Continental film)
(více)Videa (3)
Recenze (139)
Taky jsem byl panelákové dítě. Občas nějaký opilec chrápal u výtahu, občas se ve spíži objevila plíseň, občas nás někdo vytopil. Všechno je to jen slabý odvar oproti tomu, co zažije tenhle nešťastný panelák ve francouzské přistěhovalecké čtvrti. Žije v něm i jeden šmelinář, který se vyhýbá nějaké poctivé práci, dohaduje se se svou ségrou a stále rozdýchává smrt mámy. Hlavně je ale také vášnivým milovníkem exotických zvířat, a tak jednoho dne přitáhne do svého pokoje pavouka. Na první pohled vypadá polomrtvě, ale zdání klame. Záhy pláchne, navíc se zatraceně rychle rozmnožuje. Výsledek je nepříjemný, intenzivní, nápaditý i poměrně drsný, protože úřady nařídí karanténu a z paneláku se jeho obyvatelé jen tak nedostanou. Havěť vypadá věrohodně, pomáhá i dobrý zvuk. Škoda méně sympatických (a dost uřvaných) postav. Navíc mi víc sedělo komornější pojetí, takže kvůli velkohubému závěru mě dění na plátně trochu přestalo zajímat. Takže ve výsledku trochu škoda, po celou dobu tam byl náběh na čtyři hvězdy. ()
Docela zdařilé cupitání po husí kůži arachnofobikově. Pohyby osminohých teroristů jsou vzácně přesné a film vedle očekávatelných situací nabízí několik skrytě vtipných momentek (hysterický lov koupelnového vetřelce). Obstojně funguje i sociální drama méně přizpůsobivých obyvatel zavšivené bytovky, jimž člověk snadno odpustí zdržující emocionální výlevy. Hůře odpustitelné je ovšem kokotské chování pánské sekce přítomných, jejichž zásluhou nezřídka fandíte spíše nakrknutým členovcům. Kupodivu mi nikterak nevadila absence vysvětlení pavoučí přemnoženosti a monstróznosti - ono je to takhle nakonec lepší, než se dívat na miliontou verzi bajky s názvem "Kterak se pavouček toxických sraček nabumbal a jal se vyhlazovat nejbližší vidlákov". ()
SPOILERY *** První půlka super. Gangstaz & bitchiz činžák, postupné šíření pavoučků, působivé scény s jejich líhnutím (byť by se tu dalo výrazně přitlačit na pilu ve stylu The Bay). *** Druhá půlka otřes. Postavy se začnou chovat jako úplní kreténi (hodíme do chodby molotov a pak jsme překvapení, že pavouci utíkají). Pavouci mění chování, jak zrovna scénář potřebuje (občas se bojí světla, jindy ne). V naprosto nevhodných situacích se řeší nesmyslné osobní problémy. A nakonec nastoupí imbecilní ACAB agitka, kdy máme soucítit se zmrdy, kteří svým zmrdstvím pozabíjejí desítky nevinných lidí. Na konci filmu zůstane pak naprosto nevyjasněné, co se vlastně v domě dál stalo a jak pavoučí mor zlikvidovali. ()
U mna jedna z najočakávanejších hororových noviniek nedopadla tak ako som očakával. Pripadalo mi to ako arachnofobia, šmrcnutá hmlou (hlavne jedna scéna tam bola veľmi podobná), ale najviac mi to pripadalo niečo medzi REC 2 a útok na vežiak. A hlavne posledný menovaný sa celkom približuje tomuto filmu a i keď sa jednalo o Londýnske sídlisko a išlo o mimozemské napadnutie, tak v postate bojovali za to isté, za život. Spomenul som tu niekoľko filmov, ale ani k jednému sa kvalitatívne vobec nepribližuje. Je mi jasné, že tento film nebol o postavách, ale o tejto nepríjemnej hávedi, ale útok na vežiak určil zaujímavý smer, ale tento išiel celkom iným smerom a mna práve ten nezaujal. Je to uškriekané a veľa scén je natočených strašne chaoticky až zmätočne. Nemohol som sa sústrediť na postavy, ktoré mi nielen neprirástli k srdcu, ale liezli mi po celú dobu na nervy. A tak aj pavúčie útoky mi pripadali slabo vygradované a i keď aj snaha sa cení a je fakt, že v kategórii pavúčích hororov patri k tým lepším, tak u mna aj tak viac ako slabé 3* dostáť nemôže. Škoda toho, ale aj to sa stáva, že očakávania sú väčšie ako výsledný produkt. ()
To jsem si zase pěkně naběhnul. Těšil jsem se na horor s pavouky a dostal jsem multi kulti píčovinu z jednoho hnusnýho baráku kde největší Havěť tvoří především jeho obyvatelé a tak by nebylo na škodu kdyby to tam pavouci trochu vyčistili, ale z těch trapných digitálních pavoučků strach opravdu nejde. Takže atmosféra nula postavy nula. Jenom začátek jakž takž slušnej, ale to je asi tak všechno. Pro pavouky mám slabost a tak se smiluju a slabou dvojku dám, ale některý ty komentáře tady označující to za nejlepší pavoučí horor všech dob jsou teda dobře mimo. Ps : Nevím co se to děje s tou Francií já tu zemi vůbec nepoznávám, ale jestli to tam takhle opravdu funguje tak z toho brzy bude ostuda Evropský civilizace a víc k tomu už asi radši psát nebudu. Každopádně opětovný potvrzení, že žánr horor je po všech stránkách mrtvej. Já to vyřešil tak, že jsem se na ty nový filmy prostě přestal koukat, ale tady jsem se nechal nalákat i vzhledem k tématu, ale nebyl to dobrej nápad.30% ()
Galerie (36)
Zajímavosti (4)
- Sébastien Vanicek chcel ukázať komunitu s nízkymi príjmami vo Francúzsku inak, tak, ako reálne žije. Podľa neho sa vo filmoch často znázorňuje len v súvislosti s obchodovaním s drogami alebo ide o gýčovité komédie. On však vníma, že v skutočnom živote komunita funguje väčšinou celkom dobre a len občasne sa vyskytnú nejaké problémy. (Arsenal83)
- Děj filmu se odehrává na východním předměstí Paříže (Noisy-le-Grand) v obytném souboru Les arènes de Picasso. (TroiMae)
- Scenárista a režisér Sébastien Vanicek hľadal nápady týkajúce sa diskriminácie, ktorej čelia černosi a arabsky vyzerajúci ľudia vo Francúzsku, a to ho priviedlo k pavúkom, ktorí sú v domácnostiach len zriedka vítaní - každý sa ich po spozorovaní snaží zabiť. Keďže so všetkými v príbehu (ľuďmi aj pavúkmi) spoločnosť zaobchádza ako s háveďou, názov mu prišiel ako prirodzený. (Arsenal83)
Reklama