Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHudba:
Ivan AcherHrají:
Jan Kolařík, Zuzana Zlatohlávková, Ondřej Kokorský, Simona Lewandowska, Tereza Volánková, Ivana Hloužková, Slávek Bílský, Vojtěch Hrabák, Roman Slovák (více)Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(1)
Dobré ráno, Brno! je osmidílný televizní seriál Jana Prušinovského, který si tentokrát vybral prostředí živě vysílaného ranního pořadu, o němž vypráví s obrovskou nadsázkou. Pořad Dobré ráno to nemá jednoduché. Je to ranní show, jejímž posláním je připravit diváky do nastávajícího dne pomocí dobré nálady. Každý ho zná, ale málokdo na něj soustředěně kouká. Pro několik šťastlivců bývá tento pořad odrazový můstek k další kariéře a pro většinu hrob... Když na Špilberku zhasne noční osvětlení, rozsvítí se v režijní místnosti studia České televize na druhé straně města červené světýlko a společně s ním se rozzáří i oči ostříleného televizního režiséra Mirka Kurše. Se svou televizní rodinou, vlastní už dávno nemá, každý sudý týden bojuje o přízeň vstávajících diváků, kteří spouštějí své televizní přijímače, aby zahnali ranní chmury. Že rána nejsou vždycky dobrá, to ví Mirek, milovník piva a žen, moc dobře. Přes nepřízeň techniky, lidského faktoru, přírodních i hromadných katastrof chce ale všem těm, kteří to potřebují, společně s moderátorkou Radkou a jejím kolegou Cyrilem pravidelně naživo popřát – Dobré ráno, Brno! (Česká televize)
(více)Recenze (180)
Mnohé znaky jsou až podezřele stejné s Prušinovského Mostem. Svérázná skupina hlavních postav z určité sociální bubliny, nekorektní mluva, černý humor, kolísání silnějších a slabších dílů, závěrečný totální obrat v žánru, kdy komedie vlastně vymizí a poselství seriálu je jiné. Úroveň dílů je různá, nájezd je postupný, přičemž kvalita postupně roste díl za dílem. Ačkoli některé vtipy jsou moc prvoplánové a primitivní, průběh děje je zábavný a seriál se stal příjemným vrcholem pondělního večera. Rivalita s ostravským studiem a scéna na benzince v Krhově u Blanska jak z divokého západu je naprosto skvělá. Přesto mě trochu mrzí plně nevyužitý potenciál, který tento námět nabízel, dalo se z toho vytřískat více. Když to porovnám s tím Mostem, jednalo se sice o něco málo horší, ale pořád stále skvělý seriál, který dokázal pobavit. I Most měl svoje chyby, každopádně se stal ve společnosti fenoménem, zatímco v případě DRB tomu tak vůbec nebylo, což je škoda. Brno vidím v televizi rád, protože není tolik okoukané jako Praha, to stejné platí i o ostatních českých městech. Cením si také odvahy ČT něco takového natočit, protože se přeci jen do jisté míry strefuje do vlastních řad pořadu, který je tak trochu pokleslý a hloupý - a někdo ze slabších povah tvůrců originálního Dobrého rána by se mohl i urazit - ovšem věřím, že se to tak nestalo, protože nikde není v Česku lepší nálada k utahování si sám ze sebe, než je tomu právě v Brně. ()
Jan Prušinovský psal i točil Dobré ráno, Brno! očividně dlouho. Různá nálada epizod, různé vyznění. Celkově bezchybné obsazení, originální námět, vyladěn každý detail scén i scénáře, včetně reálií. Skvělá hudba. Veřejnoprávně oprcávající zábava plná osvěžujících tváří i lokací. Precizní zpracování, žádný papundekl - dokonalé do posledního plakátu, knihy, hlodu či plata vajec. Cyril si nakonec ty kamerunské ovce nekoupil. ()
