Režie:
Robert HlozKamera:
Filip MarekHudba:
Jan ŠléškaHrají:
Andrea Mohylová, Matěj Hádek, Milan Ondrík, Václav Neužil ml., Karel Dobrý, Agáta Kryštůfková, Katarzyna Zawadzka, Iveta Dušková, Jan Vlasák, Richard Stanke (více)Obsahy(1)
Představte si, že žijete v roce 2041, kdy máte právo být po nehodě či jiné nepřirozené smrti oživeni. Stačí si jen pravidelně vytvářet digitální zálohu své osobnosti – BOD OBNOVY. Agentka Em právě dostává do rukou případ, kdy byla základní pravidla obnovy porušena. Bod obnovy oběti byl smazán a Em tak má před sebou výjimečný zločin. Strhující příběh zasazený do blízké budoucnosti, kdy technologie budou zaručovat lepší život a lidé si budou moci zaplatit jeho prodloužení. (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (846)
Řekl jsem si, že nebudu Bodu obnovy nadržovat jen proto, že je to český film, a tak sice hodnotím průměrnou známkou, ale zároveň doporučuji všem, aby se vydali do kina a podpořili chvályhodně jinou tuzemskou tvorbu, za kterou se nemusíme stydět. Hlavním problémem Bodu obnovy je podle mě příběh, který vrší jedno omšelé klišé na druhé, je buď překombinovaný, nebo naopak vyvolává zbytečné otázky... A trvá skoro dvě hodiny, což je vážně příliš. Ačkoliv bych na film znovu nešel, peněz za lístek rozhodně nelituji a těším se, co Robert Hloz natočí příště. ()
Vizuální stránka je špičková a to nejen na český film, ale ve světovém měřítku. Záběry na futuristickou matičku Prahu musí každého (kdo neskáče není Čech!) zahřát u srdce. Parádní kamera Filipa Marka, k tomu dramatická hudba kopírující slabšího Zimmera a docela slušný příběh, který dává smysl a je koherentní. Ale bohužel je ke své škodě překombinovaný, strašně ukecaný a moc převratného nepřináší, navíc disponuje zvraty jak z filmové školky. Taková kriminálka Florenc zasazená do blízké budoucnosti. Herecky nevyvážený ansámbl a málo akce ukazují limity, na které je třeba se příště soustředit. Hloz ovšem odvedl neskutečnou práci a klobouk dolů, že se mu to podařilo natočit. Nejzajímavější byli paradoxně “teroristi”. Paní Dudková? ()
Geniální crossover Blade Runnera kontra Detroit: Become Human po česku.... České kriminální sci-fi BOD OBNOVY je totiž temnou wannabe-cyberpunkovou neo-noirovou detektivkou až Fincherovského střihu. Režisér Robert Hloz zde totiž nabídl divákům zcela realisticky uvěřitelnou, unikátně techno-optimistickou, a přesto relativně pesimistickou vizi budoucnosti roku 2041 [scéna z techno klubu geniální!]. A ačkoliv to může být k nevíře, BOD OBNOVY využívá prapůvodní archetypální filozofický prvky sci-fi žánru: jmenovitě například tématiku sociálních nerovností a korporativismu [pomyslný pomrkávání na Andreje Babiše dost pobavilo], kontrastu mezi smrtelností a nesmrtelností / pacifismu a násilí, a celkově vzato otázky lidskosti, spravedlnosti vs. nespravedlnosti / pravdy vs. lží, "vyššího dobra" a mnoho dalšího. A vize je to fakt scénáristicky precizní, protože samotná detektivní zápletka – jejíž futuristický fikční svět je víceméně nejenom lahodná čalamáda okolo, ale zároveň i katalyzátor příběhu – je napínavější jak kšandy.... Vzhledem k relativně nízkému rozpočtu se BOD OBNOVY zároveň může zcela právem pyšnit prvotřídním audiovizuálem [jmenovitě třeba futuristicko-brutalistní architekturou] a praktickými i digitálními efekty. To vše a nejen to dělá z tohohle relativně nenápadnýho domácího koprodukčního scífka prvotřídní [evropský] spektákl, který snadno strčí do kapsy kdejaký vysokorozpočtový hollywoodský blockbuster.... VERDIKT: absolutní redefinice pojmu "na český poměry dobrý" non plus ultra kurva. 9,5 šéfů na zabití z 10. Víc takových tuzemských vědecko-fantastických žánrovek prosím! 🖤 ()
