Reklama

Reklama

Epizody(8)

Obsahy(1)

Jak blízko smrti se musíme ocitnout, abychom se naučili žít? Příběh rodiny, jejíž členové se navzájem berou jako samozřejmost, ale nemohou se víc mýlit. Vážná nemoc nejmladšího z nich se paradoxně stane příležitostí pro všechny. Příležitostí, jak být dobrou matkou, otcem, dítětem. Jak si najít holku a jak o ni nepřijít. Jak zkrotit ego a nemyslet jen na sebe... Filip je ambiciózním studentem neurochirurgie, který má vše před sebou. Ovšem místo toho, aby získal prestižní post na klinice, stane se jejím pacientem. V pětadvaceti letech je mu zjištěna rakovina. Nemoc mu umožní najít lásku, stejně jako vážit si vlastní rodiny, jejíž členové si každý zvlášť i společně projdou velkou životní zkouškou. Seriál, který se témat, o nichž se víc mlčí, než mluví, chopil s humorem a empatií. Seriál, který není sedativem, ale lékem. Možná ne na rakovinu, ale na život rozhodně. Na konci každé epizody sdílejí skuteční onkologičtí pacienti pocity, které je provázely jednotlivými fázemi onemocnění. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Chudobka k tomuto seriálu (5)

Epizoda 1 (2024) (E01) 

V záplavě detektivních seriálů konečně změna. Těžké téma podané humornou formou je přesně to, co mi sedí. Kdo by se nebál rakoviny? A ještě když přijde v tak mladém věku.  Spojení Kopáčové s Podzimkem je slibné. Možná trochu nadsazuji v hodnocení, ale první epizoda mě bavila. Ztvárnění hlavního hrdiny je velká příležitost pro Filipa Březinu, líbili se mi i Brodská s Řezníčkem a Robert Nebřenský v roli šéfa neurochirurgie. Příliš mnoho postelových scén chápu jako protiklad k tomu, co nás čeká v dalších epizodách. Rozhodně mi vadily míň než ve filmu o Myslivečkovi. ()

Epizoda 4 (2024) (E04) 

Chce to odvahu. Odvahu to natočit a odvahu se na to dívat. Tereza Kopáčová je dobrá režisérka, Matěj Podzimek dobrý scenárista. Čekala jsem, že to bude zajímavý seriál. Mohla bych na něm hledat chyby, ale proč bych to dělala? Pokud pomůže někomu v boji s touto obávanou nemocí (a to určitě pomůže), má určitě větší smysl než záplava stupidních detektivek. S rakovinou jsem se ve svém okolí setkala mnohokrát, s vraždou ani jednou. A to, že někteří lidé píší, že se na to nemůžou dívat, protože si rakovinou prošli nebo na ni zemřel někdo blízký, je pouze jejich věc. Nikdo nikoho nenutí se dívat. ()

Epizoda 5 (2024) (E05) 

V každé epizodě se najde něco zajímavého, a nemusí se to týkat zrovna ústřední dvojice. Už od začátku mě baví Řezníček, který je uvěřitelný v každé roli (před lety se mi moc líbil v seriálu Cirkus Bukowsky, výborný byl i v seriálu Ochránce). Zaujala mě svým civilním projevem i Natálie Řehořová. Ani Tereza Brodská není špatná. Žena, která by chtěla něco víc než jen se starat o rodinu, vařit, uklízet. Nezdálo se, že by někdo podporoval a oceňoval její malování, všemu vždy vévodily dlaždice. Pokud ji zde někdo hodnotil jako slepici, já jsem k ní shovívavá. Předpokládám, že to nebude dlouho trvat a prohlédne. Vrátí se k manželovi a k rodině. ()

Epizoda 6 (2024) (E06) 

Že by si pacient kladl podmínky, jak bude probíhat jeho vyšetření a operace, je zcela nevěrohodné. Kdyby to byl pacient Bartoška, možná by se tomu dalo i trochu věřit. Ale zde je to obyčejný pacient, žádná významná osobnost. A Filipova matka se kajícně vrací domů, neboť konečně prohlédla. Kdo by to čekal, že? I přes některé nedostatky je seriál pořád nadprůměrný, pro mě je nejsympatičtější postavou otec - výborný Pavel Řezníček. Tato epizoda patřila Bartoškovi, který dokázal, že je výborný herec (i když nepatří k mým oblíbencům). ()

Epizoda 7 (2024) (E07) 

Citovému vydírání se seriál nevyhnul. Velký kontrast mezi dovolenou v Itálii (až příliš velká idylka) a návratem nemoci, Filipův útěk z nemocnice - tam se mohlo podle mého názoru trochu ubrat. Silný příběh do mě nemusí nikdo vtloukat. A i když je zde Alžběta Malá mnohem lepší než v seriálu Pět let, trochu mi vadilo, že jí občas nebylo rozumět. Ale to jsou jen drobnosti. V záplavě současných stupidních seriálů je tento světlá výjimka. ()

Reklama

Reklama