Prušinovskému náramně svědčí, že má o Kolečko míň, a poslední dobou jednoznačně ukazuje, kdo byl v dřívějším tandemu pissálků lopatistických seriálů a filmů vkusný a vtipný kreativec, a kdo slizký bulvární trapák za každou cenu. Toto je osobitá, místy třeskutá a veskrze příjemně sarkastická sonda do rekta Českého koncesionářského bandity s perfektním štatlovým Genius loci a s novým nekorunovaným králem nonšalantního brněnského mámtovpičismu – old kosem Kolaříkem. Ale taky ostatní ansámbl, aji Mucha, byl zjevně pičlivě vybraný, veskrze uvolněný a vůbec těžce v ólrajtu, a té afektované, místy až děsivé maďarské barakundě napřesdržku jsem ani na chvíli neuvěřil, že to jen hrála. Ta to musí mít od přirození. Po dlooouhé době vkusný a originalní shitcom z našich lůzrů a hnojů, tudíž velmi doufám, že nějaká ta roztomilá karikaturka příliš nepodráždila některému z korektních soudruhů z předsednictva hemoroidy a bude to utěšeně pokračovat! ()
Po prvních cca třech dílech jsem byl zralej na to to smazat, zapomenout a už si to nikdy nepustit. Od čtvrtýho dílu dál je to lepší... za mě ale rozhodně ne skvělý. Spousta věcí tam pro mě byla buď na sílu (jako třeba konec), případně byly zbytečný, nebo mi to prostě nepřišlo zas tak vtipný. Zdaleka ne všechny dialogy a scény fungovaly a byly uvěřitelný, i s hercema a jejich přehráváním jsem občas měl problém (za všechny např. Zlatohlávková). Samozřejmě pořád bojuju s tim, že to vyrobila ČT a že je to na český poměry furt slušná věc - aspoň něco se dělá, aspoň je tu snaha nerecyklovat pořád dokola ty samý témata a lidi, aspoň je tady chuť nějak vířit vodu a něco zkoušet. Ale pro mě se znovu potvrzuje, že Prušinovský je prostě nejsilnější s Kolečkěm - ta tvůrčí "podoba" s Trpaslíkem tam za mě prostě je; takovej Okresní přebor, Most nebo Čtvrtá hvězda jsou prostě někde úplně jinde. ()
„To je na hovno totok, ty musíš tu stolicu pořádně ředit!“ „A jak?“ „No tak si dej burritos na Cejlu.“ Jakožto osoba, která ve Štatlu spokojeně prožila cca pětinu života, jsem převelice překvapen, že borec odkudsi od Příbrami to trefil až takto skvěle! Až jsem si z toho při sledování občas, jako např. u výše citované scény či u Kmotrovského setkání poškádlených lokálních divizí veřejnoprávní mafie, kvalitně zvlhčoval spodní prádlo (přičemž zejména kontyšák Luba Slovák, alias da Vinci z průjezdu, by si zasloužil vlastní seroš, nebo alespoň tři další řady tohoto). ------------ Resp. uvedené žel platilo toliko o první sérii a dejme tomu s přimhouřenýma bulvama o prvním dílu druhé. Následně však komusi kdesi zjevně přeskočilo a k mému zděšení se seroš bez varování přepnul na Dobré ráno v růžových Babovřeskách, tj. zasmrádlou žumpu beznadějně nehumorné a pečlivě vymýdlované scénáristické nemohoucnosti beroucí za vděk i evrgrýny jako chrápající a prdící Mirda, kterého s takovou měli raději nechat vesele komatovat a předat štafetu Šmardovi. No, Morávkovou a souložící ropuchu jsem ještě se skřípěním zubů zvládl, aniž bych prohodil obrazovku oknem, nicméně dále si dojem z první řady kurfit opravdu nehodlám. ()
Galerie (316)
Photo © Česká televize / Radek Miča
Zajímavosti (30)
- Kvůli licenci byl v epizodě název pořadu StarDance aneb když hvězdy tančí (od r. 2006) změněn na „Hvězdy tančí“. Oproti Stardance jsou zde místo čtyř pouze tři porotci – Richard Genzer, Tatiana Drexler a Zdeněk Chlopčík. Mezi porotci chybí Jan Tománek. Oproti Stardance se místo Barrandovských ateliérů nebo Křižíkových pavilonů na Výstavišti v Praze Holešovicích natáčelo ve studiu České televize na Kavčích horách. (TomasSlach)
- Mirek Kurš (Jan Kolařík) má v bytě na zdi plakát francouzského filmu Nikdo mě nemá rád (1959). (Ištván87)
- Zastávka označená „Rájec–Jestřebí“, u které se skauti sbratřují, je ve skutečnosti v Doubravníku. (RoGo01)
Reklama