Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Tak ty nic nevíš? Ale třeba si vzpomeneš, miláčku." Ideálním základem manželského trojúhelníku jsou tyto čtyři vrcholy - nevěrněj vychcánek, ambiciózní stíhačka, těhotná potvůrka, zmatenej malíř a elitní exesenbák. Pak to prostě musí fungovat. Jenže ono to jako detektivka moc nefunguje, protože oběť i vyšetřovatelé jsou v podstatě anonymní. Teď jsem to bystře odhalil - není to detektivka, je to manželské drama a ty já nerad prožívám. Doma ani na obrazovce. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nízký přelet nad francouzskými vlnami, při kterém má pilot Adamíra za ocasem nepřátelskou stíhačku. Pro něj na mladším modelu to znamená sestřel, nebo budeš sestřelen, taková je válka.. Zaujal otevřenější konec, při kterém se nabízí, že pan Boblig kvůli přiznání už chystá palečnice a taky hudební motiv při přípravě vraždy, který nám naznačuje, že „zabili Bradleyho“. Přítomnost tetiny Milady Ježkové berte jako znamení.. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Ne vynikající, ale přesto velmi zdařilý krimifilm se zajímavým psychologickým pozadím. Na počátku sedmdesátých let, ještě před utužením destabilizovaných politických poměrů v tehdejším Československu, se podařilo čas od času natočit slušný film a Svědectví mrtvých očí mezi ně určitě patří. Mimořádnou záležitost z něj dělají především Slávka Budínová s Jiřím Adamírou, kteří hrají manželskou dvojici "v rozkladu" naprosto perfektně. ()

Una111 

všechny recenze uživatele

Zatloukat, zatloukat, zatloukat... občas si ale zatlučeš hřebík do rakve vlastního štěstí. - - - Chtěla jsem vidět nějakou krimi, snesla bych i trochu té psychologie, počítala jsem s tím. Ale tohle mne prostě nechytilo a obávám se, že vina nebyla (jen) na mé straně. První třetina se vlekla fakt nezáživně, pak sice přibylo trochu toho napětí, ale všechno bylo zase tak zoufale předvídatelné! Ráda bych se mýlila, ale myslím si, že filmy s opravdu vygradovanou kriminální zápletkou, filmy skutečně napínavé, neřku-li thrillery, v české kinematografii prostě chybí! ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodně špatná kriminálka, která by spíše chtěla být antickou tragédií (viz to dilema mladé dívky v závěru, kvůli němuž film dokonce ani nemá pořádný konec). Expozice trvá v podstatě celých 40 minut (!) a něco vyšetřovat se začne až dvacet minut před koncem. Do toho je kdovíproč Mrkvička nadabovaný a zní to divně. Spousta zbytečných scén. A hlavně - ani jedna postava zde není sympatická, nakonec ani ta Šmeralova, který zde jen popochází a významně kouří cigaretu. Cynický manžel, cynická manželka, tragédie na silnici je nechá ledově klidnými a oni v hlavě hned spřádají akce a protiakce jeden proti druhému, to chce silné žaludky tedy. (Ona i ta služebná byla pěkná mrcha, když pak vnučce říká, že si přijde na dobré bydlo.) A vlastně ani není jasné, proč se chlap nerozvedl dřív, když má nyní zdá se kontakty se zahraničím a peníze za nějaký vynález, tak ho ty manželčiny prachy asi nemusejí zajímat, že? Nedává mi to smysl, způsob vraždy mi přišel směšný a manželka hodně hloupá, když si neověřila, zda pojistky nahazuje, nebo vyhazuje, a stejně vytahovat objímku rukou může i tak fakt jen pitomec, který se chce pořezat... Vážně mě to zklamalo a chvílemi mi to dokonce už přišlo pro svou vážnost jako parodie. A to přitom do toho hraje docela svižný swing. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Představitelka Daniely, Danuše Klichová, popisuje, že postelových scén bylo původně natočeno mnohem víc, ale komunistická cenzura je tehdy nedovolila do filmu zařadit. Jiří Adamíra byl během natáčení těchto scén velmi ohleduplný a vždy po dokončení choulostivé scény ji jako první zahaloval do županu. (sator)
  • Vila neteře Hedviky Horáčkové (Slávka Budínová) na adrese Pod Žvahovem 22 Praha-Hlubočepy je dílem architekta Jana Hanuše Svobody, který po roce 1948 emigroval do USA. (sator)
  • První samostatný film režiséra Otakara Fuky. (M.B)

Reklama

Reklama