Mensinove hlaseni z nasich luzru a hnoju o neohrabanem lizani prdele velkeho Stefana. STOP. Remeslne nadstandardni, scenaristicky slaboduche a veskrze nudne kinderscifi. STOP. Skoda. STOP. Promr(d/h)any potencial. STOP. V hlavni roli naprosto prkenna mužena #kourimhloh. STOP. Soudruzi z budoucnosti jsou prilis vazne se berouci sosacti morousove s pravitky v prdelich. STOP. Praha 2041 obsazena zkurvenymi Velkobrity. STOP. Vsude samy vyjebany anglicky napis. STOP. Cesi v pici. STOP. Ovsem aspon nejaka zanrova vlastovka. STOP. A snad diky tomu nevznikla dalsi malomestska lobotomie s Langmajerem, Pracharem, Hrebickovou a Kostkovou. STOP. Behem obnoveni systemu doslo k nespecifikovane chybe - 0x80070005. STOP. Zasrane Okna. STOP. Odrene tri. STOP. ()
Ode mě velká pochvala! A žádné že laskavá. Krásný biják! Vymazlený casting, to předně. Každý jeden z aktérů, který se objeví před kamerou je atraktivní a odvádí hereckou excelentní práci. Andrea Mohylová je TOP! Neznala jsem, ale dávno se mi nestalo, že vidím naši mladou herečku, která vystupuje bez afektu a manýr, naposled Zuzka Konečná v Budiž světlo, za což ostatně získala Slnko v sieti, Andrea Mohylová je mimořádně zajímavá, tohle jí sedlo. Dále luxusní kombinace výrazných tváří Karla Dobrého, Jana Vlasáka, Milana Ondríka, Václava Neužila, Richarda Stankeho, Ivety Duškové, Matěje Hádka, atd. Užívala jsem si je, jako dávno ne! Navíc konečně se jede na vlně, kdy Slováci mluví slovensky a Češi česky, snad se blýská na konec Burešů a šišlajících Darinek, které neumí české š, č, ž plus správný akcent ani po sto letech života u Vltavy, konec dabování Jiřího Bartošky do slovenčiny a obráceně, kamera top, make-up maximální pochvala, skvěle upravení, dávno jsem takto brilantní práci na plátnech v českých, byť koprodukčních, filmech, neviděla, lokace, výprava, dialogy, kvalitně odvedená režisérská práce, střih i scénář. Nesouhlasím s kritikou, že příběh pokulhává a že už to tady bylo a podobně, za roky kinematografie už tady skutečně bylo vše, ale já se řadím k těm, kterým extravagantní výstřelky, vzniklé jen proto, že to tady ještě nebylo, málokdy ulahodí, respektive velmi zřídka mi dopřejí pohodový filmový zážitek, pokud ano, většinou se jedná o kolosální projekty megalomanských zahraničních produkcí, ale tady je řeč o vcelku komorní česko-slovensko-polské trošku Gattace, která je velmi vkusně vypiplaná, citlivě nasnímaná, má tempo vhodné pro široké spektrum diváků, rozumně nakládá s násilím, je vizuálně podmanivá, s krásnou hudbou i závěrečnou skladbou Káči a 518, čili věřím, že tohle dokáže oslovit i diváky, kterým žánr sci-fi k srdci zrovna nepřirostl. Bodu obnovy přeji mnoho spokojených diváků ve všech koutech světa, kam jejich distribuce film zakoupily (že jich je luxusní řádka) a Robertu Hlozovi mnoho dalších úspěchů. Jo a nemusíme se bavit o srovnání s celou řadou stupidních, splývajících kravin, které české a slovenské produkce chrlí roky, kdy člověk strká hlavu studem pod sedadlo a nemíní je ocenit ani z nelaskavější slušnosti, či z osobních vztahů k aktérům, kteří to kvůli složenkám vzali... ()
Galerie (128)
Zajímavosti (24)
- Viadukt, který je ve filmu vidět na jeho konci, se nachází v obci Krnsko (Stránovský viadukt) na Mladoboleslavsku. (AlfaPraenest)
- Hlavní inspiraci pro film režisér a scenárista Robert Hloz čerpal z filmu Potomci lidí (2006). (Leopard105)
- Ve scéně, kdy Em Trochinowská (Andrea Mohylová) vyjíždí z podzemní garáže pod vlastním bytem, stojí mezi zaparkovanými auty prototyp Škoda Roomster (rok 2003) a také Tesla Model 3 (2017). Jelikož se děj filmu odehrává v roce 2041, tyto vozy by tak byly více než 40, resp. 20 let staré. (budis)
Reklama