Režie:
James CameronScénář:
James CameronKamera:
Adrian BiddleHudba:
James HornerHrají:
Sigourney Weaver, Carrie Henn, Michael Biehn, Paul Reiser, Lance Henriksen, Bill Paxton, William Hope, Jenette Goldstein, Al Matthews, Mark Rolston (více)VOD (4)
Obsahy(1)
57 let po tvrdé zkoušce s mimozemským tvorem je Ellen Ripleyová v hyperspánku zachráněna dálkovým záchranným týmem. Dojde dokonce k vyšetřování, při kterém ji chtějí obvinit ze zničení tvora, o kterého vysoce postavení vojenští pohlaváři stáli. Nakonec je osvobozena, je jí ale nabídnuta účast na jiné výpravě: na planetě, odkud vetřelec pocházel, mezitím vznikla kolonie s lidskými obyvateli. Ti se nyní odmlčeli a chystá se mise složená z vojáků námořní pěchoty, kteří mají na planetu sestoupit a vyšetřit, co se tam stalo. Ripleyová se svými znalostmi nebezpečného tvora by se v ní uplatnila. Ta se rozhodne takto skončit s nočními můrami a nepříjemnými vzpomínkami na monstrum – vetřelce a s nabídkou souhlasí. Znovu se tedy ocitá na nehostinné planetě, kde nacházejí kolonii opuštěnou. Jediný, koho najdou, je malá vystrašená holčička. Brzy zjistí, že všichni obyvatelé se stali oběťmi vetřelce – ne však jednoho. Vetřelci se poněkud rozmnožili a planeta je jimi zcela obsazena… (TV Prima)
(více)Videa (3)
Recenze (1 580)
Je po všem! Je to v hajzlu! Co teď kurva budeme dělat? Co budeme dělat?..... Cameron vedel čo bude robiť. Pridal na výprave, pridal (podstatne) na akcii, pridal na počte Votrelcov, na dynamike, pridal viac členov posádky a pridal im zbrane aby tie mimozemské svine mali ako ničiť. Stratilo to niečo na celkovej atmosfére? Vôbec. Pravdaže už to možno celé nie je tak desivé a prekvapivé ako jednotka, ale nápadov a hororových momentov to má stále dosť. Vždy ma to veľmi bavilo a ten záverečný súboj je nezabudnuteľný. Možno najlepší filmový súboj aký som kedy videl (videl som ho asi 50-krát). Párádna akcia, atmosféra a BOMBASTICKÉ finále. Spolu s jednotkou jeden z mojich najoblubenejšich filmov vôbec. ()
James Cameron a jeho varianta Vetřelce. Jak už jsem mnohokrát napsal, obdivuji celou ságu o vetřelci především díky různému přístupu tvůrců, kteří si sami látku využili podle sebe a docílili tak rozdílných filmových zážitků. Tento film od Camerona je akční peckou, která se nebojí atmosférou a dějem konkurovat i dnešní produkci (popravdě ji většinou silně překonává). Příjemně potěší i casting. Přesto film má mnoho silných elementů, jako tempo, atmosféru, akci a vše okolo. Jde o skvěle zvládnutý film ve všech detailech. Pro mě osobně asi nejzajímavější a z časového hlediska nejzábavnější film z celé ságy. O velkém finále a scéně ve výtahu ala klasické akční filmy "vezmu si vše a všechny vykosím" ani nemluvě. ()
Jednička vetřelce byla perfektní (hustá atmosféra, napětí), ale co naplat, dvojka ji snad i o kousek předčila, a to zejména v akci. Přestože je film z roku 1986, jeho akční scény by se mohly směle měřit s těmi současnými, přijdou mi mnohem působivější než dnešní "vypulírované" postmatrixové kung-fu. ()
Jak mi byli nafoukaní mariňáci, co se pořád naváželi do mého miláčka Ripleyové, nejdřív protivní, pak jsem si jejich charaktery, dokonce i ty vyděšené a zbabělé, zamilovala - od Vasquezové (a jejího "konečného" řešení), přes Hudsona ("jestli jste nesledovali poslední Události, dostali jsme pěkně na prdel") až po Bishopa i holčičku, která přežila i když "neměla žádné zbraně a žádný výcvik". Jiné než Vetřelec, ale opět (a opět a opět) slastně napínavé a naprosto perfektní. ()
Strach z neznámého obcházející Nostromo je pryč. Nyní je zlo definováno a může začít vesmírná řezničina s kyselinou tryskající na všechny strany. V rukou někoho jiného by to nejspíš dopadlo katastrofálně, naštěstí Cameron je zárukou dobře odvedené režisérské práce. Bill Paxton drží zajímavý primát, neboť ho postupně krouhly všechny legendární sci-fi figury (Terminátor, Vetřelec a Predátor). Director´s cut: Není se co divit bídnému konci kolonie, když tomu velel kapitán Hollister.. ()
Galerie (128)
Zajímavosti (201)
- Zvuky vetřelce jsou výkřiky paviána pozměněné v postprodukci. (Don_Salieri)
- Jedno z vetřelčích vajec je nyní vystaveno v Smithsonian Institute ve Washingtonu. (Don_Salieri)
- Producenti Walter Hill a David Giler měli mimo jiné i práva na novou verzi historického velkofilmu Spartakus (1960). Jelikož jejich rukama prošel scénář připravovaného filmu Terminátor (1984), jehož autor James Cameron měl právě kvůli odloženému začátku samotného natáčení někoik měsíců volného času, rozhodli se, že mu nabídnou práci a požádali ho, aby na základě Spartaka napsal jeho futuristickou verzi. Cameron měl spoustu nápadů, ale jeho výsledný návrh se od vize producentů značně lišil. Už to vypadalo, že schůzka skončí neúspěchem, když tu Giler zmínil jinou látku, o jejímž pokračování ve společnosti uvažovali. Byl to Vetřelec (1979), což Camerona naprosto uzemnilo a rozproudilo mu krev v žilách, protože film, který viděl hned v den premiéry, naprosto zbožňoval a považoval ho za jeden ze svých velikých inspiračních zdrojů při dřívější práci na laciných béčkách u Rogera Cormana. Snažil se nedat až příliš najevo své vzrušení, projevil zájem, a dostal od producentů půlstránkový koncept, podle kterého měli na vyhlazenou vesmírnou kolonii dorazit mariňáci, načež "se stane něco strašného". To bylo vše. Cameron si papír vzal a doma začal bleskově tvořit synopsi, vycházející částečně z toho, co dostal od producentů, a částečně z jednoho ze svých dřívějších námětů, které měl "v šuplíku". Jmenoval se "Matka", odehrával se na nehostinné Venuši a v jeho závěru měla ona Matka (geneticky upravený kříženec člověka s mimozemšťanem) bojovat s hrdinou v robotickém obleku. Už za týden předložil velmi podrobnou dvaačtyřicetistránkovou synopsi a okamžitě byl pověřen napsáním kompletního scénáře. (NIRO)
Reklama