Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHudba:
Ivan AcherHrají:
Jan Kolařík, Zuzana Zlatohlávková, Ondřej Kokorský, Simona Lewandowska, Tereza Volánková, Ivana Hloužková, Slávek Bílský, Vojtěch Hrabák, Roman Slovák (více)Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(1)
Dobré ráno, Brno! je osmidílný televizní seriál Jana Prušinovského, který si tentokrát vybral prostředí živě vysílaného ranního pořadu, o němž vypráví s obrovskou nadsázkou. Pořad Dobré ráno to nemá jednoduché. Je to ranní show, jejímž posláním je připravit diváky do nastávajícího dne pomocí dobré nálady. Každý ho zná, ale málokdo na něj soustředěně kouká. Pro několik šťastlivců bývá tento pořad odrazový můstek k další kariéře a pro většinu hrob... Když na Špilberku zhasne noční osvětlení, rozsvítí se v režijní místnosti studia České televize na druhé straně města červené světýlko a společně s ním se rozzáří i oči ostříleného televizního režiséra Mirka Kurše. Se svou televizní rodinou, vlastní už dávno nemá, každý sudý týden bojuje o přízeň vstávajících diváků, kteří spouštějí své televizní přijímače, aby zahnali ranní chmury. Že rána nejsou vždycky dobrá, to ví Mirek, milovník piva a žen, moc dobře. Přes nepřízeň techniky, lidského faktoru, přírodních i hromadných katastrof chce ale všem těm, kteří to potřebují, společně s moderátorkou Radkou a jejím kolegou Cyrilem pravidelně naživo popřát – Dobré ráno, Brno! (Česká televize)
(více)Recenze (179)
Obsazení skvělý, následná smršť rozhovorů s Kolaříkem očekávatelná, brňáckost nenásilně podaná např. i v půvabném železničářském úvodu 7. dílu. Bezkolečkovost Dobrého rána má silné plus v absenci neživotných šustivých dialogů a naivních typizací, mínus pak v samoúčelnosti hoven v kabelce, rutinních kuřeb na pracovišti apod. Vlastně v žádném dílu nesmí chybět nějaký dějově výrazný buď fekální nebo oplzlý motiv. Samoúčelné je to ale možná jen zdánlivě, mámť tu venkoncem podobný zážitek jako s dejvičáckým Dabing street, totiž divácké rozpaky v průběhu a náhlé vyjevení smyslu celku v posledních (zde dvou) dílech. Vyjevení jaksi nehmatné a éterické, dodávám pro případ, že by nějaký všetečka po mně chtěl toho smyslu výklad. ()
"Musí to být nekonfliktní, vtipné, trochu blbé, aby se divák cítil chytře." Kdysi jsem 21 let šontal po štatlu, takže Brno mám po kůží. Oproti tomu Dobrým ránem jsem si nikdy ráno nekazil, takže jsem byl zvědavej, copak se to tam vlastně děje. Čekal jsem, že přitom uvidím nahou zadnici moderátora, lajnu před vysíláním či kokino na kapotě? Nečekal, ale doufal jsem, že mě něco takovýho pořádně rozesměje. Jenže o to tady evidentně nejde. Tyhle fóry totiž vypráví někdo, komu je zcelo jedno, zda se budu smát. On je nahodí se znuděným výrazem režiséra Kurše a nechá to na mě, jestli se budu řehtat nebo si ťukat na čelo. Ze začátku jsem ťukal, ale pak jsem prozřel a začal si to užívat. Dokonalá byla zejména moderátorská dvojice ve složení všehoschopná megera Radka a miloučkej dement Cyril. Ovšem Míra Kurš, tak to je postava z jiný dimenze. Ten nepřestane natáčet pečení bábovky jenom proto, že právě byla odpálená atomovka. A to umím ocenit. ()
Nový Prušinovského počin jsem si nemohl nechat ujít. Není to sice taková pecka jako Most, ale i tak se u toho člověk pobaví. Těžko tu hledat nějaké známější jména, ale to vlastně ani nevadí. Hned úvod s Jiřím Pavlicou nám představí podivuhodné složení brněnské televizní redakce, kde o vtipné situace není nouze. Kvalita dílů je dost kolísavá. Většinou je to ale sranda. Ke konci se to dost vyhrotí a my si k jednotlivým postavám vytvoříme vztah. Končí to dost otevřeně, tak uvidíme, co bude dál. "Vy jste z Fleretu?" ()
DO BRNA SE VLAKEM NEDOSTANETE PRAVDĚPODOBNĚ ANI ZA TÝDEN. Verbal to napsal v podstatě za mě, zatímco Kolečko s hysterickou macho pózou kope do všeho kolem sebe, Prušinovskému se podařilo udělat nekorektní, ale zároveň ne neuctivý seriál, který vtipnou formou karikuje i adoruje ČT a to je kurva cenný. Nejsem si jist, jestli závěr s oknem je úplně nezbytný, ale i tak dávám 70%, bavil jsem se víc cca od půlky. Druhá řada ke konci trochu ztrácela dech, ale vešel bych se u ní do víceméně stejného hodnocení. ()
Někde mezi třemi a čtyřmi... Přitěžující okolností budiž, že se nacházíme v zatuchlých vodách českého televizního hnojiště, v němž jsou za naše koncesionářské poplatky tvořeny všelijaké hnoje, přičemž tento hnůj je sice vtipný, ovšem vtipný ve stylu: "Hele, jaká pakáž je placená za svou nekompetentnost a neprofesionálnost - to je prča, jaký hovada si platíte, co?" Hííí, řehtejme všichni v stejném rytme! Asi jako když si Most! dělal ""srandu"" z cikánů a tranzistorů. Na první plochou dobrou vtipné, ale s ideologickým ublinknutím, které nechává nepěknou pachuť na patře. Trochu zavánějící melancholií a nostalgií (hlavně v postavě rejži), ale nahajpované pipinkami, kokešem a Pražáky, asi jakože strašně kůůůl. No, ani ne. ... Edit: S odstupem roku a druhým shlédnutím před 2. sérií hodnotím o jeden pupík nahoru, casting je naprosto perfektní a vůči ostatní český tvorbě i ty dialogy dávají smysl a plynou docela lidsky a uvěřitelně. S nadhledem je to mnohem vtipnější. ()
Galerie (316)
Photo © Česká televize / Radek Miča
Zajímavosti (30)
- Při pohledu do režie na výstup Miss Petty je vidět na monitoru s výběrem záběrů z jednotlivých kamer č.1-4, že Miss Petty zdvihá ruce, zatímco na monitoru s vysíláním drží mikrofon a zpívá. (mikulin)
- Kvůli licenci byl v epizodě název pořadu StarDance aneb když hvězdy tančí (od r. 2006) změněn na „Hvězdy tančí“. Oproti Stardance jsou zde místo čtyř pouze tři porotci – Richard Genzer, Tatiana Drexler a Zdeněk Chlopčík. Mezi porotci chybí Jan Tománek. Oproti Stardance se místo Barrandovských ateliérů nebo Křižíkových pavilonů na Výstavišti v Praze Holešovicích natáčelo ve studiu České televize na Kavčích horách. (TomasSlach)
- Kostel, kam jede Mirek (Jan Kolařík) natáčet příspěvek do Křesťanského magazínu, stojí v Doubravníku na Tišnovsku. Interiéry kostela se natáčely v bazilice Nanebevzetí Panny Marie na Mendlově náměstí v Brně. (skudiblik)
Reklama